Wist Coucke van mogelijk gesjoemel Van Holsbeeck? 'Mee de aanleiding voor ontslag'

    Wist Coucke van mogelijk gesjoemel Van Holsbeeck? 'Mee de aanleiding voor ontslag'

    donderdag 11 oktober 2018 om 06:59

    Herman Van Holsbeeck werd net als vele anderen woensdag opgepakt voor ondervraging, maar in tegenstelling tot Ivan Leko werd hij wel vrijgelaten. Het federaal parket verdenkt de ex-manager van RSC Anderlecht niet enkel van gesjoemel bij transfers, maar ook van btw-fraude. Dat meldt De Tijd donderdag.

    Het gerechtelijk onderzoek zou zich voornamelijk toespitsen op de zogenaamde 'retrocommissies'. Daarmee verdienen makelaars, clubbestuurders, spelers en coaches in het zwart bij. Dat gaat als volgt: transfersommen worden tegen een bepaalde waarde in de boeken gezet, maar het echte transferbedrag ligt een pak hoger. Het verschil wordt verdeeld onder de betrokkenen.

    Het onderzoek naar Van Holsbeeck gaat ook over die onderhandse commissies bij transfers, maar de speurders kregen naderhand ook aanwijzingen voor btw-fraude. Het financiële gesjoemel van Van Holsbeeck zou mee de aanleiding zijn geweest voor zijn ontslag bij Anderlecht nadat nieuwe eigenaar Marc Coucke de fakkel overnam bij paars-wit.

    Lees ook: Leko moet nacht in de cel doorbrengen, Van Holsbeeck wel vrijgelaten

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +10861
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:09
    De gulzigaards hebben nooit genoeg.

    Belastingen ontduiken is een Belgische sport, we zijn er meesters in. Daar kijkt echt niemand meer van op hoor. Alles terugbetalen aan de staat en alle betrokkenen een paar maand in de cel laten bezinnen, geen medelijden aub.

    Ben ik nu echt wakker geworden terwijl de coach van Brugge nog in de cel zit??! 😂 😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    Zero123 +548
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:17
    Steek eens een cactus in uw reet en hou je muil aub.
    Dank bij voorbaat.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1669
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:20
    Butthurt much?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10861
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:34
    Voor jou nog in geen 100jaar. Dit is hier een forum waar mensen van gedacht wisselen, als je dit niet aankan blijf je beter weg...
    Vind ik leuk
    Toca +33132
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:04
    Wat zo n dwazen toch allemaal in hun gat steken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10861
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:08
    Baaaah😂
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:18
    Belastingontduiking is in heel Europa en elk ander land ingeburgerd. Wie kan belasting ontduiken, de grootverdieners. De kleintjes draaien er voor op: werken tot 67, binnen 10 jaar tot 75.
    De top op 55 en dat willen zij niet veranderen.
    Vind ik leuk
    JanB +5821
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:13
    "De gulzigaards hebben nooit genoeg"
    100% akkoord Freddy, maar leedvermaak zou ik maar achterwege laten want je weet nooit wat er nog allemaal naar boven komt in dit dossier
    Immers, dikwijls worden de zwaarste klappen pas achteraf uitgedeeld
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:20
    Denk niet dat Freddy leedvermaak heeft. Verbazing wel. Net als wij allen. Leko lijkt een integere man. Niemand weet waarom uitgerekend hij in de cel zit.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2514
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:44
    Smileys duiden op leedvermaak, niet op verbazing...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10861
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:01
    😉
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2514
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:22
    Zie je wel ... nu lacht 'm mij nog uit ook 😲😭
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10861
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:44
    👌😉😂
    Vind ik leuk
    Knightofh +334
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:11
    Dat wist iedereen toch al?
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:20
    Pure speculatie, dit artikel... Mocht fraude inderdaad de aanleiding zijn tot een ontslag, dan gaat HvH nooit een proces aanspannen over de ontslagvergoeding. Laten we nou met z'n allen even rustig blijven en niemand schuldig maken tot die schuld ook daadwerkelijk bewezen is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4621
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:25
    Nee hij gaat dit gewoon toegeven... Zo een mannen voelen zich onaantastbaar...
    Vind ik leuk
    jericho666 +1669
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:25
    Dat je daaraan nog twijfelt. Als het gerecht een dergelijke actie opzet, zullen ze al wel voldoende aanwijzingen hebben anders wordt er nooit een huiszoekingsbevel gegeven.
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:28
    Ik twijfel aan DEZE motivatie voor het ontslag. Over die beschuldiging van fraude kan IK niet meepraten... En mocht er geen twijfel over bestaan, waarom duurde het dan tot gisteren vooraleer er ingegrepen werd???
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:29]
    Vind ik leuk
    jericho666 +1669
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:13
    Omdat men waarschijnlijk eerst voldoende materiaal wou verzamelen om te vermijden dat de schuldigen de dans ontspringen.

    Wat betreft het ontslag, dat was gisteren ook mijn eerste reactie. Als Coucke geen vermoedens had, had hij HVH Devroe toch voor minstens 6 maanden laten ondersteunen zoals Mister Michel heeft gedaan bij zijn vertrek. Je kan Coucke veel verwijten maar het is geen idioot. Hij liep liever het risico van een rechtzaak rond het ontslag dan HVH nog bij Anderlecht te hebben wanneer dit uitkwam.
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:34
    Dan had hijzelf naar het gerecht moeten stappen.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1669
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:46
    Als hij serieuze vermoedens heeft maar geen harde bewijzen kan hij moeilijk naar het gerecht stappen. Vandaar dat ik ook zei dat hij liever het risico van een rechtzaak rond het ontslag riskeerde
    Vind ik leuk
    blondel +2433
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Vanaf het duidelijk werd dat Anderlecht verkocht ging worden,werd het al duidelijk dat HVH er niet lang meer ging blijven.Die vraag werd toen direkt gesteld,en was er van Coucke helemaal nog geen sprake.Dus ,ik hecht er weinig geloof aan.
    Vind ik leuk
    Minunten +218
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:10
    Idem. Ik geloof ook niet dat dit reden van ontslag was.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4621
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:24
    Is dit voor iemand een verrassing? Dit werd vaak geopperd door de fans...
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:31
    De fans!!!! Het orakel van Anderlecht.... Laat de onderzoekers aub hun werk doen zonder de insinuaties van de fans.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4621
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:32
    Houden we dit tegen dan?
    Ik zeg alleen dat het bij den Herman niemand verbaasd...
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:54
    Het verbaast mij ook niet. Waar zo veel geld omgaat, wordt het spel zelden eerlijk gespeeld. Maar dit artikel insinueert dat Coucke Van Holsbeek om die reden heeft ontslagen. Dat is volgens mij pure insinuatie!!!
    Vind ik leuk
    TageMeister +4621
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:07
    Da zou ik ook straf vinde, ma nu is coucke wel blij...
    Vind ik leuk
    jericho666 +1669
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:15
    Ik ben absoluut geen voorstander van de soms tendentieuze artikels hier op VP maar hier zitten ze er volgens mij boenk op
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:49
    Enfin, we zijn het hier duidelijk niet voor de volle 100 procent met elkaar eens wat betreft dit artikel over het vermoeden van fraude dat de aanleiding zou zijn voor het ontslag van Herman. We zijn het wel met elkaar eens (hoop ik) dat de onderste steen moet omgedraaid worden in deze affaire en dat niets of niemand moet gespaard worden. Toch?
    Vind ik leuk
    Frefke +429
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Waarschijnlijk zijn dat "de lijken" dat uit de kast zijn gevallen die M. Coucke bedoelde...
    Vind ik leuk