'AA Gent moet portefeuille nog opentrekken voor nieuwe coach'

    'AA Gent moet portefeuille nog opentrekken voor nieuwe coach'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 12:00vr 12-10-2018 om 12:00

    AA Gent heeft met Jess Thorup een nieuwe T1 beet. De Deen moet AA Gent minstens naar Play-Off 1 loodsen. Omdat hij nog onder contract lag in Denemarken, moet Gent wel een afkoopsom betalen.

    Het Nieuwsblad heeft vernomen dat die 350.000 euro bedraagt. Via bonussen zou zijn ex-club Midtjylland nog 100.000 euro bonus kunnen verdienen. Opvallend genoeg kunnen de fans ook best leven met het vertrek van Thorup, die de club vorig seizoen nog kampioen maakte.

    Zijn opvolger is namelijk Kenneth Andersen, die wordt gepromoveerd vanuit de U19. De supporters hebben al een tijdje een hoge pet op van die 50-jarige coach. Net als Thorup bij AA Gent heeft ook die Andersen een contract voor drie jaar mogen tekenen als hoofdcoach, tot groot jolijt van de Deense fans.

    Plaats een reactie

    Gimini +747
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:14
    Hopelijk heeft hij meer geluk dan Yves en krijgt hij iets meer steun.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:20
    hoelang zal het duren, vooraleer hij nr 17 in 19jaar op de keien zit?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:16
    1) Het is nr 16.

    2) Hein, Preud'homme, Leekens en Trond (in zijn eerste termijn) zijn zelf bij de club vertrokken.

    3) De coaches om te overbruggen zijn erbij geteld (Balette, Ferrera, Vermeulen).

    4) De lijst met Club coaches ter vergelijking zodat je zelf inziet hoe makkelijk het is om er opmerkingen over te maken:

    René Verheyen 1999-2000
    Trond Sollied 2000-2005
    Jan Ceulemans 2005-2006
    Emilio Ferrera 2006-2007
    Čedomir Janevski 2007
    Jacky Mathijssen 2007-2009
    Adrie Koster 2009-2011
    Rudi Verkempinck 2011 (interim)
    Christoph Daum 2011-2012
    Georges Leekens 2012
    Philippe Clement 2012 (interim)
    Juan Carlos Garrido 2012-2013
    Philippe Clement 2013 (interim)
    Michel Preud'homme 2013-2017
    Ivan Leko 2017-huidig

    Totaal 14 in 19 jaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:54
    Doorsturen naar de journalisten want die zijn zo niet geïnformeerd en maken er sowieso nog enkele bij hetgeen niet opvalt bij de niet-kenners
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:58
    En ook 3 niet vast aangesteld
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:21
    Vrees dat het voor dit jaar seizoen niet meer gaat zijn..

    De dure waardevolle stukken zijn verkocht en vervangen door minderwaardige..

    Van een muilezel kunt ge geen renpaard maken..omgekeerd wel..
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1983
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:47
    Meer geluk dan Yves kan hij niet hebben. Yves kon namelijk verdergaan met de mechanismen die Hein klaar gelegd had. De nieuwe coach vindt de chaos terug die Yves achterliet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:27
    veel mechanisme was er toch ook ni meer na Gein!!!
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1983
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:49
    De automatismen waren er zeker nog. Het verschil was dat Hein met goed voetbal geen punten pakte en Yves met minder goed voetbal wel punten pakte.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:19
    De Kenneth Andersson van KVM geweest?
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:23
    Hadden die nu echt gedacht dat ze die gratis voor niets konden weghalen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:49
    Ja dat dachten ze écht...ga eens met uw wilde paarden spelen...
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:44
    dat zal ni mankeren :) ik ben morgen weeral weg met mijnen Mob seh !
    Vind ik leuk
    9000 +410
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:04
    Daar gaat het hier toch niet over? Er staat niet "Gent onaangenaam verrast dat nieuwe coach moet afgekocht worden en is nu zwaar teleurgesteld en bankroet."
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3396
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:15
    Zou die premie in het zwart zijn?
    Vind ik leuk
    9000 +410
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:20
    Mo bayat!
    Vind ik leuk