Club Brugge reageert over zaak Propere Handen, maar zegt niets over Leko

    Club Brugge reageert over zaak Propere Handen, maar zegt niets over Leko

    donderdag 11 oktober 2018 om 17:29

    Bij Club Brugge hebben ze gereageerd op de persconferentie van het Federaal Parket op donderdag. Over Ivan Leko meldt Blauw-Zwart voorlopig niets. 

    Club Brugge werd genoemd als club bij de constructies van makelaar D.V. Net zoals eerder Standard zegt nu ook Club Brugge zich van geen kwaad bewust te zijn. 'Wij wensen te benadrukken dat Club Brugge op geen enkele manier en met niemand meewerkt of meegewerkt heeft om welke financiële of fiscale constructie dan ook op te zetten', aldus Club Brugge via de offciële kanalen. 

    'Club Brugge sluit enkel wettelijke overeenkomsten af en doet enkel officiële betalingen conform die overeenkomsten. Club Brugge is vragende partij om mee te werken om volledige duidelijkheid te geven met betrekking tot alle overeenkomsten en vergoedingen met wie dan ook.'

    Lees ookLIVE: De gebarste bom in het Belgische voetbal, alles wat je moet weten

    Plaats een reactie

    Roach +1431
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:35
    Ik heb ook niet echt de indruk dat de clubs zelf goed en wel wisten wat er aan de hand was. Alleen bij KV Mechelen is het echt wel warm aan’t worden voor de moment...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2536
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:19
    En Beveren blijkbaar ook?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:36
    Wat kun je anders zeggen, bij licentie aanvraag wordt alles gecontroleerd, bij problemen moeten ze het komen uitleggen. Dus de papieren gaan wel kloppen, zijn eerder overeenkomst makelaar- speler of trainer die verdacht zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:36
    Als de licentiecommissie zijn kop in het zand steekt voor sommige clubs dan moet ge niet verschieten dat die ploegen zich alles permitteren
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:37
    Vermoed ik ook...

    Wat die makelaars dan knoeien eens het geld binnen is...facturen van derden etc... Voor 'consultancy' etc..

    Kan je niet natrekken natuurlijk..

    Vind ik leuk
    Kingambo +1337
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:43
    Naïef , naïever , naïefst ...had gij gedacht dat ze anders zouden reageren ? De papierwinkel moet en zal officieel wel in orde zitten maar dat ze van niks wisten...Allée jong das straf!!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:06
    Gaan we ooit te weten komen of ze op de hoogte zijn van de feiten
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:08
    Weet jij wat je schuldeisers met je geld doen eens ze betaald zijn ? Ehwel, ik niet....

    Blijkbaar was den duivelszak van die makelaars niet snel genoeg gevuld en waren alle truuken goed, te weten , buitenlandse constructies waar ZIJZELF - en dus niet de clubs - hun inkomsten over uit smeerden..

    Denk eerlijk gezegd niet dat er één Belgische club een factuur gaat betalen in cyprus, Servië, Montenegro, etc..en dat blijkt ook niet...

    Zorgde hand-en spandiensten maar het bleek een carrousel voor eigen gewin, nogmaals voor de MAKELAARS en Hun naast familie en handlangers.

    Welke leugens schik Je nog te verzinnen om FCB in diskrediet te brengen.

    Eet nog een kiekske zou Ik zeggen..


    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    K1908 +594
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    Kan waar zijn, maar het lijkt me straf.
    Alle vermeldde ploegen zullen wel iets of wat geweten hebben. Hetzij een bepaalde figuur binnen de club met genoeg macht om zo'n deals te kunnen regelen, hetzij gewoon iedereen....

    Volgens mij is geen enkele club in het hedendaagse voetbal vrij van die kwalen...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:13
    Stopt met zeveren eer de waarheid boven komt ok met al je Café praat of zit je zoveel op Café alle dagen ongedachte en afwachten hoor.
    Vind ik leuk
    K1908 +594
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:56
    Man, leer lezen...
    Ik zeg alleen dat ik ervan uitga dat de meeste clubs wel met louche zaken bezig zijn, ik beschuldig niemand specifiek...

    Kan je volgende keer leestekens en bestaande zinsconstructies gebruiken? Vind het nu wat moeilijk om dit in mensentaal om te zetten...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14440
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:49
    Zij treffen geen schuld, net als Genk, Standard en co. KV Mechelen en Waasland-Beveren zitten pas echt in de penarie.
    Vind ik leuk
    SD +8685
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:01
    Wat zullen die makelaars niet verteld hebben om te trachten hun hachje te redden door o.m. zoveel mogelijk "namen" in het bad mee te trekken. Het zou mij inderdaad verbazen of clubs zoals Standard of Club dat spelletje "zwart geld" meespelen.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1032
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:23
    Het gaat om wat ze verteld hebben aan de afgetapte telefoons.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws