Advocaat Veljkovic is not amused: ''Dat lekken moet stoppen''

    Advocaat Veljkovic is not amused: ''Dat lekken moet stoppen''

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 11:53do 11-10-2018 om 11:53

    De Servische spelersmakelaar Dejan Veljkovic is één van de hoofdpersonen in Operatie 'Propere Handen'. Veljkovic wordt verdacht van fraude en matchfixing. Donderdag wordt Veljkovic ondervraagd, in het bijzijn van zijn advocaat Kris Luyckx.

    Luyckx arriveerde donderdagochtend bij het parket van Hasselt en uitte voor de camera's onmiddelijk zijn ontevredenheid over de gang van zaken. ''Ik betreur dat er een aantal berichten lekken en dat de reputatie van mijn cliënt eigenlijk op straat gegooid is.''

    Meester Luyckx vindt het bovendien kwalijk dat hij pas na 24 contact mocht hebben met Veljkovic. ''Het is denk ik heel bedenkelijk dat ik als advocaat nog niet de mogelijkheid heb gehad - we zijn 24 uur later - om met mijn cliënt te overleggen. De man is dus zelfs nog niet kunnen ondervraagd worden over hetgeen waarvan hij van beticht wordt.''

    Hij gaat dan ook verhaal halen bij de onderzoekers. ''Die lekken, die heel duidelijk vanuit de verdediging komen, moeten stoppen. Ik hoop dat het federaal parket daar straks iets over zegt en zich daar ook van distantieert, want dit moet absoluut stoppen'', besluit Luyckx.

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    Knightofh +603
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:57
    Dergelijke reactie, faut le faire!!!

    Makelaars de meesters van media-manipulatie! Bewust lekken van data of zelfs verspreiden van fake-news.
    Dat dan de boomerang in hun gezicht terugkeert? Geen medelijden.
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:14
    Ook advocaten zijn meesters in manipulatie. Als het kan zullen er wel weer procedurefouten bijgesleept worden om de boel te vertragen. En deze advocaat weet goed genoeg dat men de 'verdachten' hier snel heeft willen isoleren, ten einde geen contacten meer te kunnen leggen.En vermits dat dit een zaak is die de pers haalt wil hij dit feit maar al te graag in de openbaarheid brengen (een methode die hij bij minder kapitaalkrachtige en minder bekende 'klanten' zeker niet zou toepassen.)
    .
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:22
    De advokaat heeft gelijk. Er worden zaken gelekt uit een gerechtelijk onderzoek, dat geheim is.
    Iedereen die beschuldigd wordt heeft recht op bijstand van zijn raadsman.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    Knightofh +603
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:41
    Zeker, maar dan moet je ook aanvaarden dat de publieke opinie er GEEN medelijden mee heeft.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16089
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:04
    Die gaat over een sport weer heel het land mee bezig is, wat had die pipo anders verwacht?
    Vind ik leuk
    Peed +396
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:59
    Zijn cliënt is niet ondervraagd, dus hij kan hem spreken voor de ondervraging en hem bijstaan tijdens de ondervraging. Dus veel te hoog moet hij niet van de toren blazen. Het valt te betreuren dat er lekken zijn, maar door wie worden die gestuurd ? Er zijn honderden betrokken partijen (verdachten, medewerkers van verdachten, clubs en hun brede entourage, refs, speurders, advocaten, ...) dus begin maar eens alles geheim te houden.
    Vind ik leuk
    Patfey +5537
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:05
    Hij zegt zelf dat de lekken van de verdediging komen, van hemzelf dus😉?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:16
    Dat zijn diezelfde analisten en journalisten die eerlijke trainers en spelers de grond in boren en mede verantwoordelijk dat ze hun job verliezen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    In.bepaalde landen zou die makelaar gewoon direct de bak invliegen. Zonder proces en.zonder advocaat. Maar straks, is er weer een procedurefout en hij weer vrij. Zou weer tyoisch belgisch zijn.
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:54
    Lekken ? Normaal de beerput loopt over...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws