Weiler steekt pluim op zijn hoed: Heb Anderlecht terug op de kaart gezet

    Weiler steekt pluim op zijn hoed: "Heb Anderlecht terug op de kaart gezet"

    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:24

    René Weiler is momenteel coach van FC Luzern in zijn thuisland Zwitserland. Naar aanleiding van de match België - Zwitserland ging Het Nieuwsblad bij hem op bezoek. Hij kwam er uiteraard ook terug op zijn tijd bij Anderlecht.

    Weiler vindt dat hij het daar uitstekend gedaan heeft. "Ik heb Anderlecht nationaal en internationaal weer op zijn positie gebracht. Ik heb de waarde van belangrijke spelers doen stijgen. Het werk van onze staf was uitstekend. Weet je wat slecht was? De visie van bepaalde ellendige journalisten", zo geeft de Zwitser aan.

    De kritiek dat hij de traditie van de club niet respecteerde, vindt hij belachelijk. "Met traditie win je geen matchen. De resultaten, die primeren. Ik heb
    mijn kinderen nooit verplicht om naar tekenfilms uit mijn kindertijd te kijken. Daar hebben ze lak aan, zij willen nieuwe dingen. Tijden veranderen, je moet niet in het verleden leven. Op Anderlecht zijn er veel onnozelheden verkondigd, alleen maar om mij te schaden."

    Met de komst van Hein Vanhaezebrouck speelt Anderlecht in ieder geval terug op balbezit. "Ik weet niet meer wat zich afspeelt op Anderlecht. Maar om eerlijk te zijn vind ik balbezit vervelend. Ik wil acties zien in de gevaarlijke zones, voor doel. Als ik een match bekijk en ik zie de bal van het midden naar links gaan, vervolgens naar het midden, dan weer naar rechts, wel dan zet ik mijn tv uit..."

    Plaats een reactie

    Toca +33352
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:29
    René toch. We zagen nochtans maar zelden acties voor doel. Tenzij voor ons eigen doel.
    Vind ik leuk
    Geert1980 +616
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
    Maar werden toch kampioen onder hem en ze maakten goals
    Vind ik leuk
    Toca +33352
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:00
    Das waar. Maar mij nooit zo verveeld als dat seizoen.
    Vind ik leuk
    Ginkels +16
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:50
    Ik ben zelf ook rsca supporter. Maar je moet eerlijk zyn, op vlak van resultaat heeft hij gedaan wat moest gebeuren. Vergeet ook niet dat we in Europa tegen man utd (onverdiend?) Uitgeschakeld zyn... Met een beetje geluk speel je die EL finale... Of het met aantrekkelijk voetbal gebeurde? Nee , daar ben ik het mee eens. Kwa jeugd, was hij ook niet de juiste man op de juiste plaats vond ik.
    Vind ik leuk
    Toca +33352
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:59
    Hij had meer kwaliteit dan nu ook natuurlijk. Het voetbal was niet om aan te zien. En ik ga naar Anderlecht om voetbal te zien ook. We zijn kampioen geworden ook door het falen van de rest.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:14
    Gelukkig zien we dit seizoen elke wedstrijd 10 open kansen voor het doel vd tegenstander
    Vind ik leuk
    Toca +33352
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:18
    Kan je niet vergelijken. Zet nu Tielemans en Dendoncker van 2 jaar geleden en een scorende Teo als toen en we hebben een heel ander verhaal.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:23
    Weiler moest het in de 2e seizoenshelft vh kampioenenjaar ook zonder een scorende Teo doen. 2e seizoen was Tielemans weg, Dendoncker een schim van zichzelf,.... Dus ik zou niet zeggen dat hij over meer kwaliteit beschikte. Ik stoor me vooral over het feit dat de analysten en HLN Hein in bescherming nemen en kwaliteit als reden aanhalen. Een topcoach haalt het beste uit zijn spelers door een systeem te spelen wat best bij hen past. Clement had bij WB nog minder kwaliteit maar speelde wel beter voetbal dan wat Hein de afgelopen 2 jaar al heeft getoond.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    Toca +33352
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:31
    En waar stond weiler in het 2e seizoen na 8 speeldagen?
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:24
    Heb het ff opgezocht. Anderlecht had na 8 speeldagen 14 punten, dit jaar 16. En veel beter voetbal zie ik nu ook niet
    Vind ik leuk
    Toca +33352
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:53
    Was 1 match verkeerd. Weiler is na.7 matchen ontslagen met 9 op 21 dus je hebt sowieso verkeerd gezocht of gekeken. Maar we gaan er toch niet uitgeraken. Als weiler was gebleven had dat veel supporters gekost. In de 30 % balbezit in thuismatchen. Meer on Anderlechts bestaat niet.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:19
    65% balbezit zonder kans vind ik nu ook niet echt Anderlecht waardig :-)
    Vind ik leuk
    Ginkels +16
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:12
    WB met RSCA vergelijken kan je niet... Waarom falen meerdere trainers als ze bij een topclub tekenen? Omdat de ruimtes op het veld kleiner zijn en het systeem dat deze trainers, met alle respect voor WB , gebruiken bij een topclub werkt dan ook niet meer.
    'Kleinere' clubs gaan altijd meer verdedigend spelen als Anderlecht of Club of Standard of... Op balbezit spelen met de kwaliteiten die Anderlecht nu heeft is onbegonnen werk. Ik ben soms al blij als ik spelers twee driehoekjes na elkaar zie maken.
    Clement maakt het nu wel waar bij Genk, maar er zijn tal van voorbeelden wie het niet is gelukt.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:14
    Als je niet op balbezit kan spelen met de huidige kwaliteit, vind een goeie coach een andere oplossing. Als ge natuurlijk maar 1 systeem kent...
    Vind ik leuk
    Ginkels +16
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:19
    Geef ik u gelijk in. Uiteindelijk zullen we moeten afwachten.
    Van in het begin heb ik gedacht Hein de kans te geven tot eind van dit seizoen.
    Dan zien we wel.
    Maar ik blijf ervan overtuigd dat dit wel de juiste man op de juiste plaats is om de supporters van Anderlecht terug het voetbal te geven dat men wilt zien.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
    Ik hoop het maar ik twijfel eraan. Buiten 1 boerenjaar met Gent heb ik nog niet veel gezien wat me van gedachtbkan doen veranderen
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:33
    jammer dat hij bij zijn eigen matchen den TV zal uitzetten
    Vind ik leuk
    jericho666 +1740
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:59
    Veel te snel geslachtofferd. Heintje doet het niet beter, over Kums had hij ook gelijk. Maar hij was niet het vriendje vd HLN kliek en die hebben er alles aan gedaan om de publieke opinie tegen hem te keren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:10
    En gelijk heeft hij
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11
    Wat is er nu leuker om zien. Een ploeg die geen balbezit wil en verdedigend voetbal speelt. Of een ploeg die wel balbezit wil en aanvallend voetbal wil spelen. Voor welke ploeg zou je kiezen? Weiler en Anderlecht dat is zoals zwart en wit of kat en hond. Anderlecht heeft een identiteit een DNA van aanvallend voetbal, van balbezit. Je kan daar toch niet als trainer eens binnenvallen en balbezit afzweren. Doe dat eens bij Ajax... Zie wat Mourinho bij Manchester United doet. Zonder afbreuk te doen aan de kwaliteiten van Weiler als trainer, maar hij paste niet in het huis van Anderlecht.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Weiler steekt pluim op zijn hoed: "Heb Anderlecht terug op de kaart gezet"