'Onderzoeksrechter beslist: viertal moet in de gevangenis blijven'

    'Onderzoeksrechter beslist: viertal moet in de gevangenis blijven'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:00

    De Bayat-gate, alsook het schandaal rond matchfixing onder leiding van Dejan Veljkovic, duren voort. De hele nacht kwamen verschillende verdachten voor de onderzoeksrechter, die besliste over hun verdere aanhouding.

    Eerder raakte al bekend dat er voor afgelopen nacht een derde onderzoeksrechter werd ingezet. Dit om alle verdachten te verhoren voor zes uur 's morgens. Het Laatste Nieuws weet welke personen aan bod kwamen.

    Zo kwamen Mogi Bayat, Veljkovic, ex-advocaat Laurent Denis en Karim Mejjati voor de rechter. Die plaatste het viertal onder aanhoudingsmandaat, waardoor zij de gevangenis nog niet mogen verlaten. Er wordt duidelijk zwaar getild aan hun betrokkenheid bij zowel de witwaspraktijken als het omkopen van wedstrijden.

    De advocaten van Bayat reageerden vanochtend nog: "Wij wensen toch te benadrukken dat het niets te maken heeft met corruptie of manipulatie van matchen of contacten met scheidsrechters. Het gaat enkel om witwassen", klinkt het. Veljkovic daarentegen wordt wél verdacht van matchfixing.

    Plaats een reactie

    Verne +424
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:07
    Degradatie voor KV Mechelen en Waasland-Beveren ?
    Vind ik leuk
    Bertjen +72
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:33
    Awel vraag ik mij ook af , ben Beveren supporter wat met ons? Moet wel zeggen als het bewezen is dat wij ook schuldig zijn verdienen we zelfde straf als alle andere schuldigen
    Vind ik leuk
    Knightofh +337
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:12
    Alles valt te zien wie op de hoogte was en hoe het geregeld was.

    Degradatie vind plaats als het met medeweten van het bestuur is gebeurd. Zeker als het erdoor werd georganiseerd. Voor kvm ziet het er dus bijzonder slecht uit. Voor Beveren valt het af te wachten hoeveel het bestuur ervan wist. Zijn het enkel de spelers dan is een schorsing voor die spelers voldoende.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:21
    Een voorzitter is bestuur, dus daar is geen discussie over. Als Huyck schuldig is, dan heeft WB prijs, sowieso. Als een voorzitter een club niet vertegenwoordigt, wie dan wel? Degradatie is hun deel. Aangezien er bij KVM meerdere bestuursleden betrokken zijn, riskeren zij zelfs uitsluiting.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:22]
    Vind ik leuk
    Bertjen +72
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:56
    Ook mijn gedacht , voorzitter op de hoogte dan is er volgens mij ook maar 1 sanctie mr hoop dat ik mis ben
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11
    Pas op, het is in principe nog verdergaand. Als er personen die de club vertegenwoordigen bij betrokken zijn, een afdeling lager, als het door de club (dus bv de meerderheid van het bestuur) zelf georganiseerd is : schrapping.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:32
    En veel mensen Eupen maar van alles onterecht beschuldigen.Jaloesie he.Dikke pluim voor Eupen 19000 inwoners om op een eerlijke manier al15 j profvoetbal te bedrijven
    Vind ik leuk
    LDN +131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:35
    K zou niet te vroeg de loftrompet opsteken. Laat alles maar eerst eens goed doorlicht worden vooraleer conclusies te trekken
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:30
    De zaak is nog niet afgehandeld, Moeskroen en Eupen gaan waarschijnlijk ook nog aan de tand gevoeld worden
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14441
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:15
    Hoe die advocaten toch telkens weer de boel proberen te minimaliseren. Alsof het 'maar' witwassen is vergeleken met matchfixing. Bah!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:40
    Dus als club constructies opzetten om geld terug te sluizen nr club is geen competitievervalsing? Zo meer financiele armslag hebben om betere spelers te kopen bv. telt niet... vreemd...
    Vind ik leuk
    DOMI +69
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:38
    Ze zijn nu al met veel in de cel en kunnen nu al kaarten, maar ze spelen altijd vals!
    Vind ik leuk
    Intel +1173
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:09
    Zolang het geen meerderheid is vh bestuur gaan ze volgens mij geen ploegen schrappen , omdat 1 of 2 randdebielen iets opzetten zonder medeweten vd rest zou het erg zijn dat wij als supporters onze ploeg verliezen en eum zo slecht speelde Beveren die match niet en dan hadden ze er toch gewoon wat meer binnen gelaten had roef ook niet zo goed gekeept had verdier niet zoveel gemist . En eupen die zijn dan zuiver? Dat was veel opvallender als wb kvm hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:10
    Ik vrees elke club hier dupe van is
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Onderzoeksrechter beslist: viertal moet in de gevangenis blijven'