Delferière voorlopig weer op vrije voeten, KVM-bestuurder niet

    Delferière voorlopig weer op vrije voeten, KVM-bestuurder niet

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 16:24do 11-10-2018 om 16:24

    Een persconferentie van het federaal parket heeft meer duidelijkheid verschaft over de aanklachten in Operatie 'Propere Handen'. Terwijl het onderzoek in volle gang is, zijn hoofdrolspelers Sebastien Delfière en D.V. voorlopig vrijgelaten.

    Tijdens de belegde persconferentie werd naar buiten gebracht dat 28 personen werden onderschept voor verhoor en 22 werden voorgeleid voor onderzoeksrechter. Betrokken personen werden enkel bij hun inititalen genoemd, maar daaruit vielen de namen op te maken.

    Zo is van een vijftal personen een update gegeven over hun situatie. Het gaat naast toparbiter Delfière en makelaar Veljkovic om een drietal figuren: twee van KV Mechelen en één van Waasland-Beveren, clubs die een rol spelen in het onderzoek naar matchfixing. Bij Mechelen betreft het hoofdaandeelhouder Olivier Somers en financieel directeur Thierry Steemens. Dirk Huyck, voorzitter van Waasland-Beveren, is eveneens in verdenking gesteld.

    Van het vijftal zijn Delfière, Somers en Huyck onder voorwaarden vrijgelaten. Steemans is de enige die vooralsnog onder aanhoudingsbevel is geplaatst.

    Plaats een reactie

    Toca +39530
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:38
    Het gat van veel kakkers zal nu open en dicht gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:43
    Ik denk dat er nog veel gaat gekakt worden
    Vind ik leuk
    Toca +39530
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:44
    Looooooooooollll
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:44
    eupen moeskroen duidelijkste matchfixing bekijk da beter
    Vind ik leuk
    Toca +39530
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Ben gene polis he makker.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Of ge het wil weten of niet,Moeskroen is nergens vernoemd
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:47
    eupen ook ni en btw wie gad klacht in gediend vo omkoping kvm he en toevallig heeft kvm er nu mee te make terwijl ze wel gezakt zen waar blijft nu de logica
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:51
    Die met de grootste mond heeft meestal de stront gegeten,dat is de logica
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:54
    Veljkovic vrij, raar toch.. Straks pakt die zn boeltje en zien ze die nooit meer terug.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:03
    Heeft al een telefoontje gekregen van onze gokchinees , die vinden ze ook zogezegd niet .
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:05
    Als hoofdverdachte, begrijp ik dit ook niet
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:03
    En Charleroi dan? M bayat was er voor zitter geweest! Daar gaan ze niet kijken
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:07
    Dat is een heel grote boemerang 😢😢😢
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:09
    Jammer voor alle trouwe supporters !
    En ik ken er een paar, spijtig voor deze jongens !
    Vind ik leuk
    La joya +250
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:34
    Nieuw stadion gebouwd en de ploeg toch vrij goed bijeen gehouden, stel je voor dat het allemaal nu in duigen valt. Wij supporters zijn er hier vooral de dupe van he... Ik hoop dat alles goed komt...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws