Roef hele dag vastgehouden: Hij was aangeslagen en geschrokken

    Roef hele dag vastgehouden: "Hij was aangeslagen en geschrokken"

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 11:30vr 12-10-2018 om 11:30

    Enkele spelers van Waasland-Beveren zijn donderdag meegenomen voor verhoor. Ook Davy Roef moest zich komen verantwoorden en was onder de indruk.

    De doelman van Waasland-Beveren was volgens woordvoerder Martijn De Jonge de hele dag binnen. "In het belang van het onderzoek mag Davy geen verklaringen afleggen. Wat ik kan zeggen is dat Davy gisterochtend -ongeboeid- is meegenomen rond acht uur 's morgens. 's Avonds iets na elven was hij weer vrij. Zonder voorwaarden, Davy wordt nergens van beschuldigd. Hij werd gehoord als getuige", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

    Het hele voorval maakt wel indruk op Roef. "Natuurlijk was hij behoorlijk aangeslagen en geschrokken. Niet meer dan menselijk denk ik. Hoe zou je zelf zijn als er plots verschillende politieagenten 's morgens aan je deur staan? Davy had en heeft echter niks te verbergen en ik ben er dus zeker van dat hier niets van zal blijven hangen bij hem. Hij is ondertussen mentaal zo sterk dat ik er van overtuigd ben dat dit allesbehalve een invloed zal hebben op hem als persoon, noch op zijn sportieve prestaties."

    Plaats een reactie

    Geertvdd +3321
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:47
    Moest Roef nu niet weg bij Anderlecht omdat hij mentaal niet zo sterk was?
    Boeiende vraag, niet? (pun intended ;-) )
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:49
    Keepte hij toen geen geweldige partij tegen KVM?!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:03
    idd en die match zou dan toevallig gefixt zen terwijl hij alles eruithaalde en moest die match gefixt zen zou het 4 0 of 5 0 zen he en in eupen scoorde ze ineens na het invallen van die chinees 4 keer of 15 min er zit geen logica in eupen moeskroen moete ze onderzoeken maar da doen ze ni he mss is eupen wa ver om naartoe te gaan vo die ben bende sukkels vant parket
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:19
    Ja ik twijfelde even vandaar mijn vraag. Maar zoals ik al dacht... keepte hij toen een goeie partij en werden de spelers en supporters wanhopig door Roef.
    Het kan natuurlijk zijn dat Roef geld aangeboden heeft gekregen om een extra inspanning te doen tegen KVM... ik ben maar aan het denken wat de rol van Roef kan zijn..?!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:39
    De rol als getuige... hij keepte goed die dag dus de speurders kunnen aan hem vragen: is er iets van aan ? zijn jullie gevraagd minder te spelen ? ... Dit kan je dan beter aan de uitblinker vragen zeker ?
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:08
    Roef was nochtans heel goed in die bewuste wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Verne +437
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:45
    De voorzitter van Waasland-Beveren Dirk Huyck, is wel door het federaal parket in verdenking gesteld van omkoping en criminele organisatie. Dus dat ziet er zeker niet goed uit want de voorzitter vertegenwoordigt de club tenslotte en dat kan zelfs leiden tot schrapping. En omkoping is altijd tussen twee partijen, KVM enerzijds en WB anderzijds.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws