Leko krijgt oordeel te horen, onderzoeksrechter beslist over lot

    Leko krijgt oordeel te horen, onderzoeksrechter beslist over lot

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 12:35do 11-10-2018 om 12:35

    Ivan Leko weet snel meer over zijn aanhouding. De Kroatische coach van Club Brugge staat momenteel voor de onderzoeksrechter.

    Dat bevestigde zijn advocaat Walter Van Steenbrugge aan Het Laatste Nieuws. Leko zou omstreeks 11u al gearriveerd zijn bij de onderzoeksrechter. Hij werd naar daar vervoerd in een politiecombi, met geblindeerde ruiten.

    Leko werd woensdag in Hasselt ondervraagd en moest daar ook de nacht doorbrengen. Nu moet de onderzoeksrechter oordelen over de verdere aanhouding van de trainer. Mogelijk mag hij al terugkeren naar huis, maar ook een langere aanhouding is mogelijk.

    Plaats een reactie

    Shredder +3145
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    Hopelijk vrijspreking dus!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3719
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:45
    Vrijspreking? Dat doet de onderzoeksrechter niet, hij beslist gewoon of de verdere arrestatie nodig is voor het onderzoek
    Vind ik leuk
    Peed +380
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:52
    Indien onschuldig, ja. Bij (ernstige) vermoedens van schuld moet zijn aanhouding worden verlengd zodat verder onderzoek kan worden gevoerd. En neen, dit zeg ik niet omdat ik geen fan ben van Club.
    Vind ik leuk
    freejazz +1353
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:08
    Inderdaad, het valt mij op dat het supporter-zijn en het beoordelen van een gerechtelijk onderzoek blijkbaar niet samengaan.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:32
    Tja, wat gaat er wel samen met supporter zijn hé? Het geeft je een gekleurde kijk op de zaken. Een beetje zoals een godsdienst...
    Vind ik leuk
    Roach +1943
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:04
    Ik vermoed dat de onderzoeksrechter er ook rekening mee houdt of er een kans bestaat dat de betrokkene op de vlucht zal slaan, wat in het geval van Leko weinig waarschijnlijk is. Hij zal ook wel contactverbod opgelegd gekregen hebben met de andere partijen in de zaak, dus om er vanuit te gaan dat hij volledig zuiver op de graat is, is het misschien nog iets te vroeg. Idem voor Van Holsbeeck trouwens...
    Vind ik leuk
    Roach +1943
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:33
    Ondertussen op Sporza opgepikt dat hij wel degelijk vrij is zonder voorwaarden, maar dat hij wel officieel in verdenking is gesteld van witwassen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws