''Ajax-mania' bij FC Barcelona: 130 miljoen euro voor twee jonge Ajacieden

    ''Ajax-mania' bij FC Barcelona: 130 miljoen euro voor twee jonge Ajacieden

    donderdag 11 oktober 2018 om 08:53

    FC Barcelona is getroffen door Ajax-mania, schrijven de Spaanse kranten Mundo Deportivo en Diario Sport. De regerend Primera Division-kampioen heeft Matthijs de Ligt gebombardeerd tot prioriteit nummer één, maar is ook nog steeds van plan om ploeggenoot Frenkie de Jong binnen te halen.

    Volgens Mundo Deportivo heeft Barcelona de eerste stappen in de richting van De Ligt al gezet. De club zou al contact hebben gezocht met Mino Raiola, de invloedrijke zaakwaarnemer van 'de nieuwe Gerard Piqué'. Men lijkt zich echter voor te bereiden op pittige onderhandelingen met Ajax-directeur Marc Overmars. MD verwacht niet dat Ajax De Ligt voor minder dan zeventig miljoen euro wil laten gaan.

    Diario Sport bericht dat Barcelona voor een dubbeldeal wil gaan: het prijskaartje van De Ligt en De Jong samen zou 130 miljoen euro bedragen. De Ligt zou direct ingepast kunnen worden in het hart van de Barcelona-verdediging. De Catalanen hebben met routinier Piqué slechts één rechtsbenige centrale verdediger onder contract staan en zoeken daarom vers bloed voor de achterhoede. De Jong wordt meer gezien als een speler voor de toekomst, aangezien Barça vooralsnog ruim in de middenvelders zit.

    Lees ook: 'Barça informeert bij oud-speler Koeman naar Ajacied en krijgt positief advies'

    Plaats een reactie

    Prpldynmt +5195
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:56
    130 miljoen voor 2 snotneuzen die nog niks bewezen hebben? Bayat zit thans in de bak ... De legale mensenhandel gaat van kwaad naar erger.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6165
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
    Onbegrijpelijk dat de duurste transfer bij ons dan ergens tussen €15-€30 miljoen zitten. En dan verschieten wij ervan dat we niet meer mee kunnen -_-
    Vind ik leuk
    Ginkels +16
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:18
    Geen enkele club uit België komt financieel aan de enkels van een club als Ajax. Hun reputatie binnen de voetbalwereld ligt ook veel hoger als eender welke Belgische club. Daar nog is aan gekoppeld dat Ajax een van de beste jeugdopleidingen ter wereld heeft... Of de bedragen conform de markt zyn laat ik in het midden... Heel wss niet, maar ik werk niet in deze sector, dus spreek ik me hier niet over uit.
    Ajax is Tadic en Blind gaan kopen in Engeland voor een slordige 35/40 Mil samen. Tel hier het loon en de premies van die gasten bij.. dit kan in België gewoon niet. Sportief kunnen we mss mee in Nederland met onze G5, maar op alle andere vlakken lopen wy achter op de Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:54
    Dat is het officiële , de rest zal zwart en commissieloon voor de manager(s) zijn. Ik denk dat dit nu zeker kort bij de waarheid zal zitten .
    Vind ik leuk
    mapolean +652
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    Die twee snotneuzen heb wel een finale van de Europa League gehaald en betwist... Noem eens een Belg die dat de laatste jaren nog gedaan heeft? Waarmee ik trouwens niet wil gezegd hebben dat die bedragen niet te hoog zijn hoor....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:45
    wordt ook eens tijd, om al die grote (maffia) clubs eens onder de loep te nemen! daar stinkt het nog meer dan dat kleine belgische beerputje me dunkt!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    ''Ajax-mania' bij FC Barcelona: 130 miljoen euro voor twee jonge Ajacieden