UPDATE: Clement schafte auto aan bij Thoen

    UPDATE: Clement schafte auto aan bij Thoen

    donderdag 11 oktober 2018 om 14:10

    Het ziet er allemaal minder goed uit voor Sébastien Delferière. Een autohandelaar uit Aalst stelt nu dat de scheidsrechter en Dejan Veljkovic samen kwamen kijken voor een wagen in zijn zaak.

    François Thoen, eigenaar van een Volkswagen/Audi-garage, doet zijn verhaal bij TV Oost Nieuws: 'Veljkovic is hier op een dag met een vriend een auto komen kopen, later bleek dat scheidsrechter Sébastien Delferière te zijn', stelt hij.

    Volgens TV Oost woonde Veljkovic lang in Aalst en was hij een trouwe klant bij Thoen. Regelmatig stuurde hij een kennis naar de garage. Uiteindelijk kocht Delferière zijn auto met een extra korting van 1% dankzij de hulp van Veljkovic,

    Bij Delferière stopt het verhaal niet. 'Philippe Clement is hier ook samen met Veljkovic naar een cabrio komen kijken voor zijn vrouw', beweert Thoen, die niet meer weet of de auto destijds ook verkocht is. De kans is groot dat Clement destijds nog bij een andere club zat en nog niet bij Genk. 

    Thoen hoeft niks te vrezen. 'Ik verkoop alleen maar auto's, en goede klanten krijgen nu eenmaal korting', stelt hij.

    Update 11/10, 14.10: Thoen mag dan niet meer weten of Clement een auto bij hem heeft gekocht. De openbare Facebookpagina van de firma weet het wel nog. In 2011 kondigt de zaak trots aan dat Clement zijn Audi kwam afhalen. Daar is an sich voor alle duidelijkheid niks mis mee. Veljkovic zou niet betrokken zijn bij de deal. 

    Plaats een reactie

    Reagens +2004
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:17
    Ne garagist die de waarheid vertelt. Het zou wel een nieuwigheid zijn.
    Ik rij zelf ook het halve land rond met iemand voor 300 Euro uit te sparen. Zeker als dat mijn lucratieve bijverdienste op de helling zet. Een andere theorie is dat Delferière dom is.
    Vind ik leuk
    Frefke +433
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:22
    En hij is nog fier ook dat hij (slechts) 1% korting geeft...
    Vind ik leuk
    Time +223
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:23
    Voor 1% extra korting voor een dergelijke auto, dat gelooft toch niemand?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:56
    Is gemakkelijk na te gaan in koopcontract
    Vind ik leuk
    Time +223
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:01
    Ik bedoel : voor zo’n bedrag ga je je integriteit toch niet op het spel zetten og je laten beinvloeden.
    Ik zou me schamen moest ik iemand meevragen om dat ene % korting te krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:08
    IK ook, heb 2 maand geleden auto gekocht en heb meer korting gekregen om mijn auto niet over te laten dan met auto inclusief.Vb: 20000 euro zonder overname en 22000 euro met overname prijs inclusief overname auto , begrijpe wie begrijpe kan
    Vind ik leuk
    Ginkels +16
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:49
    heeft 1% procent meer gekregen als de gangbare korting voor zijn klanten... het gedeelte 'meer gekregen als de gangbare korting' is in dit artikel niet aanwezig maar wel in die van de kranten. Of dit dan de moeite is om hieraan gelinkt te worden laat ik in het midden :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:16
    Om aan hun quota te geraken verkopen garagisten soms aan de inkoopprijs, anders bestaat de kans dat ze van de lijst van hoofddealers worden geschrapt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:27
    Ben net terug van de Dominikaanse. Alles veilig geparkeerd. Spijkers op laag water is men aan het zoeken. De pers (en gerecht) proberen zoveel mogelijk mensen te beschadigen. Zijn er malafide zaken gebeurd, ja, anders zo geen onderzoek. Maar God en klein Pierke erbij sleuren. Sorry. En er blijft altijd iets van hangen, waar rook is, is er vuur zegt de goegemeente dan. Moet een hel zijn voor de onschuldigen en hun familie.
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:38
    Dàt was een model met sjoemelsoftware...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:39
    En clement dan , hij was speler van beerschot maar gaat wel een auto kopen in aalst en net in een garage waar da pipotje ook goede klant is . Klint nie echt logisch toch
    Vind ik leuk
    DDT +3216
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:45
    Waasmunster Aalst is niet zo ver. Garagisten zijn de eerlijkste mensen ter wereld 😉 Op een auto zit trouwens maar 5% marge maximum.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:53
    en Detremmerie kan het weten
    Vind ik leuk
    Mzee47 +9
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:58
    In principe is er niets mis met een auto kopen
    Maar deze morgen was het van ‘ik ben daar nog nooit geweest’
    En nu met foto op hunne Facebook

    Ik weet nog perfect bij welke garage’s ik mijn auto’s gekocht heb hoor.
    Maar ja, ik zal er waarschijnlijk ook iets langer mee doen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: Clement schafte auto aan bij Thoen