Als dat waar blijkt te zijn, dan hebben Leko en Club een gigantisch probleem

    "Als dat waar blijkt te zijn, dan hebben Leko en Club een gigantisch probleem"

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 11:35do 11-10-2018 om 11:35

    De rol van Ivan Leko in de hele Bayat-gate is nog onduidelijk. De Club Brugge-trainer moest een nachtje brommen in de cel. Donderdag om 12uur komt de Kroaat voor de onderzoeksrechter. Peter Vandenbempt schat zijn situatie in.

    De radioman laat zich bij Sporza uit over de aantijgingen aan het adres van Leko. "Er is een mogelijk scenario dat hij als speler en mogelijk ook als trainer in het zwart is betaald en die inkomsten niet heeft aangegeven", opent Vandenbempt.

    De link met Dejan Veljkovic is onverbiddelijk, al hoopt de commentator dat Leko zich niet liet vangen. "Als dat vergoedingen zijn voor transfers die een makelaar naar zijn club heeft kunnen doen, dan zitten we op een heel verkeerd spoor."

    Kink in de kabel?
    Indien dat laatste heeft plaatsgevonden tijdens zijn periode bij Blauw-Zwart, vreest Vandenbempt het ergste. "Dan hebben ze een gigantisch probleem. Dan kan er een vertrouwensbreuk zijn tussen de club en de coach. Het is allemaal hypothetisch, ze kruisen in elk geval de vingers in Brugge dat hij "maar" een deel van zijn loon niet heeft aangegeven."

    Poll

    Denk je dat Leko schuld treft?

    (1865 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 11:38
    Als ... Als ... Als ... Als ....

