Buitenlandse media nagelen Leko en Club Brugge aan de schandpaal

    Buitenlandse media nagelen Leko en Club Brugge aan de schandpaal

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 21:30wo 10-10-2018 om 21:30

    Mogi Bayat en Dejan Veljkovic zijn dan wel de hoofdfiguren in het Belgische voetbalschandaal, maar ook Ivan Leko is prominent aanwezig in de berichtgeving. Meer nog: in het buitenland wordt hij resoluut aan de schandpaal genageld.

    In verschillende buitenlandse publicaties wordt namelijk geen foto van Bayat gebruikt, maar wél van Leko. Dat geeft de nogal misleidende indruk dat hij een grote spilfiguur is. In Nederland, Frankrijk én Duitsland krijgt het imago van zowel Leko als Club Brugge een flinke deuk. Leko moet overigens de nacht in de cel doorbrengen.

    Plaats een reactie

    Kettos +2237
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:39
    Ik denk dat hij gewoon moet blijven omdat ze niets hebben begrepen van zijn Nederlands...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:08
    😂Man, ik was aan het drinken toen ik je reactie las. Gelukkig voor mijn vriendin stond ik niet op de mat...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:08
    Ik begrijp je wel, maar anderzijds wil ik wel even meegeven dat ik respect heb dat hij onze taal heeft geleerd en ook durft te gebruiken. Dat is niet evident, want niet iedereen wil dat of doet dat. Hij wel, chapeau daarvoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 04:22
    In tegenstelling tot veel Belgen die het niet beter doen dan Leko.
    Moet maar eens naar Brussel gaan ,, de Vlaamse stad, waar velen geen Nederlands willen of kunnen spreken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 04:17
    dat ze in het buitenland zelf eens clean zijn. Bvb Duitsland of zijn ze de zaak Russmann vergeten
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 04:24]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 04:26
    Fcb heeft een paar keer met Bayat gewerkt. Hoelang hebben de andere ploegen met hem gewerkt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 04:28]
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:01
    Volgens mij heeft Genk ook niet of nauwelijks met hem gewerkt...
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3997
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:48
    Beter dan dat van Boskamp.
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:40
    Denk dat Bart Verhaeghe momenteel ook wit van woede ziet. Dit is echt slechte reclame zene.
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:45
    Enerzijds wel, anderzijds.. wat zijn de gevolgen van deze imagoschade? Ik denk niet dat FCB er één supporter of sponsor door gaat verliezen...
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:53
    Nee maar wie heeft graag dat zijn club of bedrijf negatief in de pers komt. Daar gaat hij niet blij mee zijn.
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:58
    Btw, ben jij echt Leko zijn gebuur?
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:04
    Ja, er zit nog 1 huis tussen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:11
    Willen we wisselen? Je krijgt de patatten er gratis bij. 😀
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:14
    Ik zit hier goed 😉
    Vind ik leuk
    freeman +11887
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:03
    Eerst het resultaat van het onderzoek afwachten, toch ?
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:06
    Natuurlijk. Ik geloof ook niet echt dat hij schuldig is.
    Begrijp ook niet waarom er overal foto's van Leko bijstaan.
    Vind ik leuk
    freeman +11887
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:08
    Laat ons eerst het onderzoek afwachten ! Dan zien we wel !
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:10
    Inderdaad. Je mag voor niemand je hand in het vuur steken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 04:40
    Idd Leko zijn naam komt in het gedrang omdat hij bevriend is met die makelaar. En in verband met zijn periode bij Lokeren. Daarom heeft hij nog niets verkeerd gedaan. Maar om zekerheid te hebben houden ze hem vast om te vermijden dat hij kontakt heeft met derden .
    Vind ik leuk
    VaSy +916
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:52
    Ik denk dat hij gwn pech heeft door zijn connectie met Veljkovic.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:52]
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:14
