Ex-collega van Bayat: Hij is extreem arrogant en kwaadaardig

    Ex-collega van Bayat: "Hij is extreem arrogant en kwaadaardig"

    woensdag 10 oktober 2018 om 23:17

    Nenad Petrovic is een voormalig spelersmakelaar die onder andere de transfer van Marouane Fellaini naar Everton regelde. Enkele jaren geleden stapte hij echter gedegouteerd uit het voetbalmilieu. Over zijn ex-collega Mogi Bayat heeft Petrovic weinig goeds te vertellen.

    "Hij is extreem arrogant en kwaadaardig. Wat hij allemaal op Twitter zet ... Ik heb hem ooit eens mini-Trump genoemd", vertelde Petrovic aan Sporza. "Sinds Mogi Bayat er is, hebben we een 'Trumpisatie' van het beroep van makelaar."

    Petrovic zag de voorbije jaren verschillende opvallende transfers. "Neem nu Sven Kums. Hij is een aangename jongen, maar 6,5 miljoen euro is wat overdreven. Ik denk dat hij ondanks alles sinds zijn terugkeer nog niet bewezen heeft dat hij die som waard is."

    "Men kan zich natuurlijk vergissen bij een transfer, maar het probleem is groter. Kenny Saief bijvoorbeeld is geen slechte speler, maar ook niet de absolute top. Als je deze speler dan neemt met een verplichte aankoopoptie van 3,5 miljoen euro, dan moet je je vragen stellen", besloot Petrovic.

    Lees ook: LIVE: De gebarste bom in het Belgische voetbal, alles wat je moet weten
    Lees ook: Werkwijze Bayat onthuld: "Monopolie verworven door mensen onder druk te zetten"

    Plaats een reactie

    Geertvdd +2525
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:25
    Heeft wel een punt...
    Idem met transfer van Oulare...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14387
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:42
    Alsof elke speler en clubmanager zich zomaar laat doen door die lilluputter, komaan zeg. Als er gesjoemeld wordt, treffen de clubs volgens mij ook schuld. Dit is een mes dat langs twee kanten snijdt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:07
    Ik heb altijd al gezegd dat die man de maffia in hoogsteigen persoon is , maar ik vind het zeer erg voor de managers die correct werkten en begaan waren met zowel spelers als clubs door zo een louche figuur naar de achtergrond werden verdreven .
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +309
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:57
    Nu gaan ze allemaal beginnen spreken! Ze hadden dat veel sneller naar buiten moeten brengen. Broekschijters!
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:24
    Ik snap niet wat hij wil bewijzen met deze twee voorbeelden. De transferprijs is toch maar wat de gek er voor geeft op dat moment? Achteraf kan je dat te veel of te weinig vinden, maar dergelijke bedragen komen tot stand met medeweten èn goedkeuring van de betrokken partijen... Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik me nooit vragen heb gesteld bij de hoogte van die bedragen hoor... Heb hier laatst op VP nog zwaar gediscussieerd over de transferprijs voor ondere andere Sanneh... Maar de waan van de dag regeert. Korte termijnbelangen en lange termijnmiddelen worden met elkaar verwisseld...