Verdacht? Vertenten en Delferière floten twee heel bizarre wedstrijden

    Verdacht? Vertenten en Delferière floten twee heel bizarre wedstrijden

    Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 11:00vr 12-10-2018 om 11:00

    De kans dat Bart Vertenten en Sébastien Delferière nog op een voetbalveld te zien gaan zijn is nihil. Beide refs worden gelinkt aan matchfixing. Door dat nieuws komen enkele oude machten ook terug boven.

    Zo was Vertenten ook de scheidsrechter toen Cercle Brugge degradeerde in 2015. In de laatste match tegen KV Mechelen maakten de bezoekers in de slotfase nog drie goals. Eén ervan werd vanuit buitenspel gemaakt. Waasland-Beveren bleef door die ommekeer in de hoogste afdeling. Het is evenwel onduidelijk in hoeverre Vertenten die match had kunnen beïnvloeden.

    Een andere match die in de afgelopen dagen veel werd genoemd is die tussen Zenit en Dinamo Minsk. Die eindigde op maar liefst 8-1, nadat Dinamo de heenmatch met 4-0 gewonnen had. Delferière was toen de scheidsrechter met dienst.

    Plaats een reactie

    Marcus_A +1595
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:08
    Zonder de inhoud te kennen van dit specifieke verhaal.. als we het voetbal echt kapot willen makrn, moeten we vanaf nu elke fout van arbiter koppelen aan omkoping....als dit soort insinuaties de kop gaan opsteken op grote schaal ...dan zijn wij allemaal als voetbal liefhebber verliezers
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:15
    Neem bvb Cercle brugge Beerschot
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:45
    Dank U , eindelijk iemand die dit ook gezien heeft
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:09
    Ik vrees dat er nog wel wat meer aan het licht zal komen dan dat alleen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:11

    Dit zijn twee gevallen die boven water komen en breed uitgesmeerd.
    Hoe dikwijls worden er wedstrijden gefloten door scheidsrechters die duidelijk de 12e man zijn van een of andere ploeg ? Voor de ene ploeg moet er bijna een moord gepleegd worden op het veld voor de scheidsrechter reageert terwijl de andere ploeg bestraft word voor elke futiliteit en doelpunten worden afgekeurd die duidelijk zuiver op de korrel zijn.
    Doelbewust of gewoon onkunde , ik stel er me dikwijls vragen bij.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:12
    vraag eens aan de fans om "vreemde" matchen op te sommen met die scheidsrechters....

    Is een poging tot journalistiek
    Vind ik leuk
    reality +333
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:58
    Charleroi-Gent geleid door Delferiere, 2 overduidelijke strafschoppen niet gefloten voor Gent. Hij heeft zich zelfs openlijk verontschuldigd tegenover AA Gent, alsook ALLE matchen tussen Standard en Gent die erg dubieus verlopen zijn.
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:14
    Ja, nu gaat men bij elke match de scheidsrechter gaan verdenken van matchfixing omdat hij dit of dat slecht beoordeeld heeft... Je ziet nu al dat bepaalde scheidsrechters gewraakt worden door de bepaalde clubs dan gaan we nu nog ergere situaties meemaken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:20
    weer match van kvm zet al die fucking matchen van anderlecht en brugge er is bij da alles aan hun werd toegekent en zeker al die matchen van moeskroen mongolen
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:48
    Nico, sorry hoor. Binnenkort in Provinciale naar KVM gaan kijken...
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:41
    Ja, en de bond wist dat toen al want ter compensatie kreeg Cercle vorig jaar in de laatste minuut een onterechte penalty waardoor het promoveerde i.p.v. Beerschot.
    Zo kan je overal iets achter zoeken.
    Vind ik leuk
    Luvabo +227
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:49
    Mijn twijfel over Boucaut is nu helemaal weg.....hoeveel gecontesteerde matchen heeft die al niet gefloten.....teveel om op te noemen en om normaal te zijn.....maar die wordt blijkbaar (nog) beschermd......
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:55
    Ofwel is hij gewoon echt onbekwaam. Een schande voor de bond dat men dit zo lang heeft toegelaten, en een schande dat men zo een slechte scheidsrechter aanduidt voor zo een belangrijke match!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:47
    Eén vraag stel ik mij , zouden de lijnrechters en de vierde scheidsrechter dan ook mee in de slag zitten of er tenminste van op de hoogte geweest zijn ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws