'Minister Kris Peeters neemt maatregelen na fraudeschandaal'

    'Minister Kris Peeters neemt maatregelen na fraudeschandaal'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:35

    Vice-eersteminister en minister van werk Kris Peeters dreigt in te grijpen na het grote fraudeschandaal van de afgelopen dagen.

    Peeters wil de fiscale voordelen die profvoetballers ontvangen evalueren. "In het verleden werden voor professionele sporters kortingen ingevoerd op de fiscale en RSZ-bijdragen. De bedoeling daarvan was om het beroep aantrekkelijker te maken, in een tijd dat er nog niet zo grote bedragen in de sport omgingen", wordt Peeters geciteerd door Het Laatste Nieuws.

    "Bovendien hebben de maatregelen budgettaire ruimte gegeven aan clubs om te investeren in hun jeugdopleiding. Ook al houdt het gerechtelijk onderzoek in het voetbal niet onmiddellijk verband met de maatregelen, we moeten zorgen dat de steun die we geven aan de sport, juist gebruikt wordt.”

    “De volgende weken zullen we samen met de collega’s bekijken welke maatregelen ter zake kunnen genomen worden. We moeten dat op een verstandige manier bekijken, want zeker voor kleine sportclubs zijn de steunmaatregelen van groot belang”, aldus Peeters.

    Poll

    Is dit een goed initiatief van Kris Peeters?

    (344 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:48
    Dit heeft helemaal niks te maken met wat er gebeurt is de voorbije dagen. Dit klinkt als een goedkoop excuus om alle steunmaatregelen af te schaffen zonder de publieke opinie tegen zich te krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:56
    Zou ook de voordelen van politiekers moeten afschaffen
    Vind ik leuk
    freejazz +679
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:20
    Opportunisme, zondag zijn de verkiezingen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:54
    Te laat zoals altijd
    Vind ik leuk
    JanB +5825
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55
    Deze bekende inwoner uit Puurs heeft er een handje van weg om bij elk voorval zich te moeien met zaken waar hij het fijne niet van kent
    Zijn énige bekommernis is, is in de belangstelling staan om hiermee te kunnen scoren
    Zielig zo'n mensen, die bovendien hun beperkt niveau moeilijk weten te overstijgen
    Zo'n ingrepen vereisen geen bruuske hersenspinsels (electoraal ingegeven) maar een weldoordacht en breed (Europees) gedragen draagvlak
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:08
    Ne wolf in schapenvacht die hopelijk zondag een dreun krijgt waar hij de eerste maanden niet goed van is
    Vind ik leuk
    Kingambo +1339
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:40
    Hola oppassen niet uit Puurs he maar uut Antwerpen , sebiet wordt hij nog van lijst geschrapt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
    En hij deinst voor niets terug, want volgens hem leven wij boven onze stand. Nu gaat hij verhuizen naar Antwerpen om een post te kunnen pakken
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55
    Waarom moeten die dik verdienende voetballers dat voordeel krijgen daar zie ik het nut ni van in, als die 20% belasting aftrek nu eens in een pot gestoken werd ,dan konden daar de mindere sporten ook eens wat geld van krijgen bij een medaille in hun top competitie ,dan is dat nog te begrijpen
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1450
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:15
    Denk dat het voordeel aan de clubs wordt gegeven, en niet aan de spelers maar laat me graag corrigeren door mensen die het parafiscale voetbalplaatje precies kennen
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:59
    Ik heb nooit begrepen waarom professionele voetbalclubs fiscale bijdragen + de kortingen op RSZ kregen. Als bedrijfsleider van een KMO kunnen wij hiervan niet genieten (buiten enkele magere tegemoetkomingen om jongeren op te leiden) waardoor dit een niet te verantwoorden en onrechtvaardige regel is! Niet vergeten dat ze hiervoor reeds een veroordeling hebben gekregen van Europa, maar we doen lustig verder. Een "subsidie" voor kleinere clubs daar kan ik volkomen mee leven, maar dan wel in alle sportonderdelen en niet alleen in het voetbal!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:59
    Vanaf 15 oktober kruipt die terug in zijn kot tot volgend jaar...
    Vind ik leuk
    Toca +33354
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:02
    In zijn kot in Puurs bedoel je waarschijnlijk 😆
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:39
    Komt er geen plaats vrij twee huizen van waar je woont?

    Vind ik leuk
    Toca +33354
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:19
    Ze zijn daar aant bijbouwen. Weet niet waar hij het geld blijft halen. 😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:23
    Zal een horloge verkocht hebben in plaats van weggegeven...😉
    Vind ik leuk
    Johny k +5
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:01
    Wanneer gaan die pipo s eens beseffen dat er bijna niets naar de jeugd gaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:06
    En wie gaat de dupe zijn ? De kleine ploegen en de (meestal Belgische) spelers met een minimumcontract . Wie ligt er in een deuk van het lachen ? De topmanagers want die hebben ondertussen al de maffia advocaten ingeschakeld en zullen wegkomen met geen , voorwaardelijke of belachelijke straffen .
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:11
    Grapjas Peeters, 6 jaar niks hierover gehoord en nu... maar ja het zijn verkiezingen.
    Vind ik leuk
    Gunther +141
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:14
    Als de politiek zich hier ook nog gaat bemoeien dan gaat alles zeker naar de vaantjes.
    Vind ik leuk
    Hierulf +921
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:17
    Pfffff opportuniste ! Hou je bezig met politiek (als je kan)....
    Vind ik leuk
    Mario_ +1659
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
    maatregelen om het vak van voetballer aantrekkelijker te maken...... lol
    een vak dat miljoenen mensen gratis doen, enkel voor het plezier....
    Vind ik leuk
    ROBSON +2590
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:51
    Kriske aan de galg olė olė.....vorte mensenkloter a volontė. Zijn plaats is in den bak en ik kan reden genoeg verzinnen waarom.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:03
    De populistische reactieve maatregelen zijn weer goeiekoop. Laat ons de concurrentiële positie vh Belgisch voetbal nog wat ondermijnen zodat malafide makelaars nog meer macht krijgen. Mrt deze maatregelen is onze competitie binnen 2 jaar even corrupt als de Griekse.
    Proactieve maatregelen die dergelijke witwaspraktijken tegen gaan of sneller detecteren, dat hebben we nodig.
    Vind ik leuk
    Gimini +559
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:46
    Zo sprak een lid van de opperfraudeurs, Hoe hypocrite kan je zijn??
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:28
    Belachelijke vent !!!! Ben 100% zeker dat er in de wetstraat dingen in t'zwart gebeuren en hij gaat zich nu bemoeien met iets waar hij niks , nul over af weet !!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:03
    Als ik de kop las dacht ik dat hij zijn ontslag ging indienen wegens zijn onbekwaamheid
    Vind ik leuk
    GILOT +34