'Grote gevolgen voor Leko: ontslag om dringende redenen lijkt de enige uitkomst'

    'Grote gevolgen voor Leko: ontslag om dringende redenen lijkt de enige uitkomst'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:30

    Ivan Leko is weer op vrije voeten. Na een nachtje in de cel werd de Kroaat voorgeleid bij de onderzoeksrechter. Die besliste uiteindelijk dat hij weer in zijn vrijheid werd hersteld. De kous is daarmee echter nog niet af.

    Walter Van Steenbrugge, de advocaat die de belangen van Club Brugge behartigt, gaf eerder al aan dat Leko verdacht wordt van witwassen. Het zou meer bepaald gaan om betalingen van enkele jaren terug. Van matchfixing wordt de Club-coach niet verdacht.

    Club Brugge zelf reageerde al op de aantijgingen en zij spraken het vertrouwen uit in hun coach. Advocaat Sven Demeulemeester geeft bij Het Nieuwsblad aan dat er Leko, indien de feiten bewezen worden, toch nog een zware domper boven het hoofd hangt.

    "Als Club Brugge voldoende zekerheid verwerft dat hij een zware fout heeft gemaakt, lijkt een ontslag om dringende redenen zonder vergoeding de enige logische uitkomst. Maar je moet voorbehoud inbouwen: die zekerheid is er op dit moment niet", klinkt het.

    Poll

    Moet Leko een ontslag vrezen?

