Zorgwekkende informatie: 'Matchfixing in PO1 en bij Club Brugge - Anderlecht'

    Zorgwekkende informatie: 'Matchfixing in PO1 en bij Club Brugge - Anderlecht'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 09:20do 11-10-2018 om 09:20

    Een bom onder het Belgisch voetbal, dat mag je wel zeggen. Het gerecht onderzoekt momenteel naar mogelijke matchfixing in onze competitie. Er werd al gesproken over de rol van Dejan Veljkovic in de degradatiestrijd. Maar ook enkele wedstrijden in Play-Off 1 en zelfs één topper (buiten Play-Off 1) zouden verdacht zijn.

    Bij De Tijd klinkt het dat speurders 'harde bewijzen' hebben over geknoei bij wedstrijden in Play-Off 1. Over welke wedstrijden het gaat, is niet geweten. Naast wedstrijden in Play-Off 1 zo er ook gesjoemeld zijn met toppers in de Belgische competitie. De Morgen meldt dat ook de 5-0 thuiszege van Club Brugge tegen Anderlecht op 17 december onderzocht wordt.

    Anderlecht had toen in de basiself twee spelers van Dejan Veljkovic staan. Meer bepaald gaat het om Sofiane Hanni en Ivan Obradovic. De twee spelers kenden geen al te beste wedstrijd en gingen met 5-0 onderuit tegen Club Brugge. Een wedstrijd die gefloten werd door... Sébastien Delferière, de scheidsrechter die goede banden heeft met Veljkovic.

    In die wedstrijd scoorde Club Brugge twee keer in extra tijd. De Morgen merkt op dat bij live betting de odds de hoogte in schoten tijdens die wedstrijd. Club Brugge kreeg daarin ook nog twee strafschoppen, een goede zaak dus voor live betters. Of die wedstrijd uiteindelijk ook werd beïnvloed zal het onderzoek uitwijzen.

    Plaats een reactie

    Knightofh +574
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:26
    Ohw boy
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    ik ben toch een voetbalkenner hé, had het als joke nog net gezegd :-p :-p
    Vind ik leuk
    Vlad +2589
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:00
    Dag Joke
    Vind ik leuk
    Toca +39568
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    Dat lees ik dus zeker niet graag. Nu was Anderlecht toen waanzinnig zwak.
    Vind ik leuk
    K1908 +1092
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:58
    Onze zwakte toen was een ongelofelijke ontgoocheling, als daar nog bij komt dat bepaalde spelers daar zelf voor 'kozen', gaat het nog meer pijn doen.

