Arbiter gooit olie op het vuur: “Bijna geen enkele match is niet getrukeerd”

    Arbiter gooit olie op het vuur: “Bijna geen enkele match is niet getrukeerd”

    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:42

    Alsof er nog niet genoeg commotie is rond het matchfixing-schandaal van de afgelopen dagen heeft een anonieme scheidsrechter, die verbonden is aan de KBVB, olie op het vuur gegooid met enkele straffe uitspraken.

    Tegenover RTLinfo laat de arbiter zich uit over de druk van spelers en clubvoorzitters tijdens een wedstrijd. “Er is bijna geen enkele match die niet getrukeerd is of vooraf gespeeld is. De wedstrijden worden niet getrukeerd door de arbiters, maar door de clubvoorzitters zelf. De voorzitters kennen elkaar, ontmoeten elkaar en beslissen vooraf over de uitslag.”

    “Bijvoorbeeld wanneer een ploeg het hele seizoen met dezelfde ploeg heeft gespeeld en dan plots in de beslissende fase met jonge voetballers gaat spelen. Of als een speler een enorme kans mist of een doelman zwaar in de fout gaat. Op dat niveau begaan doelmannen geen enorme flaters, die zijn vooraf afgesproken.”

    Het gaat volgens de anonieme bron om geld. “Hoe het gebeurt? Soms betaalt de voorzitter van de ene ploeg de winstpremie van de verliezende ploeg. Ploegen krijgen dus winstpremies om te verliezen. Dan heb ik het over eerste klasse, maar net zo goed over derde provinciale. Maar een scheidsrechter trekt nooit naar een match met als doel om de boel te belazeren.”

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:46
    zielige vent, grote bakkes opzetten (anoniem) nu ben je een held ze! NOT
    Vind ik leuk
    Minunten +221
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:53
    Ik ben het niet vaak met u eens, maar deze keer toch 100% :-)

    "Op dat niveau maken doelmannen geen enorme flaters"... want het zijn robots en elke keeper die blundert mag opgenomen worden voor verhoor?

    Onnozelaar. Kzal blij zijn dat het nodige is uitgeklaard en we terug voetbal kunnen zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:48
    Lafaard. Probeert zich te verbeteren op die 2 klunzen hun rug. Verdient een schorsing; had dat eerder moeten uitbrengen. Is nu medeschuldig aan matchfixing.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:43
    Hij heeft geld gekregen om olie op het vuur te gooien
    Vind ik leuk
    Chuchu +26
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:48
    Kwatch !!!
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:31
    Ik zou toch maar oppassen, niet zo kwatch dat ge denkt.
    Toch geen toeval dat het voor de match van KVM het gaat over een club uit de streek (Beveren) en Moeskroen met Eupen..
    Het ligt er vingerdik op dat de vlaamse ploegen elkaar een beetje in bescherming nemen idem dito met de waalse ploegen !
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:48
    Elke match? Komaan zeg...
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:10
    Ik zeg niet elke match, maar naarmate het einde nadert kunnen de belangen de bovenhand halen. Zo bvb als KVM erin blijft dan toch het volgend seizoen nog een streekderby enz., tegen bvb Eupen is niet zo aantrekkelijk hé...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:05
    Jij niet, maar de scheids waarover dit artikel gaat wel. De term 'quatsch' is dus ook volgens mij gerechtvaardigd..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:12
    ja en moeskroen-eupen is een streek derby zeker???? hallo,leer eens je aardrijkskunde!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:49
    Geeeuuuuwwwww
    Vind ik leuk
    Ku Ma +342
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:50
    Zou dit ook kunnen gebeuren op het WK? Ik heb de wedstrijd tegen Frankrijk verdacht gevonden... nog steeds trouwens
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:52
    In ieder geval raar dat door al dat tijdrekken van Frankrijk er geen Gele kaarten gevallen zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:50
    Hij probeert de refs te zuiveren door de ploegen zwart te maken;
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:53
    We hebben je "stijl" herkent hoor Gumienny.
    Vind ik leuk
    Chroom +168
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:04
    Je kan dan ook stellen dat geen enkele match correct wordt gefloten en dat die missers op dat niveau geen toeval zijn maar bewust worden gedaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:08
    Anonieme vertelsels zou ik niet publiceren.
    Vind ik leuk
    mapolean +651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:10
    Te belachelijk voor woorden!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:26
    Ik ben al 43 Jaren Ref klootzak maakt u bekend want dat is 100% echte Café praat of alle personen willen zwart maken als Ref.dat is andere Scheidsrechters echt Zwart maken ok Saai he onbenul die zeker niet van goede wedstrijden kon Lijden en zeker zijn ontslag gekregen heeft vroegere bedankt in naam van alle Rets van België.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    Lupo +440
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:26
    puur zever
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1584
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:41
    Dan is brugge toch zuiver kampioen gespeeld hebben optijd een andere in doel gezet daar mee hadden we er 5nodig
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3678
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:56
    Mooie zinsbouw, Lode.
    Vind ik leuk
    camargue +1610
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:51
    Wanneer je daar duidelijke bewijzen van hebt dan stap je toch gewoon naar het gerecht? Wat houdt u eigenlijk tegen? De centjes dat je elke keer opnieuw worden toegestopt? Neen, zwijg dan man!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3678
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:55
    Een fantast. Dit gelooft niemand.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:43
    Stefaan, wij de uwe ook... het is “ herkend “, en dieje mens heeft gewoon de waarheid gesproken. Of zijn jullie echt debiel ofzo? En hij doet dat echt best anoniem voor eigen veiligheid, of snappen sommigen ook dat niet? Ach ja, waarschijnlijk hebben sommigen het gele armbandje van onze Lance ook gedragen...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
    Dus volgens jou is elke wedstrijd verkocht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:44
    Wie dit niet gelooft, heeft nooit in het voetbal gezeten.
    Vind ik leuk
    blondel +2439
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:53
    En dat dan zonder mijn medeweten.Al onze matchen waren gefixt,en ik maar mijn best doen.San Fulgencio kon je dat niet vroeger zeggen ,dan had ik wielrenner kunnen worden,daar verloopt tenminste alles correct.
    Vind ik leuk
    E1000 +14
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:53
    Kan die pipo dan eens voor de dag komen en melden welke wedstrijden hij gemanipuleerd heeft?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2177
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:32
    Ofwel kom je met onweerlegbare bewijzen in deze zaak, ofwel zwijg je, maar nu zowat iedereen zwart maken die in het profcircuit meedraait is er een beetje over
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:22
    tijd voor verandering.
    praten over de scheids vooraf zoals verhaeghe doet. wedstrijd verloren nog voor ze beginnen.
    Prten over de ref achter de match: (dury, leko, vanderhaeghe, ...) 3 punten afpakken ongeacht wat het resultaat was.

    korte metten mee maken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:41
    Geert, nee, niet elke wedstrijd is verkocht. Er zal ook niet altijd geld aan te pas komen, soms is het een vriendendienst. Maar dat het veel gebeurt, daar mag je zeker van zijn. En wielrennen? Daar doen ze het gewoon open en bloot voor de camera’s in de finale. Ach, het is een zeer spijtige zaak allemaal, zeer triestig.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:24
    Anoniem... stelt niks voor!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Arbiter gooit olie op het vuur: “Bijna geen enkele match is niet getrukeerd”