'Clubadvocaat vermoedt dubieuze rol van Pro League in omkopingsschandaal'

    'Clubadvocaat vermoedt dubieuze rol van Pro League in omkopingsschandaal'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:30

    Het schandaal in het Belgische voetbal blijft voor opschudding zorgen. De vele onderzoeken dwongen de Pro League om het competitievoetbal in 1B uit te stellen. Al gaan zij volgens een advocaat niet vrijuit.

    Dimitri Dedecker, advocaat van Cercle Brugge en KV Oostende, vermoedt dat de werking binnen de Pro League niet geheel koosjer verloopt. Hij richt zijn vizier vooral op Pierre François. De CEO zou naar verluidt ook een dubieuze achtergrond hebben.

    "De Jupiler Pro League wordt geleid door Pierre François  Die werkte bij Standard onder Luciano D'Onofrio - moet ik daar een tekening bij maken?", opent Dedecker meteen fors in Het Laatste Nieuws.

    Als advocaat met kennis van zaken begrijpt hij niet dat zo iemand aan het hoofd van een competitie staat. "Hij zat vervolgens bij White Star, waar van alles mis mee was, dan bij het failliete Bergen. En uitgerekend hij spreekt over imagoschade voor het Belgisch voetbal", aldus Dedecker.

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:33
    da's gesproken!!! die zaak propere handen, is maar een ijsblokje, terwijl er ijsberg nog MOET gesmolten worden!
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:35
    dat gevoel heb ik ook...
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:34
    bewijzen?

    en is D'onofrio genoemd in deze zaak?

    Als advocaat is dit een domme uithaal, hij kan een klacht krijgen wegens laster, van verschillende partijen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:37
    hij zal wel spreken, met kennis van zaken hé, zo slim zijn die sjarels wel
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:43
    dan moet hij deze kennis met het gerecht delen...

    Vind ik leuk
    Geertvdd +2536
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:11
    Je hebt 100% gelijk, maar eerlijk gezegd zou er toch niemand van verschieten wanneer zou blijken dat d'Onofrio indertijd ook het één en het ander niet volledig volgens de regeltjes gespeeld heeft hé ;-)
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:41
    das waar, maar je kan dit vermoeden en daar is niets mis mee, maar hoe hij dit aanhaalt is beschuldigen
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1579
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:20
    Ja tag ge bent anders wel hard als het over leko en brugge gaat ,maar bij nader inzien zijn al die praatjes makers hier door de feiten al wel op hun plaats gezet alleen door hun niveau beseffen ze dat nog altijd niet
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14440
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:37
    Pure insinuaties, gebaseerd op werkelijk niks. Durft die man zich echt uit te geven voor advocaat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:38
    De advokaat van Cercle heeft gesproken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:47
    Monaco 2 bedoel je?? :-p
    Vind ik leuk
    Wimz3 +783
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:49
    Misschien eens de connectie van Monaco bij Cercle Brugge onderzoeken? Herinner het voetbalschandaal in 1993!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:24
    Allez lap ma Leko nu d onofrio door het slijk. Eerst bewijzen. 1 vd 30 mensenrechten nota bene. Terug naar alles voor 1789.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2536
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:04
    Ach, de verlichting was een hoax...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:26
    Zou die advocaat al onderzocht hebben waar het geld van zijn grote baas : de rus van MONACO vandaan komt?
    Russen en veel geld : moet ik daar ook een tekening bij maken?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:42
    heb je het over een bepaalde doelman? ;-)
    Vind ik leuk
    VDF +28
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:46
    Niets weten en dan met de vinger wijzen.Sterk!
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:20
    Daar begeeft hij zich op glad ijs. En nog advocaat ook...
    Laster en eerroof, zonder bewijzen, dan kunnen ze die ook onmiddellijk ontslaan bij FCB. Ofwel legt hij de bewijzen op tafel...
    Wat denkt B. Verhaeghe hierover ?
    Vind ik leuk
    blondel +2439
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:51
    HeyFrefke,goe lezen he manneke.Het is de advocaat van CERCLE BRUGGE en OOSTENDE.Voor het geval dat je het niet moest zien.Wat heeft Verhaeghe met cercle of oostende te maken.Maar toch zoiets posten en niet weten waarover het gaat.Sterk ze!!
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:17
    VP maakt het moeilijk, Cercle is toch geen club, ik dacht dat er in Brugge maar 1 club was?😉
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:23
    Amai, ik had nogthans niet gedronken... Sorry
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Clubadvocaat vermoedt dubieuze rol van Pro League in omkopingsschandaal'