''Bayat hield manipulaties verborgen voor betrokken clubs en spelers''

    ''Bayat hield manipulaties verborgen voor betrokken clubs en spelers''

    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53

    Het federaal parket heeft door middel van een persconferentie meer details naar buiten gebracht over de ontplofte bom in het Belgische voetbal. Mogi Bayat wordt fraude ten laste gelegd. 

    "Spelersmakelaar A.B. (Mogi Bayat) zou de transfers van verschillende spelers gemanipuleerd hebben met het oog om de eigen makelaarsvergoedingen te maximaliseren'', zo las een persverantwoordelijke voor uit het uitgebreide communiqué.

    Nadat Bayat maximaal had verdiend aan transfers, probeerde hij de fraude te verhullen. ''Daarbij zouden constructies opgezet zijn om deze manipulaties verborgen te houden voor de betrokken clubs en spelers. Hierbij zou hij gebruik maken van de diensten van medeplichtige spelersmakelaars en van rechtspersonen in onder meer Frankrijk, Engeland en Luxemburg'', klonk het.

    Lees ook: Parket geeft informatie prijs: ''Veljkovic zette constructies op met 5 clubs''

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14476
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    Die licht zowel spelers als clubs op, wat een gek. Maar eens langsgaan bij zijn broertje bij Charleroi is niet nodig? Dat is toch onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    SD +8737
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:03
    Niet alleen dat, maar hoe kwam "broertje" aan zijn job bij de voetbalbond ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:03
    Voor mij klinkt dit ongeloofwaardig , clubs moeten oogje dicht gedaan hebben bij zijn constructies want waren dikwijls zelf vragende partij om van spelers afte geraken
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:05
    Wat het parket zegt, kan nochtans niet gelogen zijn. Alsof de genoemde clubs zo’n risico’s gaan nemen, komaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    Het onderzoek is niet afgelopen, indien betrokken makelaars hun mond opendoen voor strafvermindering gaan er nog veel lijken uit de kast komen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:09
    Dat wel, maar in heel dit dossier denk ik dat KV Mechelen en Waasland-Beveren het dikst in de shit zitten. Matchfixing is sowieso verbanning uit het profvoetbal volgens mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:29
    Juist maar wat gaat dat beteken voor deze competitie? En ik denk dat het voor deze clubs wel eens einde verhaal kan betekenen, tenzij ze met een of andere fusie op de proppen komen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:58
    De KBVB heeft nochtans de beste begrafenisondernemers al opgevorderd om zoveel mogelijk lijken op te ruimen en laten te verdwijnen want dit gaat veel verder dan de clubs
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:00
    Dit gaat tot de hoogste organen van het internationale voetbal
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:18
    waar blijft Vandenbempt nu? hij, die al 2dagen, niks anders doet dan over IL te spreken, alsof hij de messias was in die zaak! awel VdB, is leko vrij of niet??
    Vind ik leuk
    Roach +1444
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:00
    Ik heb nog altijd nergens gelezen dat hij onschuldig was, dus misschien even wachten voor je de meest bekwame journalist aanvalt... ;-)
    Vind ik leuk
    Kingambo +1376
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:27
    Beschuldigt voor geld verduistering, dat is volgens mij toch niet niks ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:31
    waar heb jij dat gelezen?? of werk je bij justitie??
    Vind ik leuk
    Kingambo +1376
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:39
    Misschien eens bij LDH of Sporza googelen of laat uw internetbrowser enkel VP toe?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:52
    en jij gelooft die sites??? ik zal maar resoluut zeker zijn, als fcb communiceert!!! dan ben ik het zeker!
    Vind ik leuk
    Kingambo +1376
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:00
    Zalig de armen van geest..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:35
    In samenspraak met enkele rechtspersonen. Natuurlijk zitten er weer advocaten tussen. Dat ze die toch afschaffen. Gewoon zoals in china waar je voor een volksjury komt. Het zou heel wat.beter gaan in.het westen. Advocaten.zijn het kankergezwel, van onze maatschappij. Met betrekking tot bayat, licentie afnemen en kevenslang opsluiten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:54
    Het zou me sterk verwonderen dat Leko er iets mee te maken heeft, geloof er niks van.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    ''Bayat hield manipulaties verborgen voor betrokken clubs en spelers''