    (1330 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:33
    Oplichters moeten gestraft worden zoals iedereen die betrapt word
    Vind ik leuk
    bolclbr +803
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:13
    Volledig akkoord Damien, maar we moeten niet heiliger willen zijn dan de paus. Hoeveel winkeliers geven een officieel kasticket, hebt u nog nooit een klusjesman betaald zonder factuur? Nog nooit iets illegaal gedownload zonder betalen. Dat is ook fraude of zwart geld maken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    Kemphaan +125
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58
    Heel juist!
    Vind ik leuk
    Red Cloud +25
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:16
    Maar wij als gewone burgers staan ook niet dagelijks in verschillende kranten en/of weekbladen. De prijs van de roem is hoog en kan naar twee kanten overhellen, glorie of schande.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:57
    Ik vrees dat het hier niet gaat over een klusjesman zonder factuur of een illegale download maar over redelijk grote bedragen en dan is het wel iets anders hé
    Vind ik leuk
    bolclbr +803
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:06
    Ward, er wordt gesproken van 3 MILJOEN zwart geld en enkele tientallen mensen. Hoeveel MILJARDEN belastinggeld loopt de staat mis doordat een groot deel van de bevolking zaken in het zwart doet?
    Vind ik leuk
    Olli +267
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:29
    Veel kleintjes maken ook groot
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
    Dan mogen Ronaldo en Messi en de top van Bayern ook opstappen , evenals Real en Barcelona, en alle anderen.
    Als jij zelf ook al zwart hebt ontvangen dan stap je ook beter op
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:38]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:38
    Dan mogen Ronaldo en Messi en de top van Bayern ook opstappen , evenals Real en Barcelona, en alle anderen.
    Als jij zelf ook al zwart hebt ontvangen dan stap je ook betet op
    Vind ik leuk
    Xytox +970
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:39
    Als Club nog enige geloofwaardigheid wil houden, dan zetten ze het maffiavriendje vandaag nog aan de deur. Het is héél ongeloofwaardig dat Leko niet zou geweten hebben wat zijn dikke vriend Veljkovic allemaal deed, dus als Club Leko blijft beschermen, toont dit enkel dat ze dit goedkeuren en er misschien zelfs achter stonden.
    Couke had tenminste de klasse om Herman VH en die huisadvocaat aan de deur te zetten van zodra hij te weten kwam wat voor zaken die deden!
    Vind ik leuk
    mapolean +651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:41
    Als de Heer Coucke klasse had, waarom heeft hij de heren sjoemelaars dan niet aangeklaagd?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:39
    dan heb je geen klasse.....
    dan ben je een verrader!!!
    Vind ik leuk
    Frefke +441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Vuud, das waar ! goe bezig !
    Vind ik leuk
    Olli +267
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:18
    En als je je Kop in het zand steekt, een lafaard
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 12:27
    hij hoeft zijn kop niet in het zand te steken!!!
    heeft niks met hem te maken....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:00
    Ik zou zeggen:' wat deden de VORIGE BESTUURDERS' in dit alles Mapolean?
    Vind ik leuk
    Manambre +136
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
    Als hij het wist heeft hij het ook aan het rollen gebracht misschien?
    Maar toch deed hij zaken met dezelfde makelaar, bizar
    Vind ik leuk
    Stefken +180
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:44
    Als je iedereen aan de deur moet zetten die ooit zwart geld in zijn handen heeft gehad, je komt deuren tekort denk ik, en inderdaad Coucke is een persoon die recht in zijn schoenen staat, daarmee die klachten over fraude die vanuit Amerika komen 😬
    Vind ik leuk
    K1908 +595
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:59
    Het zit in de Amerikaanse cultuur ingebakken om alles wat loszit aan te klagen. Ik zou daar niet teveel naar kijken. Als er effectief iets was daar, had dat al lang uitgesmeerd geweest in de pers...
    Vind ik leuk
    blondel +2441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:58
    Dat is dan ook al meermaals in de krant verschenen,maar na enige tijd vind men iets anders om over te schrijven.Zoals nu het geval,binnen afzienbare tijd hoort men er niks meer van.
    Vind ik leuk
    K1908 +595
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:38
    Klopt, maar als er ontwikkelingen waren geweest, die uit laten schijnen dat er effectief iets is, zouden ze zich toch niet inhouden denk ik?
    Vind ik leuk
    Boer +120
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:48
    En wat zou Heintje weten over zijn goede vriend Bayat
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1584
