Ornelis stelt zich vragen na nacht cel Leko: 'En moordenaars met enkelband vrij'

    Ornelis stelt zich vragen na nacht cel Leko: 'En moordenaars met enkelband vrij'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 08:20do 11-10-2018 om 08:20

    De aanhouding van Ivan Leko heeft kwaad bloed gezet bij heel wat supporters van Club Brugge. Ook bij één van de bekendste Clubsupporters van het land, Sven Ornelis.

    De bekende radioman is er helemaal niet mee opgezet dan de Kroatische trainer niet thuis mag overnachten en in de cel moet blijven. Dit terwijl onder andere Herman Van Holsbeeck wel al naar huis mocht gaan. Op Twitter was hij dan ook bijzonder negatief over het gerecht.

    'Onze trainer een nacht in de cel opsluiten. Ik hoop dat het gerecht goed weet waar het mee bezig is. Want indien onterecht zullen we dit niet gauw vergeten!' Hij gaat daarna nog verder. 'Dit is een schande als het onterecht is. In een land waar moordenaars met een enkelband vrijkomen en ze een trainer in de gevangenis opsluiten. Heftig.'

    Door het groot aantal arrestaties zou de zaak van Leko nog niet helemaal zijn afgehandeld. Hij komt donderdag voor de onderzoeksrechter en weet dan meer. De Kroaat wordt wel gezien als een verdachte, maar men zou bij het gerecht vooral vragen hebben over zijn vriendschappelijke relatie met Veljkovic.  

    Lees ook: Leko moet nacht in de cel doorbrengen, Van Holsbeeck wel vrijgelaten

    Plaats een reactie

    Toca +39747
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:24
    Tja Ornelis, mss gewoon bij uw slechte ochtendshow houden zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:09
    Hoe weet jij dat het slecht is ?
    Vind ik leuk
    Toca +39747
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:16
    Jammer genoeg uit ervaring 👎
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:43
    Top 2000 is nogthans formidabele
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15588
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:02
    Ik kan die mens ook niet horen of zien.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1923
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:29
    Naast nen links- en nen rechtse back hebben ze bij Brugge nu ook ene 'in den back'
    Vind ik leuk
    Toca +39747
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    Die heb ik juist ook op mijn Whatsapp gehad 😁😁
    Vind ik leuk
    Kingambo +1923
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:47
    Die van : ‘training achter gesloten deuren’ ook ?
    Al goe dat we d’r eens mee kunnen lachen...
    Vind ik leuk
    Jossie +108
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:58
    Zou de gij niet beter uw BAKkes houden?
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1970
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:30
    Die Brugge supporters toch.
    Vind ik leuk
    Gerd +64
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:35
    Sven heeft groot gelijk. Wie betaalt al dat machtsvertoon? De gewone hardwerkende mensen. Werken met uniforme contracten die verplicht naar een controleorgaan moeten gestuurd worden. Verplichte transparantie.
    Voor zoiets steek je mensen niet in de cel.
    Maar ja....
    Geen enkele fan zal Leko in de steek laten
    Sterkte Ivan!!!;
    Laat de mensen maar roddelen
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3321
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:52
    Sven heeft geen gelijk en is appelen met citroenen aan het vergelijken.
    Ik ben ook verbaasd over de plotse doortastendheid van het gerecht maar ik vermoed dat ze dit niet doen omdat ze toevallig eens een namiddag tijd over hadden. Ik hoop tevens dat Leko gewoon slachtoffer is geworden van zijn loyaliteit naar de verkeerde mensen toe en dat dit deze week aldus gekaderd zal worden.
    En ik ben ook benieuwd wat er gaat worden van het verhaal waarin de klokkenluiders uit Mechelen plotseling zelf als het geboefte te worden beschouwd ..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    K1908 +1151
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:02
    De manier waarop jullie denken dat alles ineens om Leko draait, is een perfect voorbeeld van het probleem in brugse supporterskringen.

    "ZE ZIJN WEER TEGEN ONS!!"

    Heb je het interview van zijn advocaat gisteren gezien, die had daar veel meer begrip voor...

