'Leko niet betrokken bij matchfixing, maar ander scenario is gigantisch probleem'

    'Leko niet betrokken bij matchfixing, maar ander scenario is gigantisch probleem'

    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25

    Club Brugge traint voor de tweede dag op rij zonder Ivan Leko. De trainer bracht een nacht in de cel door, maar dat was niet voor matchfixing. Volgens Sporza is dat bevestigd aan Club Brugge.

    Vanmiddag wordt Leko normaal vrijgelaten. Daarna wil Club Brugge praten met zijn trainer. Over matchfixing hoeft het niet te gaan. "Dat is al heel erg belangrijk", stelt Peter Vandenbempt. "Alleen zijn er nog drie scenario's mogelijk."

    "Heeft Ivan Leko zich destijds als trainer of als speler van Oud-Heverlee zich in het zwart laten betalen door Dejan Veljkovic? Is het alleen maar dat? Dat valt nog te rijmen", meent Vandenbempt.

    "Heeft hij – dat is al een ander stadium – eventueel ook bonussen of vergoedingen gekregen voor transfers van Veljkovic waar hij trainer was in het verleden? Het allerergste is dat het zou doorgegaan zijn als hij trainer was van Club Brugge. Veljkovic heeft met Rits en Ivan Tomečak twee spelers naar Club Brugge gebracht. Al het dat is, dan is er een gigantisch probleem en kan Leko niet langer meer de trainer van Club Brugge zijn. Bij Club Brugge zijn ze doodongerust."

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 14:44
    Als....wordt het woord van het jaar...

    ? ..wordt het leesteken van het jaar...

    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:51
    Nog een half uurtje en we weten meer,hopelijk is die zever dan ook voorbij maar heb mijn twijfels
    Vind ik leuk
    Knightofh +337
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:52
    Zever voorbij?

