Wat met de Belgische competitie? 'Betrokken clubs uit 1A riskeren uitsluiting'

    Wat met de Belgische competitie? 'Betrokken clubs uit 1A riskeren uitsluiting'

    donderdag 11 oktober 2018 om 11:50

    Het Belgisch voetbal staat door de Bayat-gate helemaal op zijn kop. Trainers, makelaars en scheidsrechters, ze zijn op de één of andere manier betrokken. Maar welke gevolgen heeft dit nu voor de Jupiler Pro League?

    Het parket ging langs bij negen profclubs in België, waar zij allerlei dossiers in beslag namen. Indien uitkomt dat (één van) die clubs wat te maken heeft met fraude of matchfixing, kan dat grote gevolgen hebben voor de competitie.

    Tot zolang er geen zekerheid is over de betrokkenheid van alle partijen, blijft het gewone voetballeven zijn gangetje gaan. "Zolang het onderzoek loopt, zal de Pro League niet ingrijpen: de competitie zomaar stilleggen of clubs onmiddellijk schrappen, kan niet", aldus sportadvocaat Dimitri Dedecker.

    Indien er toch eersteklassers schuldig worden bevonden, riskeren zij uit 1A te verdwijnen. "Maar als de matchfixing effectief bewezen wordt, zullen de betrokken clubs gestraft worden - wellicht met degradatie", besluit hij in Het Nieuwsblad.

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    wat als, wat als, wat als??? allemaal goed, om media pagina's te vullen GVD!!! wacht tot 15u en we zullen al wijzer worden!!!!
    Vind ik leuk
    Fre Stef +48
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:59
    Idd maar waar rook is is vuur ze houden niet zomaar iemand in de cel hoe jammer ik het ook vind! Ben fcb supporter maar ben realistisch ook...ik zeg u: over and put met leko bij fcb want hoef daarom 15u niet af te wachten
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2205
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:29
    Ze houden hem in de cel omdat hij niet op tijd voor de onderzoeksrechter is kunnen verschijnen, voor hetzelfde geld staat hij na een uur met de onderzoeksrechter gewoon buiten
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:02
    Niks wat als... De puzzelstukjes zullen wel in elkaar passen, maar dan zal er van de JPL niet veel meer overschieten, vrees ik. Het voetbalwereldje is één pot nat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:04
    idd, nationaal en internationaal!!!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:05
    Sowieso, die FIFA is nog 100x corrupter. Voetbal is al lang geen sport van het volk meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:09
    top van voetbal, voorbeeld getoond!! ipv kleine garnalen te pakken, grote haaien aanvallen!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:35
    Hallo het is niet alleen in Voetbal het is in alle Soorten sporten waar er veel Geld mee gemoeid is.En mensen dat gaat niet altijd om Geld maar om Dure geschenken he en beloven in de toekomst he.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Ben benieuwd wanneer moest blijken dat de “groten” erbij betrokken zijn.....
    Hopelijk worden ze bij de KBVB er eveneens van overtuigd dat clubgebonden mensen geen functies mogen uitoefenen in den bond. Dit zal alleen maar leiden tot belangenvermenging en competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Hallo allemaal stopt A.U.B.met al jullie uithalen naar Media toe eerst de Echte bewijzen en dat kan nog dagen en maanden duren en deze journalisten is een bende onnozelaar samen ok .Zij moeten eens goed nadenken eer ze personen willen zwart maken en ik hoop in de toekomst dat deze heren een goed onder de handen zelf door het gerechtshof en een zware geld boete krijgen om mensen onterecht te beschuldigen en enkele maanden Celstraf bovenop voor altijd dat valsheid op voorhand te noteren langs kant van hen ok.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:01
    Ja mijn beste, dus als ik het goed begrijp dan is het de media zijn schuld?
    Het is niet 1 krant die aan het schrijven is, het zijn ze allemaal.
    En ja U hebt gelijk wanneer U stelt dat er eerst bewijzen moeten komen, maar om nu te zeggen dat de journalisten een bende onnozelaars zijn en dat ze onder handen moeten genomen worden door het gerecht... hallooooo dat zijn praktijken uit heel andere landen dan België.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14157
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:49
    Fan van Erdogan precies..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Clubs uitsluiten in 1A , het begint er steeds beter uit te zien voor Union , Westerlo en Beerschot Wilrijk
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    Als er bewezen wordt dat profclubs meegedaan aan matchfixing dan moeten ze hun licentie afpakken, ook als ze uit de top 5 komen
    Vind ik leuk
    Gheintje +225
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:58
    In het beste geval is het een scenario zoals in Italië destijds met Juventus die een divisie daalt. Als er verschillende profclubs betrokken zijn, is het andere Coucke. Het positieve is dan wel dat als er 8 degraderen dat OHL eventueel nog eens in 1ste speelt. Laten we nog een beetje dromen :D
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:05
    En Union rechtstreeks geplaatst voor de CL
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:27
    Als je supporter bent van club Brugge blijf je de trainer steunen blijkbaar sommige mensen niet
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:03
    Ik steek mijn handen voor niemand in het vuur, ben realistisch, indien onschuldig ga ik hem steunen anders niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:50
    mensen die niet.geloven dat er iets aan de hand is zijn.wel heel naief. Als men deze mensen al bijna een.jaar volgt en hun telefoons heeft.afgetapt is er zeker stront aan de knikker.
    Vind ik leuk
    Rebel +753
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:30
    Ik ben ook zeker, anders steken ze hem geen nachtje achter slot,spijtig voor de fans maar eff niet hypocriet doen en ja er zullen nog andere clubs bij betrokken zijn
    Vind ik leuk
    bjeurna +19
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:58
    Ale Zulte is gered
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:00
    This te hopen dat er degradatie van komt dan kunnen de zwakkere ploegen mss toch nog in 1A blijven en zich herop bouwen !!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:58
    Er is maar één organisatie die nu in alle talen zwijgt....KBVB...misschien ook eens uitmesten????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Wat met de Belgische competitie? 'Betrokken clubs uit 1A riskeren uitsluiting'