Advocaat van Bayat haalt uit: Dan zou er nooit een arrestatiebevel zijn

    Advocaat van Bayat haalt uit: "Dan zou er nooit een arrestatiebevel zijn"

    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:12

    Mogi Bayat zit onterecht in de cel. Dat is alvast de mening van zijn advocaat Jean-Philippe Mayence. Volgens hem is Bayat een doelwit omdat het schandaal zoveel aandacht krijgt in de media.

    Mayence is er echter van overtuigd dat Bayat onschuldig is. "De term criminele organisatie overschaduwt het geheel, maar zal bij de uiteindelijk analyse niet meer bestaan. Er zijn twee luiken in dit dossier. Enerzijds is er het financiële, wat een factureringsprobleem is. Dit resulteerde in een beschuldiging van het witwassen van geld. We betwisten dat volledig, want meneer Bayat heeft zijn commissies altijd gefactureerd", verklaarde Mayence volgens Het Nieuwsblad.

    "Daarnaast is er het luik dat de basis is van alle commotie van de voorbije dagen, de passieve en actieve corruptie. Ook daar is mijn cliënt niet ongerust over. Hij werd daar niet voor verhoord of aangeklaagd. Hij zal dus wel vragen moeten beantwoorden met betrekking tot het witwassen van geld en facturering. In mijn ogen kan het witwassen niet bewezen worden. Er moet sprake zijn van een overtreding, en dat is hier niet het geval."

    "Mijn cliënt moest 44 uur wachten voordat hij ondervraagd werd door de onderzoeksrechter, die besloot hem onder arrestatiebevel te plaatsen. Waarom? Als deze zaak niet zo belangrijk was in de media, zou er nooit een arrestatiebevel zijn uitgevaardigd. Maar meneer Bayat was een doelwit. Ik hoop dat hij zijn vrijheid kan krijgen in de volgende raadzaal. Maar daar twijfel ik aan", besloot de advocaat van Bayat.

    Plaats een reactie

    camargue +1610
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:18
    Mo ba yaat, hij is nen braven burger, waar halen ze het, man man man. En die advocaat die gelooft dat dus zelf hé :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:46
    In elk geval hebben ze geen DASH gevonden bij hem
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:49
    volgens mij gebruikt die alleen VANISH :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:26
    Zal ook 1 vd pionnen zijn van de grotere .... UEFA en FIFA ook ondersteboven gehaald halen. Zal nogal verschieten denk ik wa daar gaat uitkomen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:28
    44 uur wachten. Ocharme toch. Hij heeft dat gezien op 1 van die luxehorloges ter waarde van 8 miljoen euro die ze gevonden hebben. Soms mag een mens zich wel eens vragen stellen.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1450
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:01
    Van werken wordt ge niet rijk hé. Van mensen verhandelen -en in het voetbal zijn er gevallen die in de donkergrijze zone zitten- wel. Anders komt iemand als Kompany niet met die link naar mensenhandel, prostitutie en drugs. Wat betreft dat laatste : als de voetballers zo nauw opgevolgd zouden worden zoals iemand die aan atletiek doet, met testen op trainingskampen en in het tussenseizoen, dan vrees ik dat er toch een aantal spelers minder zouden rondlopen in de JPL. Die medische begeleiding zal ook het randje opzoeken in een sport waar zoveel geld in omgaat.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2177
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:11
    Kheb vroeger (eind jaren 90, begin 2000) zelf genoeg in het nachtleven gewerkt en vertoefd, er ging er al eens iets door de neus bij medewerkers en klanten, kheb genoeg met profspelers de avond voor hun match zitten feesten, in 1 geval zaten er zelfs spelers van beide ploegen de vrijdagavond samen te feesten, de zaterdag tegen elkaar spelen en 's avonds weer feesten... als je hen dan vroeg of ze niet bang waren voor controle lachten ze eens, 1 keer in het jaar en ze bellen 2 weken op voorhand... 😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:48
    Op 2 weken is ook niet alles uit je lijf hoor. Maar wat heeft dit met de topic te maken?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2177
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:12
    Reactie op diegene boven mij misschien?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:43
    Stoo die.advocaat samen met hem.in.de bak. Die zouden zelfs.dutroux nog.proberen vrij te krijgen. Mensen zonder maar eem.beetje.moraal. luxehoeren.noem ik ze. Schaf ze toch.af. net als in china.
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:51
    ni overdrijven he, de advocaat van dutroux (hij heeft er nu eenmaal recht op jammer genoeg) heeft nooit gezegd dat ie onschuldig was. Advocaten zijn er niet enkelommensen vrij te krijgen, ze zijn er ook voor veeeeeeel andere zaken, zoals de juiste strafmaat regelen en dergelijken...

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat van Bayat haalt uit: "Dan zou er nooit een arrestatiebevel zijn"