    Als mijn tante....
    Vind ik leuk
    LDN +193
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:17
    Wat met uw tante?
    Vind ik leuk
    freeman +11887
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:44
    Ken je die " wieltjes " dan niet ...???
    Vind ik leuk
    BST83 +817
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:39
    Allez die gaat nu ook beginnen stoken met insinuaties
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:40
    Als hij BTW fraude heeft gepleegd bij STVV ,denk ik niet dat dit een vertrouwensbreuk is tussen Leko en FCB. Dit is voor Club een privézaak. Als hij effectieve gevangenisstraf zou krijgen wanneer hij nog trainer is van FCB ,gaat dit wel een probleem vormen; maw afwachten
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    Als het gebeurt is bij STVV, zal dat bij Club ook gebeuren hoor. Net als voordien bij OHL en Lokeren.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:43
    Gaat er hem over dat hij bij die ploegen in het zwart betaald is ,ik denk niet dat Club dat doet maar kan mis zijn natuurlijk
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Ik denk ook niet dat STVV en die andere clubs dat doen. Tussen makelaar en trainer bedoel ik. Dat gaat nu niet anders zijn dan voordien.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:48
    Denk je nu echt dat hij voor btw fraude een nacht in cel blijft?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:49
    Ja als het onderzoek niet afgerond is
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:00
    Eerlijk gezegd denk ik dat Leko enkel da zwart kan aangedreven worden (Als er al iets is) Van steenbrugge is advocaat van Club en indien er meer aan de hand is met vertrouwensbreuk tot gevolg zou deze zich terugtrekken. Je kan geen 2 tegenover elkaar staande partijen verdedigen. Dus of Club of Leko
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:06
    juist, daarmee dat ik denk dat het feiten zijn van voor hij bij Club kwam
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:11
    Dan kan hij beter iemand doodrijden , dan krijg je een enkelband
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:14
    Ja niemand die zegt dat de rechtsgang eerlijk is
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:40
    VdB is echt topper om matchen te verslagen, maar soms moet hij leren, zijn bakkes te houden, zeker, als hij ni weet, hoe de vork aan de steel zit!!!!
    Vind ik leuk
    freejazz +1353
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:59
    Beste Patrick Messelis. Als het over Standard gaat schrijf je letterlijk het volgende : 'lap, de gordijn gaat open en iedereen die beetje nat is, zal wel drogen!! hopelijk mesten ze heel diene boel goed uit!!!! poep verbranden is op blaren zitten!' Dat laatste kan ook op jouw of mijn club van toepassing zijn.
    Vind ik leuk
    freejazz +1353
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    Beste Patrick Messelis. Als het over andere clubs gaat schrijf je letterlijk het volgende : 'oeps! nu nog spelers aan de tand voelen en volgend weekend, geen JPL of wa?? lol, maar wel héél stil kwa spelers van KVK en of Moeskroen, die komen HOPELIJK ook aan bod???' Heb je ook dat leedvermaak als het over jouw club gaat ?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
    begrijp je reacties, maar over die bepaalde clubs, ben ik de enige niet, die gezien heeft, wat er daar gebeurt is!! den bond heeft mss stront in hun ogen en ik blind op één oog, maar heb stront (kvk) gezien die match!! of werk je bij den bond??
    Vind ik leuk
    freejazz +1353
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:25
    Neen, dat is Bart Verhaeghe. Te veel eer voor mij.
    Vind ik leuk
    Toca +39573
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    Is zoiets een verrassing? Nee toch. Hij zou 1 van de velen zijn. Anders ben je naïef.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:09
    Hij zal het minst goed gecamoufleerd hebben.
    Vind ik leuk
    Toca +39573
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:16
    Waarschijnlijk. Hopelijk snel duidelijkheid.
    Vind ik leuk
    Frefke +868
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    Hopelijk voor hem, de FCB-aanhang en voor ons allen is het "slechts" belastingontduiking, zoniet zitten we allen met een serieus probleem.
    Al de buitenlandse krantenkoppen gelezen ? Belgie Nr.1 op de FIFA-ranking...
    Vind ik leuk
    freejazz +1353
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:49
    Mijn Italiaanse buurman vertelde mij zojuist dan enkele van hun kranten zich luidop afvragen of een voetbalbond die geleid wordt door kopstukken van hun eigen clubs nog wel geloofwaardig of eerlijk kunnen overkomen. Ik wil geen namen noemen (nu niet en ook over het verleden niet), maar elke rechtschapen en goed nadenkende mens zal toch moeten toegeven dat de huidige samenstelling van onze voetbalbond niets anders dan voeding aan speculaties, verdachtmakingen, partijdigheid, twijfel en andere wazige situaties met zich meebrengt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    pakt er de pro league er maar bij en de refs ook; ik heb meermaals gezegd de afgelopen maand dat dit deontologisch niet kan ,maar ik denk dat dit in ale competities zowel is.
    Vind ik leuk
    freejazz +1353
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:04
    Ik heb daar enkele maanden geleden op de NOS tijdens een reportage n.a.v. WK iets van onthouden dat er heel wat Europese voetbalbonden zijn waar dit niet het geval is. Maar dat hoeft geen argument te zijn om bij ons die regel al dan niet toe te passen. Je 'voelt' toch zo aan dat het nu niet juist zit.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:08
    tuurlijk al die polemieken van Verhaeghe bij de bond , Coucke bij de pro league , en al de reacties over de var ,hier op dit forum alleen al zijn er teveel aan.
    Vind ik leuk
    DDT +3441
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:44
    Ken jij het verschil tussen de proleague en kbvb
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:55
    Jij niet soms, ok prof liga
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:39
    Dat klopt voor de volle 100%, maar je kan daar weinig aan doen. Uiteindelijk heeft iedereen die bij het voetbal betrokken is een favoriete club. Dat is zo in alle geledingen, en ook bij refs. Uiteindelijk is daar zelfs niets mis mee. Ik interesseer le totaal niet met welke kleur van pennenzakje een ref vroeger naar school ging; wat ik wel wil weten is of hij vandaag neutraal kan fluiten. Zelfde met een bestuurder. Ik vind wel dat ze moeten kiezen tussen een mandaat bij een club of eentje bij de bond maar zelfs zonder dat riskeer je belangenvermenging.
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:53
    Kan daar niet op stemmen , het onderzoek zal het uitwijzen. Voor mij is hij onschuldig zolang ze geen bewijs van schuld leveren. Ben God de Vader niet en heb geen glazen bol.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:10
    Blijf Leko steunen 💙🖤
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:35
    Als als als... als mijn tante ne piet had, was het mijn nonkel.
    Vind ik leuk
    Vlad +2589
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:50
    ‘ALS’ nu al zeker genomineerd voor het woord van het jaar 2018
    Vind ik leuk
    Elise +462