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:15
    Deze reactie getuigt van zoveel intelligentie .. . top
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    blondel +2441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:04
    Heeft niks met intelligentie te maken;Zoals jullie er zo zeker van waren dat HVH een zakkenvuller was.Maar wat blijkt nu,hij is zo zuiver als maar kan zijn.Heeft totaal niks verkeerd gedaan.Hetzelfde met Leko,niks verkeerd gedaan,maar een verkeerde vriend hebben(en whats in a name "een vriend")of kennis.
    Vind ik leuk
    Zero123 +564
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:29
    😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:59
    Xytox man toch. Hoe hypocriet kan je zijn om Coucke om dat niveau een man met klasse te noemen. Ik ben ervan overtuigd dat hij in zijn carrière altijd correct alle inkomsten heeft aangegeven?? En als Herman VH zo verkeerd was in de ogen van Coucke, dan heeft het gerecht hem buiten schot gezet, gezien Herman VH van niets wordt verdacht.
    Trouwens hoe zat die constructie weer ineen dat Coucke had opgezet om KVO tijdig te kunnen verkopen, omdat hij koper vond?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    Stefken +180
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:39
    Moest iedere Belg die ooit in het zwart betaald is geweest voor de rechter moeten komen , denk da de rechtbanken dan voor jaren aan een stuk dag en nacht zouden moeten werken
    Vind ik leuk
    CZNK +248
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:43
    100 euro in het zwart betaald worden of 100K is indeedaad hetzelfde!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:56
    Dat is zo kleingeestig en typisch de mentaliteit van iemand die ook nooit in één keer 100k zal verdienen. Eens je op dat niveau zit, is 100k niet meer wat voor ons 100k is hoor...
    In’t algemeen zijn de reacties hier van zo’n moraalridders die zelf nog nooit een film gedownload hebben, die nog nooit een (tuin)aannemer een deel niet op factuur betaald hebben,...
    Vind ik leuk
    CZNK +248
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
    Haha Zie vriend, als je me niet kent dan denk ik niet dat je moet gaan spreken over wat ik wel of niet heb verdiend. Wat ik wil zeggen is, wat bepaalde mensen in het zwart doen (bv deel van verbouwingen int zwart doen of een dag in het zwart e werken) blijkt niks te zijn voor wat deze heren uit hun hoed hebben getoverd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:01
    Ik wil u gerust leren kennen als je per se het tegendeel wil bewijzen.
    Ik vind gans dit circus rond fraude een scheet in een fles. Kijk naar de volledige constructie van Paul Gheysen, da’s flirten met fraude. Maar zoveel vennootschappen en een leger advocaten en dan lukt dat wel.
    Edit: De Boeck is nog veroordeeld geweest voor schijnzelfstandigheid omdat hij bij Cercle eerst als bediende werkte en zich dan als zelfstandige liet betalen. Ligt daar iemand wakker van?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    CZNK +248
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
    Voor mij is dit geen probleem ze. Maar ik snap je van ‘de scheet in een fles’, enkel vrees ik dat wij (het volk) zeer weinig weten over dit. Want het er blijven maar lijken vallen en de redenen zijn niet niks.. lets wait and see, maar ik denk dat deze zaak het Belgisch voetbal zal veranderen..
    Vind ik leuk
    blondel +2441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:07
    Voor die mensen die jij zegt ,zal dat in werkelijk mischien meer zijn dan je kunt voorstellen,hoe klein het bedrag soms is.Je moet zien welke middelen die mensen hebben ,en zo kan dat voor hun veel meer betekenen
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:22
    Nu weten we in 1 keer wat meer over jou 😂
    Vind ik leuk
    Manambre +136
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:40
    Als er iets aan de hand is lijkt me dit beter
    Maar indien niet is dit een domper voor hem want zijn imago kreeg een fameuse knak
    Vind ik leuk
    mapolean +651
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:42
    Er is een verschil tussen oplichten en een foute belastingsaangifte indienen hé....
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52
    Dat die gast zich met zijn klotenkrant bezig houdt
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:02
    VP! stop GVD met bashen over Leko!! doe jullie job naar behoren ipv riool journalistiek te promoten!!!! laag, lager, laagst!!!!
    Vind ik leuk
    Peed +155
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
    Definieer "jullie job" ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:13
    na alle commotie, werd Leko vrijgesproken en terug opt veld verwacht vandaag, dus waar moeien media zich mee?? ipv bashen op Ivan, zouden de media excuses moeten aanbieden, door insinuanties te verspreiden, die er ni eens waren!!! (Matchefixing, witwassen enz...)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:11
    Inderdaad....