    Bende calimero's altijd...
    Vind ik leuk
    BVM +94
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:44
    De rol van de media is toch ook niet te onderschatten in deze zaak. De rol van Club Brugge wordt in deze zaak vaak geminimaliseerd. Niet moeilijk met journalisten zoals Stefke Wauters, Stefaan Lammens en media mongool Sven Ornelis. Die van Anderlecht wordt in de binnenlands pers fel overdreven. Ik lees titels zoals: Veljkovic bezorgde Anderlecht de titel in 2012!! Aan de andere kant hoor ik dan dat flinke Ivan zijn arrestatie dateert van zijn periode bij Lokeren en OHL. Ik vind dat iedereen gewoon het onderzoek moet afwachten en niet te overhaast conclusies moet trekken. Ik wil hierbij ook nog zeggen dat Club Brugge en Leko in de buitenlandse pers wel door het slijk worden gehaald. Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is!!!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3321
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:57
    De rol van Club Brugge wordt toch niet geminimaliseerd? Er is gewoon geschreven dat ze bij Club zijn binnen gevallen, dat de club haar medewerking verleent en voorlopig niets ten laste wordt gelegd. Idem bij Anderlecht en de andere betrokken clubs. Voor zover ik gelezen heb is het alleen bij Club geweten wat er precies door de onderzoekers werd meegenomen, met name de documenten met betrekking tot de transfers van MPH en Oulare, wat waarschijnlijk ineens de link is naar de inval bij Standard.
    Anderlecht, Club en KVM komen met hun naam iets meer in het stuk voor dan de andere teams omdat er (ex-)personeel van hen is opgepakt.
    Dit voor wat betreft de Belgische pers. Het klopt dat in de buitenlandse pers precies verteld wordt dat Club aan matchfixing deed...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15828
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:44
    Tis nu niet dat ze een gevaar zijn voor de buitenwereld, dus waarom dat machtsvertoon? Ok, dit is serieus en standaarprocedure, maar toch. Als blijkt dat Leko onschuldig is, is diens loopbaan al lang naar de kl...
    Vind ik leuk
    Reagens +2290
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:03
    De vergelijking slaat op niets
    Ik ga ervan uit dat Leko aangehouden is om te vermijden dat hij zou overleggen met andere genoemde partijen. M.a.w. om het onderzoek niet in gevaar te brengen.
    Ik ga er nog altijd van uit dat Leko zelf niets heeft gedaan. Het tegendeel zou zeer jammer zijn.
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
    Idd. Hoe erg ook, als het nodig is om het onderzoek niet te belemmeren miet het dan maar he
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:12
    Leko wordt in den jail gehouden, omdat ze vorig jaar 5-0 gewonnen hebben van rsca en gokkers maffia had alles ingezet op 6-0 (looooooool)
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:18
    Deze is grappig!een rsca fan
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    Wa nen bleiter....wacht gewoon het onderzoek af ipv te veroordelen of vrij te spreken...

    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:16
    En 1 van de grootste bandieten nl van holsbeeck laten ze vrij ..... snappen wie het kan.....
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:45
    Dus toch niet de "grootste bandiet".
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:17
    En de grootste bandiet nl Van Holsbeeck laten ze vrij ..... snappen wie het kan......
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Ornelis is supporter en dat zegt alles...
    een nachtje op secreet noemen ze dat zodanig dat hij niet kan overleggen met wie dan ook. Zijn advocaat Van Steenbrugge heeft er een goed oog in... dus geen paniek.
    In voetbal is er veel te veel geld te verdienen zowel boven als onder de tafel... maar dat is toch geen nieuws ?!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:57
    Waarschijnlijk om te voorkomen dat hij overleg pleegt met eventuele andere verdachten in binnen en buitenland.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4809
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:24
    Twitter aka een andere naam voor een snelcursus 'hoe maak ik mezelf belachelijk' :D

    Typisch supporterspraat. Als je geen idee hebt over de werking van politie en gerecht, zwijg dan toch gewoon.

    Men heeft geen enkel bewijslast nodig om iemand 24 uren vast te houden. Verdachte is ook niet hetzelfde als in verdenking gesteld. De link leggen met moordenaars en andere criminelen is al helemaal van de pot gerukt. Beperkt IQ meneer Ornelis? Ik denk het wel.

    Los van het feit de berichtgeving dat er nog volgt, of je nu een brugge, standard, genk of rsca, of aanhanger van om het even welke club. Dit is heel triestig voor het Belgisch voetbal in zijn geheel.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:06
    Het Belgische gerecht...al een even stinkend potje onbekwamen als in de Wetstraat... Parlement...
    Vind ik leuk
    mrnice +8