‘Servische ex-topspits nu ook in het fraudevizier door transfer van Genk’

    ‘Servische ex-topspits nu ook in het fraudevizier door transfer van Genk’

    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:10

    Het fraudeschandaal blijft uitbreiden. Nu zou ook ex-topspits Mateja Kezman in het vizier zijn. Net als in België zijn er ook in Servië tal van huiszoekingen uitgevoerd.

    Het Servische Kurir meldt dat Kezman zakenpartner blijkt te zijn van de beschuldigde makelaar Dejan Veljkovic. Mogelijk is de voormalige aanvaller van onder meer PSV en Chelsea betrokken bij het witwassen van 30(!) miljoen euro.

    Het medium Kurir kon naar verluidt een dossier inkijken en laat weten dat er onder andere gesjoemeld is met de transfer van Sergej-Milinkovic Savic. De middenvelder kwam voor 1 miljoen euro aan in Genk en werd aan Lazio verkocht voor 9 miljoen euro.

    Afgelopen jaar kwam daar nog eens 9 miljoen euro bij toen Lazio de doorverkoopclausule afkochten. Bij de overgang van Vojvodina naar Genk zou Kezman een groot bedrag in eigen zak hebben gestoken.

    ‘Een arrestatiebevelvoor Kezman volgde er nog niet, maar Kurir acht de kans bestaande dat dat nog volgt. Het onderzoek loopt in ieder geval nog’, zo meldt Het Nieuwsblad. De ondervraagde familie van makelaar Veljkovic werd inmiddels vrijgelaten en hun getuigenissen werden overgemaakt naar het Belgische gerecht.

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:12
    Ze gaan nu overal criminele activiteit van maken , hou jullie bij de feiten
    Vind ik leuk
    GT8 +496
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Zoek beter naar makelaars die géén geld witwassen, dan heb je minder zoekwerk..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
    En daar komt genk in het vizier. Ze gaan er iedereen bij sleuren om de balans in evenwicht te houden.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:06
    Wat heeft Genk ermee te maken dat Kezman geld in zijn zakken steekt??
    En daarbij,overal waar er over miljoenen gepraat wordt zit gesjoemel...of denk je dat die mannen alles aan de belastingen willen geven? Zo min mogelijk...
    Vind ik leuk
    Goaltje +1032
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:23
    Pandora's doos is open.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:40
    Thijs, het onderzoek gaat er net over hoe makelaars financiële constructies opzetten. Als Kezman dan zaken doet met Genk, lijkt me dat logisch dat er een link is. Voor 1 miljoen gekomen, drie matchen en half later voor 9 miljoen verkocht, wa later doorverkooprechten afgekocht etc etc etc... allemaal normaal? Wat niet wil zeggen dat Genk in de fout gaat of zich verrijkt heeft. Maar het stinkt wel heel erg. Maar dat is in het voetbal al 30 jaar aan de gang dus... als ze alles uitzoeken is het morgen gedaan met voetbal.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1450
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:50
    Ik denk dat het vroeger nog veel erger was, alleen waren de bedragen kleiner. Met grote winst een speler doorverkopen vind ik trouwens geen probleem, maar als slechts een deel van de transfersom wordt aangegeven, of als er geld ‘verdwijnt’ dan klopt het uiteraard niet meer. Voetbal heeft dit aan zichzelf te danken : geen transparantie (om te kunnen sjoemelen denk ik dan onmiddellijk) en veel te weinig controle.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:46
    Kent er nu nog iemand enen oostblokker dat eerlijk is? Ik bedoel écht eerlijk?
    Vind ik leuk
    Lunam +1380
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:16
    Lijkt mij stilaan een zaak Bosman aan het worden, let wel nu qua uitmesting van louche zaken maar wel internationale wanpraktijken, opnieuw gestart in het gehate België.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    ‘Servische ex-topspits nu ook in het fraudevizier door transfer van Genk’