    Je Hoort niets anders dan ' als..indien...als..indien...

    Plaat is versleten...

    En dan te kezen dat hij een andere makelaar heeft, dezelfde van santini..

    Zo,close zal hij met DV niet meer geweest zijn..

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:38
    Als er 1maffia bende is is het Coucke wel en alles en iedereen dat met die Brusselse mafiaploeg te maken heeft. Leko niets misdaan zal wel nog bewezen worden dat hij volledig zuiver is.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3679
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:14
    Coucke heeft er nu eens niets mee te zien. Anderlecht al evenmin. Maar ik begrijp je, je mist direct de mauves, he. Leko wordt op dit forum door een hoop RSCA-supporters in bescherming genomen. Niet nodig om te panikeren. En al helemaal niet om in paniek naar anderen stenen te gooien. Beetje kinderachtig, om eerlijk te zijn. Het komt allemaal goed, rampie.
    Vind ik leuk
    Hhti +1455
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:22
    Velen moeten nog beseffen dat het ergste nog.moet komen, matchfixing!! En in deze kan ik me niet van de gedachte ontdoen dat RSCA daar terug een hoofdrol zal in spelen. Want in de laatste 10jaar zijn er wel meerdere serieus verdachte wedstrijden gespeeld in hun voordeel. Zie bvb maar de recente penalty op verplaatsing in Charleroi!! Maar ja er zal voor de topclub wel iets geregeld worden!!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3679
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:37
    Zucht. Het gaat niet over Anderlecht. En 't komt wel goed met Leko. Én Club. Volgend 't weekend staat hij simpelweg tussen bank en veld. Hij heeft zwart geld aanvaard. Big deal. Hij is goed geïntegreerd in België.
    Vind ik leuk
    Hhti +1455
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:00
    Ik wilde, en dit is misschien verkeerd uitgedrukt van mij (Sorry daarvoor) niet alleen over RSCA hebben. Daar zijn evenveel andere ploegen in betrokken vermoed ik. Van degradatiekandidaten tem kampioenenploegen. Wat ik wel vind dat de reporters zich hier massaal op LEKO en FCB richten hoewel er evenveel andere ploegen met huiszoekingen zijn betrokken in dit schandaal. Over hen zo weinig nieuws en/of imagoschade, niets!!Dit getuigt alleen maar van subjectiviteit en eigenlijk haat tegenover FCB. Men zou dit beroep als reporter niet mogen uitoefenen als je dit allemaal ziet! Zal een utopie zijn,zeker weten, maar ze schrijven maar zonder de gevolgen ervan in te zien! Vrijheid van meningsuiting noemt men dit dan!! Hiermee heb ik echt wel moeilijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:11
    Raar dat hij die het minst wordt ten laste gelegd, het meest in beeld wordt gezet door de media. Framing noemt men dat.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +897
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:35
    En als deze advocaat een vrouw vermoord heeft moet hij in de cel en zijn ambt neerleggen... Wat voorlopig niet het geval is, maar je weet maar nooit...
    Zo kan ik ook artikels beginnen schrijven hoor...
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1400
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:01
    Ik ken de inhoud nu niet maar zou denken dat een financiële sanctie (ontdoken belastingen plus boete) zou moeten volstaan indien hij schuldig is, waarom direct de allerrzwaarste sanctie? Sancties moeten ook proportioneel zijn ....Tot slot, ik ben voor transparantie, maar een aantal mensen verwijten anderen wat eigenlijk de Belgische ziekte is....hoeveel mensen betalen deel van opdracht aan aannemer, klusbedrijf,....niet in het zwart?
    De schaal waarop dit gebeurde in dit schandaal is natuurlijk veel groter, maar ik zou toch niet te snel voor moraalridder gaan spelen als ik zelf mijn handelen zonodig niet aanpas
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    blondel +2441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:13
    Ik begrijp niet dat veel club supporters zich kwaad maken op de journalisten.Die mensen worden daarvoor betaald(een geluk dat "dag allemaal er nog niets heeft over geschreven)Waarom mag men niet proberen te achterhalen wat de waarheid is.En is Leko vrij van zonde ,te beter voor hem.Heb daar totaal geen moeite mee.Je word niet opgepakt voor niets.Hoe klein je bijdrage daarin ook mag zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:13
    En Herman VH dan?
    Vind ik leuk
    blondel +2441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:17
    En nog dit voor degene die toch zeggen dat Leko in de maffia zit.Hoeveel ministers zijn er opgepakt in het samusocialschandaal?Hoort men daar nog iets van ,en hoeveel zijn erdoor hun job kwijt,geen enkele.Sommige nog promotie gekregen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:14
    Dan nog niets gezegd over de Panama papers ;-)
    Vind ik leuk
    Gimini +559
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:28
    Voor belastingfraude ? Als er hem op sportief vlak niets ten laste gelegd wordt zie niet goed in waarom hij ontslag moet nemen...Dan gaat meer dan de helft van de regering ontslag moeten nemen
    Vind ik leuk
    treamol +65
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:49
    en weer wordt de term "witwassen" gebruikt terwijl reeds gisteren door de advocaat duidelijk heeft gemaakt dat het niet om "witwassen" gaat, als je de juiste terminologie niet kunt gebruiken;;; hou er dan mee op, pers..... vrije meningsuiting ....
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:15
    Witwassen klinkt toch veel crimineler? Sensatie is al wat telt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:27
    Inderdaad voor sommige moraalridders iedereen heeft wel al eens iets in het zwart gedaan, maar als je betrapt word dan ben je de pineut hé ?
    Een straf moet altijd volgen, als we het kleine gaan goedkeuren moeten we het grote gesjoemel ook niet bestraffen.
    Vindt wel dat de straf in verhouding mag zijn 1K is niet hetzelfde als 500K

    Scheidsrechters das nog iets anders die hebben ook een voorbeeldfunctie, in hun job is fair play en neutraal zijn super belangrijk, en de inkomsten zijn redelijk ok zo te zien dat is dus schorsing.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:31
    Indien Leko bij een vroegere werkgever in het zwart werd betaald, is hij enkel schuldig aan zwartwerk (belastingontduiking). Waar dat geld vandaan komt weet Leko niet. Dat de betaler op die manier geld wit wast, wil niet zeggen dat Leko geld wit wast.
    Indien hij geld in het zwart kreeg, dan moet hij daarvoor gestraft worden zoals elke zwart werker.
    Maar ik zie niet in waarom Club Brugge één van zijn medewerkers zou moeten ontslaan omdat hij zich vroeger bij een andere werkgever geld in het zwart ontving.
    Heeft Club Brugge hierdoor imago schade geleden?
    De naam Club Brugge viel bij het parket om andere redenen dan het wit wassen van geld, dus los van Leko.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:17
    Ben ervan overtuigd dat Bartje nog nooit "iets in 't zwart' heeft gedaan. Hij zal het dus wel allemaal relativeren.
    Vind ik leuk
    Watcher +939
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:28
    De zeveraars van VP, heiligen dan de paus
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:35
    Hij zou beter zwijgen en afwachten wat er gebeurd en dit heeft niets met Club te maken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Grote gevolgen voor Leko: ontslag om dringende redenen lijkt de enige uitkomst'