'Scheidsrechter Vertenten aangehouden door onderzoeksrechter'

    'Scheidsrechter Vertenten aangehouden door onderzoeksrechter'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 23:42do 11-10-2018 om 23:42

    Scheidsrechter Bart Vertenten werd aangehouden door de onderzoeksrechter in Tongeren. Dat heeft Het Laatste Nieuws vernomen van zijn advocaat.

    De 30-jarige Vertenten werd in verdenking gesteld wegens corruptie en lidmaatschap van een criminele organisatie. De scheidsrechter werd donderdag al samen met zijn collega Sebastien Delferière levenslang geschorst door de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

    Vertenten werd in het onderzoek in verband gebracht met spelersmakelaar Dejan Veljkovic. Samen zouden ze vorig seizoen geprobeerd hebben om KV Mechelen te bevoordelen in de degradatiestrijd. 

    Ondertussen blijven drie onderzoeksrechters druk bezig om alle ondervragingen op tijd af te ronden. Dat moet in principe gebeuren voor vrijdagochtend 6 uur. Mogi Bayat, Dejan Veljkovic en Karim Mejjati zullen in de loop van de nacht voor de onderzoeksrechter verschijnen.

    Lees ook: 'Derde onderzoeksrechter aangesteld: vertraging voor Bayat, Mejjati en Veljkovic'
    Lees ook: LIVE: De gebarste bom in het Belgische voetbal, alles wat je moet weten

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 23:47
    Radio ...loog.....

    En nu volgen de mannen van Kv Mechelen..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:49
    Verklaar u nader Gaby
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:50
    Is radioloog in opleiding... Kleine joke...
    Vind ik leuk
    Jasper55 +335
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:51
    Laten we eerlijk zijn verdienen ze wel, klagen en zagen over Eupen en nu komt het uit dat zij ook aan matchfixing deden
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:55
    Denk wel dat eupen en moeskroen later nog aan de beurt komen..

    Lijkt mij Logisch..

    KV Mechelen heeft als club klacht ingediend en deze dient onderzocht..en vermoedelijk,zijn ze al bezig via één waals parket.. Maar In de walen werken ze wat trager..

    Hier is de bal aan het rollen gegaan door verdachte transacties in één bank kantoor in Genk.....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    CL +76
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:00
    Werd zonder gevolg gerangschikt. Stond in HLN
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:02
    Ah ..serieus..? Bedankt voor info..
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:01
    Dat is erg dat zelf scheidsrechters omkoopbaar zijn om wedstrijden in een bepaalde richting te fluiten. Zo steek je uw middelvinger op naar duizenden voetbalfans. Zo'n mensen mogen inderdaad nooit meer op een voetbalplein staan en zouden zeeeeer zware straffen moeten krijgen. Mede door hun toedoen degraderen teams naar een lagere divisie en moeten tientallen voetballers op zoek naar een andere club voor hun broodwinning. Maar daar ligt men blijkbaar niet wakker van, ik hoop op een gepaste straf!
    Vind ik leuk
    Markske +464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:26
    En wat indien Vertenten onschuldig is ? Wie gaat er dan zijn carrière opnieuw op de rails zetten. Voor hem is het gewoon over, schuldig of onschuldig. Meest beloftevolle scheidsrechter in België. Wat blijft er nog over na Delferière en Vertenten. Bij vrijspraak gaan de supporters dan ook naar de KBVB gaan om ze met open armen te ondersteunen. Bij elke beslissing op en voetbalveld ze volmondig steunen. Indien onschuldig zijn zij de grootste slachtoffers.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:59
    Het onderzoek zal uitwijzen of hij onschuldig is. Maar met duistere figuren uit het voetbal naar een garage gaan om daarbij korting te krijgen, is niet heel snugger. Dat insinueert dat de ene een andere een plezier doet en het niet onmogelijk is dat de andere ook een plezier gaat terugdoen. Het gerecht zal wel de schuldigen aanwijzen en de onschuldigen vrijspreken. Maar als scheidsrechter probeer je best integer te blijven en niet met zulke figuren in te laten. Als je goede vriendschappen hebt met trainers, bestuursleden, voetbalmakelaars....dan is dat wel gevaarlijk om dan nog onpartijdig te fluiten.
    Vind ik leuk
    Markske +464
    zaterdag 3 november 2018 om 10:36
    Op mijn werk ben ik leidinggevende al mijn collega's zijn daarvoor niet direct mijn vrienden maar wel goede kennissen. Indien een iemand, mag dan wel mijn beste vriend zijn, een veiligheidsfout maakt dan schors ik hem. dat noemt men professionaliteit. Het is niet omdat we vriendschappelijk met elkaar omgaan dat er fouten getolereerd worden. Dat is ook wat ik van een professionele scheidsrechter verwacht. Vooraleer je hier begint over Delferère die een speler vrij gepleit heeft, het lijkt me vrij logisch indien je tijdens de wedstrijd denkt dat de begane fout geen kaart verdiende je ook achterna niet gaat verkondigen dat hij moet geschorst worden, gelijk wat hij tegen Veljkovic gezegd zou hebben dat zie ik dan als iemand naar de mond praten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 13:21
    Jij bent leidinggevende en al je collega's zijn ondergeschikten. Dat is een andere relatie t.o.v. de scheidsrechter en een makelaar. En dat is zeker gevaarlijk als een scheidsrechter cadeau's of kortingen ontvangt via de makelaar. Dat is deontologisch toch niet helemaal OK.
    Vind ik leuk
    Markske +464
    zaterdag 3 november 2018 om 15:41
    Delferière zou korting en cadeau's gekregen hebben van Vertenten heb ik dat nog niet gelezen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15588
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:01
    In de foto wijst hij zichzelf alvast 't gat van de deur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:04
    T gat van den temmerman zoals we in w-vl zeggen..lol
    Vind ik leuk