Update: 'Naast spelers werd ook voorzitter Waasland-Beveren aan de tand gevoeld'

    Update: 'Naast spelers werd ook voorzitter Waasland-Beveren aan de tand gevoeld'

    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29

    Waasland-Beveren was woensdag één van de acht clubs uit de Jupiler Pro League die geen speurders over de vloer kregen. Een dag later stond het gerecht wel op de stoep. Meerdere spelers zijn opgepakt voor verhoor, zo meldt Het Nieuwsblad.

    Het is op dit moment niet bekend om welke namen het gaat. Wel lijkt vast te staan dat nog nader bekende personen zullen worden ondervraagd over de slotdag van vorig seizoen. Waasland-Beveren ging op de laatste speeldag op bezoek bij KV Mechelen en deze match zou centraal staan in het onderzoek naar mogelijke matchfixing.

    Alles draait om de Servische spelersmakelaar Dejan Veljkovic, een spil in het hele schandaal. Veljkovic was woensdag één van de hoofdpersonen die werd opgepakt. De Standaard vond vervolgens aanwijzingen dat Veljkovic heeft geprobeerd om het duel tussen KV Mechelen en Waasland-Beveren te beïnvloeden. Veljkovic had de nodige cliënten bij Malinwa en had er belang bij om Mechelen in de Jupiler Pro League te houden. Dagen voor het betreffende duel zou hij veelvuldig contact hebben gehad met bestuurders van beide clubs.

    De missie van Veljkovic mislukte uiteindelijk. Mechelen won weliswaar met 2-0 van Waasland-Beveren, maar KVM degradeerde alsnog door de 4-0 zege van Royal KAS Eupen op Royal Excel Moeskroen. Die tweede confrontatie ligt overigens ook onder een vergrootglas.

    Lees ook: LIVE: De gebarste bom in het Belgische voetbal, alles wat je moet weten

    Update 11.05: Voorzitter Dirk Huyck wordt naar verluidt momenteel ook ondervraagd in kader van het grootschalige onderzoek dat een bom heeft doen ontploffen in het Belgische voetbal.

    Update 11.29: Het Laatste Nieuws meldt dat voorzitter Huyck inmiddels weer is vrijgelaten.

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 10:10
    oeps! nu nog spelers aan de tand voelen en volgend weekend, geen JPL of wa?? lol, maar wel héél stil kwa spelers van KVK en of Moeskroen, die komen hopelijk ook aan bod???
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    freejazz +682
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:36
    Steeds maar leedvermaak over andere clubs, maar als die van jou geraakt wordt (door PVDB) is het kot te klein.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14463
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    En meneer 'Freethiel' gisteren maar lachen..
    Vind ik leuk
    Bertjen +72
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:24
    Ja VeeDeeVee is toch voor te lachen he neem nu dat spelers van ons zijn omgekocht , hoe verloren geld zou dat zijn we verliezen zelfs van lokeren :-)) geld beter opdrinken dan he
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14463
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:43
    Dan koopt ge u inderdaad beter een goei pint ;)
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2541
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:39
    KVM vergeet te vermelden dat de echte reden van hun degradatie te vinden is in hun eigen wedstrijd tegen Eupen. Ze verloren die en kregen er netjes 4 in het mandje. En dan achteraf komen zeggen dat het verdacht is dat Eupen 4 keer kon scoren tegen Moeskroen, iets wat 'niet eerder in dat seizoen konden'...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:58
    KVM's degradatie komt door onbekwame mensen die bvb een Jankovic tot 2X toe trainer maken. Of een grootprater als Ferrera trainer maken.
    Vind ik leuk
    Frefke +442
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:19
    Pertinente opmerking ! Was daar ook matchfixing misschien ?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2541
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:29
    Dat wil ik zelfs niet gezegd hebben, maar we hebben ons deel vorig seizoen toch gehad met die affaire tussen Mechelen en Eupen, spelers die gokten, of toch tenminste hun broer, spelers die gespot werden toen ze uit een gokkantoor kwamen, wat nu er nog bij is gekomen met die wedstrijd tussen Club en Anderlecht, heel wat onderlinge transfers tussen topclubs (ik heb de indruk meer dan anders, ben ik hiermee alleen?), eventueel met een tussenstationnetje, het VAR-systeem dat niet elke week op dezelfde manier met haar beslissingen om ging (ik zeg niet dat er iemand bewust benadeeld werd, maar sommige fases waren toch bizar hé...).
    En de rode draad is altijd weer geld.
    Eerlijk, ik vrees dat ik vanaf nu minder ga kunnen genieten van het voetbal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Naast spelers werd ook voorzitter Waasland-Beveren aan de tand gevoeld'