    Ik hoop dat ze nog lang doorgaan en alles tot het bot pakken.
    En liefst van al zorgt dit voor onderzoeken in het buitenland ook en valt het kaartenhuisje.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55
    laat het me anders uitdrukken,het gespeculeer en geruchtenbal op dit forum en bij de pers
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:20
    Dat vind ik ook maar ik denk dat Vanassche Danny net als ik bedoeld dat het ergste voor Club dan door is en er terug verder kan gewerkt worden in Jan Breydel maar natuurlijk moet alles tot op het bot uitgeklaard worden...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Ik vind nog nergens iets... wel van delfernière.... omg wie had dat verwacht zo'n geducht man. Beste ref van het land... maar blijkbaar zeer corrupt. Van vertenten voorlopig niet... als van Leko het zwart geld is ben ik ook gerust. Maar dan wel niets met club te maken hebben. Eerlijk hoeveel zijn er niet met veel geld die sjoemelen. Ik zou dat ook doen als ik het had, toch?🤞💙🖤#inyvanlekowetrust nog altijd want hij is en blijft onschuldig tot degendeel bewezen... foute vrienden in zijn lijstje. Laat ons vlub Club supporters dat hopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Ik vrees dat we niet veel wijzer gaan worden na de persconferentie zo meteen.
    Zou een wonder zijn als we al veel meer gaan weten, je kent het belgisch rechtssysteem toch ook. Lopend dossier, details kunnen we niet vrijgeven, bla bla bla.
    is een ritje van lange adem vrees ik.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:20
    Integendeel, we zijn al heel wat wijzer geworden. Bvb dat ze bij de huiszoekingen verpakkingen van luxehorloges hebben gevonden voor meer dan €8miljoen.
    Die gasten weten duidelijk hoe laat het is!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:28
    En nog iets geleerd: Moji Bayat heet blijkbaar Arnaut. Hilarisch...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:44
    Ah vandaar a.b.
    Vind ik leuk
    SD +8687
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:38
    Toch wel !
    Vind ik leuk
    DOMI +69
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:03
    Denk dat het eerder "Bajatten" wordt!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    Zouden ze Vandembempt ook eens niet oppakken, die weet ook heel veel binnenshuis hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:57
    Die weet toch altijd meer dan een ander, zou hij het lek zijn?
    Vind ik leuk
    LDN +131
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    zijn jullie serieus? Voor mij is het niet zo duidelijk of jullie het menen of niet... Een journalist is het lek... DAT IS ZIJN JOB
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:13
    NEEN WILLEN DE DRUK ONDER SUPPORTERS VAN DE KETEL HALEN EN VANDENBEMBT, is een niet al te geliefd persoon op dit forum
    Vind ik leuk
    Diego A M +3357
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:45
    Niet geliefd? Steekt er voor mij met kop en schouders boven uit.
    Vind ik leuk
    K1908 +594
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    Spreek voor jezelf, ben het er zeker niet altijd mee eens, maar het is momenteel één van onze beste analisten als je het mij vraagt...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:50
    Het lek is de klacht van Kvm- lokeren vorig seizoen.... daar is alles begonnen. De penaltyreeks en de rode kaarten. Afin de degradatie strijd wie ging zakken... en op zn minst gezegd deze leken verdacht. Net als ik dat ook raar vond dat EN CLUBBRUGGE EN RSCA EN STL zich uit de CC lieten spelen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:25
    Daar hangt ook een geurtje aan,ik vermoed door de zware kalender
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Waarom
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:26
    Peter, met alle respect, maar dit zijn jou veronderstellingen. De grootste schuldige wordt in de pers bijna niet over gepraat en dit is over deze Dejan Veljkovic!! Waarom wordt het slachtoffer terug geslachtofferd als misdadiger terwijl de echte schuldige zo goed als onbesproken wordt gelaten!!
    Vind ik leuk
    ickx22 +415
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:38
    Samengevat: Dejan Veljkovic, de manager van Leko is dus heel goede maatjes met de scheidsrechters Vertenten en Delferière. Dan stelt zich de vraag of deze arbiters misschien ooit verleid zijn geweest om Club Brugge te bevoordelen. In totaal floten deze 2 scheidsrechters 8 matchen van Club Brugge vorig seizoen waarvan er 6 door Club gewonnen werden En sinds Leko trainer is bij Club Brugge valt het daarenboven op dat Club (vooral) in hun thuismatchen bij twijfelgevallen zeker niet benadeeld werd. Vorig seizoen kregen ze zo maar eventjes 13 strafschoppen, sommige al minder duidelijk dan de andere. Hopelijk komt er snel duidelijkheid of manager Veljkovic ook matchen van Club Brugge heeft beïnvloed...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    Elise +393
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    In voorgaand artikel ging het over 6 ploegen en dan nog maar te zwijgen Bayat nog zijn verhaal moet komen waar Anderlecht in zit. Dus nogal zielig 1 Club en 1 mens te provoceren. Triestig zo'n conclusies. Wacht gewoon het onderzoek af. Trouwens in de tekst staat, Leko niks met matchfixing te maken heeft. Of lezen sommige onder ons wat ze zelf willen lezen. Clubhaat gaat soms wel heel ver. Zielig hoor
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:57
    En dat komt uit de mond van e mauven
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:00
    Debiteerde de paarse bril....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:25
    Vertenten in het voordeel van Club ??? Dat hebben we voorbije zondag nog gezien op Standard !!! Een penalty niet gefloten en een swalbe niet bestraft....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    Jij bent Nottingham vergeten zekers ?????
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:43
    Ik zie vooral een probleem voor de scheidsrechters s.d en B.v.!
    Geld is een raar beestje....
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:03
    er zit toch weeral een BV in het complot ... ;-)
    Vind ik leuk
    pitroken +73
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:01
    heilige ivan valt van zijn sokkel.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:50
    Kalmte en relevantie kunnen je redden. Geef niet op!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 02:27
    mensen aub niet meer reageren op de comentaar van die anderlecht fans, zijn toch altijd de engeltjes en hebben nooit iets verkeerd gedaan!!!! word echt misselijk van die engeltjes, daarom ik ook niet meer zo veel reageer ... thanks
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Leko niet betrokken bij matchfixing, maar ander scenario is gigantisch probleem'