Coucke & François richten zich tot het volk: 'Pro League neemt nodige maatregelen'

    Coucke & François richten zich tot het volk: 'Pro League neemt nodige maatregelen'

    donderdag 11 oktober 2018 om 15:56

    De bom in het Belgische voetbal is gebarsten. Via een open brief heeft de Pro League nu gereageerd. Voorzitter Marc Coucke en Pierre François kropen in de ben. De integrale brief lees je hieronder. 

    De Pro League steunt ten volle het onderzoek inzake malafide praktijken in het Belgisch voetbal dat momenteel gevoerd wordt, met betrekking op ongeoorloofde fiscale constructies als matchfixing.

    Vanzelfsprekend rekening houdende met het recht op vermoeden van onschuld van alle betrokkenen, is het duidelijk dat dergelijk grootscheeps onderzoek gebaseerd moet zijn op concrete feiten waarover het gerecht vermoedelijk beschikt. 

    De Pro League zal spoedig belangrijke en doortastende initiatieven nemen om de problematiek bij de wortels aan te pakken, teneinde een correcte en sportieve competitie te garanderen voor de fans en alle andere betrokkenen. 

    Ook de vele spelers, scheidsrechters, bestuurders en andere stakeholders die wel correct handelen, verdienen alle steun. Dit kan alleen door een nieuw reglementair kader dat totale integriteit nastreeft.

    De Pro League zal volgende week reeds starten met deze aanpak. Daarbij zal worden samengewerkt met de KBVB, met onafhankelijke experts en met de betrokken Europese organisaties. 

    Als het Belgisch voetbal, naar aanleiding van deze zaak, Europees het voortouw neemt in strengere financiële en ethische wetgeving, is het de overtuiging van de Pro League dat dit een belangrijke stap kan zijn ten voordele van de hoogste integriteit waar de fans recht op hebben.

    De Pro League engageert er zich toe dit dossier de volgende weken en maanden intensief op te volgen en de nodige maatregelen te nemen. 

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    kropen in de Ben??
    Vind ik leuk
    9000 +183
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:18
    Crabbé vermoed men. Ook hij is intussen opgepakt.
    Vind ik leuk
    Gheintje +222
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:54
    Bedoel je niet gepakt?
    Vind ik leuk
    9000 +183
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:53
    Alleszinds niet door mij dan!
    Vind ik leuk
    Johnmor +386
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:59
    Twas een intern onderzoek...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    Hun eigen veiligstellen noem ik dat
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14397
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:02
    Het kwaad is al lang geschied.. Het zal lang duren om die wonde te helen. Het Belgisch voetbal ligt plat op de buik.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:05
    6 voet onder de grond,ja .Wie wil er nu nog transfers doen met een Belgische club. Dit wordt een financiele aderlating voor veel clubs
    Vind ik leuk
    Hierulf +910
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:21
    Transferts zijn geen probleem maar rechtstreek tussen clubs en spelers
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:24
    Makelaars zouden moeten dienen om spelers juridisch bij te staan bij een transfer ,niet om nog eens bedrogen te worden ook
    Vind ik leuk
    SD +8646
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:05
    Proberen te redden wat te redden valt over iets dat zij wisten maar niets tegen deden.
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    't Is erg dat we eerst een dergelijk vertoon moeten meemaken vooraleer men in actie schiet
    Wie ons voetbal een béétje volgt weet toch al langer dat er een aantal zaken niet erg kosjer verlopen
    Alleen al die Bayat is voor vele supporters een doorn in het oog !
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:12
    Pro league dient ONAFHANKELIJK geleid door een raad van bestuur en directiecomité onder de bevoegdheid van een comité van eer als audit ( commissaris )
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:35
    Alle voebalorganen zijn verbonden en geleid met bestuursleden van voetbalclubs, die kunnen nooit onafhankelijk zijn. Pro league , KBVB EN VAR zouden neutrale organisaties moeten zijn zonder inmenging van de ploegen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:42
    Ut dixi..
    Vind ik leuk
    franzke +53
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:13
    De Coucke en Verhaege bond,de schuld afwimpelen op de kleintjes en zelf uit de wind blijven... Bayat/Van Holsbeek? Verhaeghe en zijn invloeden in scheidsrechters commissie? Het stinkt bij de grote ploegen maar daar zwojgt men, hopelijk alleen voorlopig nog over! KVM is nu wel dood en begraven maar wat met Anderslecht en boere???
    Vind ik leuk
    Hierulf +910
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:22
    Vuile jaloers...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:49
    Er zijn hier veel nieuwe forumbezoekers opgedaagd sinds dit voetbalschandaal, ramptoeristen?
    Vind ik leuk
    Elise +390
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:23
    Vergeet Racing Genk en Standard ni pipo als je toch maar 2 namen kunt verzinnen, schrijf dan niks, tenzij het ZINNIG en gegrond is
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:19
    Eerst de top van de bond buiten ! Laten leiden mensen die niets te maken hebben met een club ! Scheidsrechters die dat kunnen !!
    Vind ik leuk
    blondel +2433
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:12
    Awel,gaat u aangeven,betweters.
    Vind ik leuk
    Elise +390
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:21
    Voor voetbalclubs wil hij alles zuiveren en kwam zelf in opspraak voor fraude... vreemde snuiter die punten wil scoren
    Vind ik leuk
    Kingambo +1330
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:25
    Gij zijt er ook een karikatuur van aan het maken wat heeft het één met het ander te maken ...duidelijk Brugge supporter...laat u maar van alles wijs maken , simpele ziel
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:33
    Heb de persconferentie gevolgd en heb nergens Anderlecht horen vernoemen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:41
    ze doen zogezegt het onderzoek nu omda de ploege ni moete spele vant weekend euh kvm moet wel spele mja daar zien ze ni ene net zoals de echte match die ze moete onderzoeke eupen moeskroen zien ze ook ni ene enkel match van kvm vo ne penalty da trouwens gemist is door rits dus rits ook verdacht nu en dan de matcht antwerp eupen waar eupen ni aan te oas kwam ook door penalty mja bekijk dan ook standard brugge he fout ni geflote goal en zoveel matchte dikke zeveraars
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:17
    En daar is pipo koekenbak terug, handen wassen in miserie van concurenten, zijn praktijken vergetend en nu gaat hij beslissen wat er moet gebeuren in Belgisch voetbal
    Vind ik leuk
    Roach +1414
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:40
    Heb ik nu een stuk gemist of zijn er geen spelers opgepakt? Die hebben toch ook een deel in hun zakken gestoken? Die moeten toch ook op zijn minst weet hebben van dergelijke constructies?
    Vind ik leuk
    Heppen1J +49
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:10
    de stadions moesten leegelopen
    er..moest geen man meer komen
    kijken. gangsters de pot stinkt
    en zal blijven stinken
    Vind ik leuk
    rosy +28
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:22
    ze beloven veel zullen maar afwachten wat er uit de bus zal komen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:56
    Heeft er iemand Olivier D. al doorgelicht? Hij heeft duidelijk de capaciteiten om het meesterbrein te zijn achter al deze constructies ( via zijn broer). :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Coucke & François richten zich tot het volk: 'Pro League neemt nodige maatregelen'