    Al kan ik wel tegen enkele bevriende Bruggelingen zeggen dat het anders onmogelijk was :-P
    Vind ik leuk
    Toca +39568
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:09
    Mogen er niet aan denken. Die match was sowieso een grote schande.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Ik heb in die wedstrijd toch niet direct iets van matchfixing gezien. Het moet zijn dat er een paar Oscarwinnaars op het plein stonden als dit waar is. Als ik me niet vergis was in die wedstrijd de enige kans voor Anderlecht een gevaarlijke schuiver van Hanni toen het nog 0-0 stond. Was hard en goed getrapt, voor zover ik vanop de tribune kon zien...
    Vind ik leuk
    Toca +39568
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:41
    Het enige zijn die 2 lichte strafschoppen die delferiere ge floten heeft. Maar om daar conclusies aan vast te knopen.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:47
    Ik kan alleen herhalen wat ik toen vlak na de wedstrijd gezegd heb: 1 van die 2 fases was zo goed als vlak voor mijn neus, en voor mij was dat 100% penalty.
    En idd, er gebeuren andere zaken in sommige wedstrijden...
    Echt, ik wil er even niet aan denken dat dit laatste nieuws waar is. Ongeacht of het over spelers van Club dan wel Sporting gaat, de geloofwaardigheid van ons voetbal krijgt voor iedereen een serieuze deuk.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2193
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:44
    Heb die math juist nog eens bekeken andl werd toen turreluut gespeeld, gans de ploeg trouwens en tevens ook die van charleroi die kwamen er ook ni aan te pas ,anni en obravo hebben nog veel mindere matchen gespeeld hebben die hun ploeg dan zoveel keer geflikt ???
    Vind ik leuk
    Rebel +1394
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:19
    Ook de 5 de goal,vanaken scoort op voorzet van vossen die duidelijk buitenspel stond
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
    Afwachten Toca, wat de pers doet is speculeren, het brengt geen zoden aan de dijk om daar nu verder op in te gaan.
    Vind ik leuk
    Toca +39568
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
    Klopt. Leko ZOU verdacht worden van ontvangen van zwart geld en dus belastingsontduiking.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:16
    Dat is toch algemeen geweten dat bij kleine clubs trainers en spelers worden betaald met zwart geld , veel van die clubs zijn in handen van buitenlandse bedrijven die op die manier geld witwassen
    Vind ik leuk
    Toca +39568
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    Das waar. En als ze ze pakken een boete en klaar zeker.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:28
    Aiaiaai hopelijk komt alles uit!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Antwerp is voorbeeld de rest is parking!! ⚪🔴
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Club kwam toen toch op voorsprong door onkunde Boeckx. Die gast is veel te goed om zich te laten omkopen. Die was gewoon slecht die dag.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5793
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:33
    Ja, maar het gaat dus over Hanni en Obradovic en de 2 penalty's en 2 goals in de extra tijd ...
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:44
    Snap ik wel. Ik wilde gewoon aangeven hoe dom dat omkopen eigenlijk werkt. Je bent daar dagen mee bezig en dan is er eentje niet op de hoogte en die doet bijna uw heel plan mislukken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:44
    Wat is sport.= macht
    Wat is macht = geld
    Wat is geld = god spelen
    Vind ik leuk
    franzke +116
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    En zo speel je dus kampioen... FCK FCB en Anderslecht blijken een bende bedriegers te zijn... mooi vr hun salonsupporters kunnen ze nog wa harder bleiten! Eruit met de bedriegers, degraderen naar provinciaal niveau! Uitkuisen die handel!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:32
    Hierzie nog ene die roept maar niet bekend wil worden voor zn eigen ploeg. 't Is goed franzke; wendytje wil dat je eerst nog de keuken en dan de badkamer kuist.
    Vind ik leuk
    franzke +116
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:31
    En ze bleiten alweer, Leko in den bak ole ole... sukkelaars, zonder hulp van de scheids hoogstens 3de provinciale!
    Vind ik leuk
    Geert1980 +627
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:45
    Blijf van de drugs sukkel
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Franzke als de mauven winnen is het allemaal goed en wel maar als Brugge wint is het plots matchfixing. Doe die paarse bril af en kom uit uw toren en doe zoals de rest en leer leven in de echte wereld. Zolang niets bewezen is moet er niet teveel gemelkt worden erover.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Ik denk niet dat iemand met een paarse bril zal spreken over 'anderslecht'.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:17
    Had die "s" niet zien staan maar toch komt op hetzelfde neer ;-)
    Vind ik leuk
    franzke +116
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:17
    Beter zelf nen bril opzetten... khoop dat bij beide zogenaamd grote ploegen eens eindelijk de waarheid nr boven komt! Al jaren zweem van verdachtmaking en serieuze belangenvermenging! Het stinkt aan de top!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:55
    En nu franzke? Nog zoveel te zeggen hierover? Club en Leko hebben NIETS met matchfixing te maken ;-)
    Vind ik leuk
    franzke +116
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:49
    En terug uw brilleke op! Ik zeg niks ovr matchfixing, wel over bedriegen. Louche makkelaars, beinvloeding van scheidsrechters en den opperboer die ook bij den bond teveel te zeggen heeft! Boere bedriegers!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:04
    Is dat die boer die de bond heeft uitgekuist en de Belgische voetbalbond weer winstgevend gemaakt heeft???
    😉Weet waarover je praat man
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    De vervalsing zou er in bestaan dat de score veel hoger had moeten zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    ik denk dat het een buffalo is, de meesten zijn zo
    Vind ik leuk
    ickx22 +423
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:44
    En raad eens wie arbiter was bij de laatste Club Brugge-Anderlecht (2-1) gespeeld op 26/08/2018? Juist ja, de heer Bart Vertenten....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    en op Standard -Club laatstleden
    Vind ik leuk
    vampire81 +1191
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:53
    en ja hij heeft anderlecht een totaal onterechte penalty proberen cadeau te doen, daar gaat het toch over he, maar het heeft niet gepakt die oplichterij en brugge heeft oververdiend gewonnen ondanks pogingen een ander resultaat te verkrijgen
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:45
    Ik weet niet of men er goed aan doet om al deze geruchten nu al in de pers te gooien... Er worden al speculaties over gemaakt en met modder gegooid dat het een lieve lust is... 'k Zou toch liever eenmalig en goed geïnformeerd worden over echte feiten, nadat het onderzoek is afgerond...
    Vind ik leuk
    Frefke +868
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:05
    Is het misschien daarom dat Obradovic niet meer welkom is bij Anderlecht ?
    Want die is zeker niet slechter dan Milic...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    Door al die verdachtmakingen van de pers en hun speculaties kunnen de mensen geen onderscheid meer maken tussen feiten en veronderstellingen
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:10
    Inderdaad!
    Vind ik leuk
    blondel +2730
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
    In elke wedstrijd gebeuren er foutieve ingrepen van de refs of van de verdedigers.Is daarom elke match gefixt?
    Vind ik leuk
    TheRolle +617
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:13
    FCB zou en moest kampioen spelen...iedereen wist het...wat een klucht...
    Vind ik leuk
    blondel +2730
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
    Man toch,zever is niet.Waar staat er dat die match gefixt werd,nergens.En jij bent terug al bezig met insinuaties.Dat Anderlecht toen zo zwak was is niet de fout van brugge.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:10
    NOG EEN ONNOZELAAR , die niet verder kijkt dan dat zijn neus lang is
    Vind ik leuk
    blondel +2730
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:15
    Atletico- brugge.Is die match ook gefixt?Want wat deed poulain bij de 2é en 3é goal .Zo zwak verdedigen.Uitspitten die handel.Of hoe je toch altijd kunt zeggen ,zie je wel die was ook gefixt.
    Vind ik leuk
    oesje +493
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:37
    hola de boeren krijgen schrik ze moesten kampioen spelen en nu weer krijgen ze verdomd rap een penaltie voor deminste fout zelfs rode kaarten en straffen worden niet uitgevoerd waarom kreeg Wesley zijn straf niet encarcela en de andere wel ????? nu weer saelamaekers zou vier weken krijgen maar ja de bond is Blauw zwart met mr verhaeghe
    Vind ik leuk
    Geert1980 +627
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:48
    Duidelijk dat u hersenen niet groter zijn dan één erwt
    Vind ik leuk
    Vlad +2589
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:08
    Zijn nicknaam is het eerste woordje wat zijn moeder zei toen ze hem voor de eerste keer zag bij de geboorte 😅
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    ik zeg al jaren moesten we alles weten willen nooit meer naar de voetbal gaan zien
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:54
    de voetbal competitie bedoel daarmee de pro ligue is door en door rot.
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1020
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:35
    FAKE NEWS
    Vind ik leuk
    Juju +33
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:16
    Iedere beslissing van de scheidsrechter terecht of onterecht zal met zeer kritische ogen bekeken worden. Iedereen zal daar matchfixing in gaan zien .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws