Stelt de Pro League ook speeldag in 1A uit? Even bekomen van deze klap

    Stelt de Pro League ook speeldag in 1A uit? "Even bekomen van deze klap"

    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:00

    Door het schandaal in het Belgische voetbal besliste de Pro League om de wedstrijden in 1B van dit weekend uit te stellen. Volgend week start ook de Jupiler Pro League opnieuw, al is dat voor Peter Vandenbempt nog te vroeg.

    "Ik weet niet hoe u erover denkt, maar voor mij hoeft die speeldag volgend weekend nu even niet", opent de radioman bij Het Nieuwsblad. "Ons voetbal hangt groggy in de touwen, er zijn verdachtmakingen, clubs, spelers, scheidsrechters, makelaars komen in opspraak."

    Vandenbempt geeft toe aangeslagen te zijn na al het nieuws dat de afgelopen dagen binnenstroomde. "De liefhebber in mij heeft even nodig om te bekomen en misschien kunnen we het dan mentaal weer opbrengen om onbevangen naar deze fantastische sport te kijken."

    The show must go on
    Toch ziet er naar uit dat er volgende week gewoon weer gevoetbald wordt in 1A. "Maar maakt u zich vooral geen illusies, de Pro League heeft het al laten weten: uitstel is onmogelijk. The Games must go on. Innige deelneming", besluit Vandenbempt.

    Poll

    Zou jij de komende speeldag uitstellen?

    (655 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +33354
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:03
    Bijlange niet. Dat onderzoek loopt wellicht nog maanden. De week erop gaat dan weer wel ofzo v
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:05
    waarom 1 speeldag uitstellen?

    ik weet niet of de timing bewust gekozen is, maar het kon allemaal erger... tijdens een weekend, of een week dat er Europees voetbal was.

    Vind ik leuk
    Gheintje +225
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:20
    Of vlak voor de verkiezingen
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:26
    komt der hier 1 partij beter uit? Dus verkiezingen kunnen we uitsluiten ! voor verkiezingen was het trouwens beter geweest vlak voor Brugge naar Madrid ging . 2 weken voor de verkiezingen is beter en den impact was nog groter...
    Vind ik leuk
    mani88 +982
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:26
    Ik zie eerlijk gezegd niet echt welke impact dit gaat hebben op verkiezingen of wat dit met politiek te maken heeft... Buiten dat ze die RSZ-korting mogen afschaffen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:06
    VdBwil op verlof denk ik?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:05
    Zou toch niet slecht zijn zowel trainers bestuur en spelers zijn op dit moment niet gefocust op de komende match.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:09
    Een bijkomend weekend zonder competitie om de clubs en de supporters tot rust te laten komen.
    Zo kunnen de onderzoeksrechters ook alle feiten en elementen open en bloot op tafel leggen voor iedereen.
    Zo komt er duidelijkheid of klaarheid voor iedereen die met voetbal begaan is.

    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:20
    of heeft de pers nog meer tijd om halve waarheden te verkondigen...
    zal 1 week soelaas brengen?
    Vind ik leuk
    Filiep +8
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:14
    Hoeft voetbal nog als er alleen maar bedrog boven water komt zowel bij ons als bij de FIFA.
    Zou het in andere landen beter zijn?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:20
    nog meer gesjoemel, FIFA toont zelf, hoe het moet sjoemelen ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:15
    Een bijkomend weekend zonder competitie om de clubs en de supporters tot rust te laten komen.
    Zo kunnen de onderzoeksrechters ook alle feiten en elementen open en bloot op tafel leggen voor iedereen.
    Zo komt er duidelijkheid of klaarheid voor iedereen die met voetbal begaan is.
    Het onderzoek kan nog weken of maanden aanslepen... het hangt allemaal af van nieuwe verklaringen, nieuwe elementen of sporen in dat onderzoek.
    Heel het onderzoek gaat vooral over het ‘zwart geld’ of financiële constructies.
    KV Mechelen zit wel in slechte papieren, jammer voor de massa trouwe supporters...

    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:23
    Komt dan niet kijken en blijft weg clown
    Vind ik leuk
    Reagens +2016
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:24
    Uitstellen heeft geen zin.
    De verdachtmakingen komen sowieso nog bij iedere dubieuze beslissing.
    Gewoon verder doen en kijken hoe dergelijke zaken in de toekomst kunnen vermeden worden.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:26
    niet(vrees ik)

    maar door uit te stellen zullen der nog foute verdachtmakingen volgens, de gazetten moeten vol
    Vind ik leuk
    Reagens +2016
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:31
    Goh. Een deel van de oplossing zou kunnen zijn om de verantwoordelijkheden tussen VAR/scheidsrechter te verdelen. Dat maakt het al moeilijker te manipuleren.
    Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is de boekhoudkundige regels aan te scherpen. Ik vermoed dat de voetbalbond wel bepaalde regels (bvb transparantie) kan opleggen.
    En een laatste punt is dat spelers/scheidsrechters niet meer op binnenlandse wedstrijden mogen gokken. Ik denk nog altijd dat de grootste fraude in de reservewedstrijden gebeurt.
    De verleiding zal altijd groot zijn, maar het moet toch een beetje moeilijker kunnen?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:37
    dit komt nu allemaal aan het licht met belgische makelaars, maar ik vrees dat er vele ergere zijn...de niet Europese.


    Hopelijk grijpen de FIFA en UEFA in .
    Vind ik leuk
    Reagens +2016
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:44
    Die hebben er zelf belang bij.
    Kijk naar de financial fair play. Het enige wat daaruit is voortgekomen is dat de superclubs nog groter zijn geworden en de grote competities de kleinere nog meer wegdrukken.
    België moet het zelf oplossen.
    Vind ik leuk
    freejazz +679
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:32
    Waar VDB weeral geen rekening mee houdt, is de gewone man die zijn abo/ticket heeft gekocht, en zijn weekend-afspraken aanpast aan de voetbalkalender. Zo ook zijn kritiek steeds op het teruglopend toeschouwersaantal bij bekermatchen. Hij vergeet daarbij steeds dat dit midweekwedstrijden zijn (moeilijk voor mensen die (in posten) werken) + daarbij extra uitgaven zijn (moeilijk voor de werklozen en de minderbetaalden (waar VDB zelf niet bij hoort). Egoïstische benadering door deze betuttelaar.
    Vind ik leuk
    treamol +65
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:58
    Niks verkeerd om onregelmatigheden uit te pluizen en de voorziene maatregelen te treffen maar weer speelt de pers hier in vele gevallen op de sensatie en worden veel ongecontroleerde berichten voorbarig de wereld ingestuurd ( niet alleen bij ons). Imagoschade voor personen die van alles en nog wat worden beschuldigd en waar nadien weinig van aan is. De ware schuldigen moeten zeker opdraaien voor hun onfrisse praktijken maar een beetje meer respect voor de mens zou niet misstaan. De schade voor ons voetbal is al groot genoeg zonder al die op sensatie beruste informatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:14
    Vandenbempt moet van zijn eigen riooljounalistiek bekomen hij was alleen gefocust op Ivan Leko en Club Brugge ja als ze dan onschuldig blijken zou ik als ik hem was zijn micro enkele weken aan de haak hangen en eens in eigen boezem kijken , hij is te ver gegaan met zijn scenario’s hij is gezakt in mijn achting dacht dat dit een integere journalist was niet dus ,wat hij wel kan doen is hetzelfde maar met paars zou hem goed afdoen shame on you vandenbempt shame on you
    Vind ik leuk
    Geertkeano +200
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:53
    zowel brugge als leko zijn nog steeds in verdenking gestelt hoor.
    Vind ik leuk
    Fre Stef +48
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:18
    Volgende speeldag uitstellen om even te bekomen??? Denk dat je het ganse seizoen mag uitstellen dan want er gaan nog veel lijken uit de kast vallen volgens mij
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:23
    Het verwondert me dat VDB aangeslagen zou zijn. Meestal weet hij altijd meer en beter dan wij. Over dergelijke dingen moet er toch op los geroddeld worden achter de schermen ?
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +551
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:52
    Heeft geen enkele zin. Sportieve sancties naar clubs of spelers toe kunnen toch niet genomen worden op die korte periode. Geen enkele club gaat zich er in schikken als ze worden uitgesloten.
    Vind ik leuk
    9000 +184
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:09
    Hup en gaan. Gewoon spelen! Niet teveel zagen en alsjes datjes. Wordt toch een werk van langere termijn...
    en dan kan je nog steeds de juiste personen/clubs straffen. Dat vind ik net belangrijk: niet ingraven en bij de pakken blijven zitten...