    Nee al de topclubs in België hangen aan de schandpaal op dit moment. En dit alles door Bayat, wacht wat er nog zal uitkomen van de andere ploegen en dat zou nog veel erger kunnen zijn. Het ergste is dat er vooral TERUG van de media enkel bijna enkel over Leko gepraat wordt en Fcb, de scheidsrechters, makelaars, Van Holsbeeck en dergelijken komen nu terug O ZO weinig in de media!! De media en hun objectiviteit terug op.hun best!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 23:16]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:11
    Die man is nu letterlijk aan het ijsberen... zal niet slapen deze nacht...
    Vind ik leuk
    Toca +39572
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:13
    Denk dat er wel wat door zijn hoofd zal gaan nu.
    Hopelijk weet hij dat hij morgen terug vrij is en hij verder kan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:19
    Ik hoop het. Ik hoop ook vooral dat dit allemaal opgeblazen is door de media en Belgie zich niet weeral belachelijk maakt via randzaken. Dergelijke dingen waar Bayat wordt van beschuldigd is geweten sinds de dag hij een stap in het voetbal zette.
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:35
    Nu ja slechte reclame en imagoschade... Ze hebben Europees al niet meer gewonnen sinds 2015 en 0 op 24 in CL, veel negatiever of veel meer imagoschade kan het toch niet meer zijn? :D
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:41
    Het is gemakkelijk naar iemand te wijzen en te veroordelen, riooljournalisme ze zouden moeten vervolgd worden als bij ploeg en trainer niets aan de hand blijkt te zijn
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:48
    Zoals ik reeds elders vermelde iedereen is onschuldig tot de(sociale) media het tegendeel meldt
    Vind ik leuk
    Riddlin +2413
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:46
    Zelfs al ben je nu onschuldig, dit ga je altijd met je meedragen
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:49
    Leko gaat niet rap aan de bak komen in het buitenland door al deze commotie,hij is al gebrandmerkt en aan de schandpaal genageld
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:51
    Wat is me dat allemaal....zegt meer over de buitenlandse journalisten dan over Leko....wel raar dat hij een nachtje in de cel moet blijven, van 1 kant te hopen dat het dan niet louter machtsvertoon is van recherche...hopelijk verstoort het de werking van de coach en club niet teveel, als er tenminste weinig of niets aan de hand is....de media zullen wel weer bloed ruiken....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 21:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:56
    De joegoslavische connectie dat ze nu nog aan het onderzoeken zijn, misschien wachten op wat er boven water is gekomen in die landen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:08
    De onderzoeksrechter moet over zn vrijlating bepalen en die zn werk dagje zit er op denk ik. Daar om nachtje wachten
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:56
    Waar rook is, is vuur... Eindelijk komt de waarheid aan het licht!! Wat iedereen al jaren beweert maar altijd werd weggelachen: Club Brugge manipuleert onze competitie!!
    Vind ik leuk
    freeman +11887
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:05
    Heb jij nu al weet van de waarheid ? Laat vlug maar horen ... iedereen is nieuwsgierig naar jouw nieuws !
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:16
    Om heel eerlijk te zijn: ik niet...
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    Jij zou het toch niet begrijpen, in je wereldje vol fake en leugens. Blijf maar naïef geloven dat er niks aan de hand is, zo zullen ze het straks ook wel laten uitschijnen (Bartje is al in actie geschoten).
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:42
    Ik geloof helemaal niet dat er niets aan de hand is, net zomin als ik jouw dogma van 'Club Brugge belazerd de boel' geloof.
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:28
    Van Holsbeek al vrij, maar Leko blijft in de cel. Zelfs criminelen laten ze los (eventueel met enkelband). Moet ik er voor jou nog een tekening bij maken?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:19
    Leren linken leggen: onderzoeksrechter in Hasselt, dus is er iets aan de hand in Limburg. Limburg en Leko hebben bij mijn weten STVV gemeen. Ook dit zijn gissingen, maar heel erg ver gezocht is het ook weer niet hé...
    Wat dan weer straf is is het feit dat er zoveel KVM-mensen zijn opgepakt. Hebben die hun eigen degradatie in scene gezet??
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:33
    STVV of Club Brugge, wat maakt het uit? Dus als ik in Sint-Truiden mijn gebuur heb vermoord maar intussen in Brugge woon dan is er volgens jou ook niks aan de hand? Waarom denk je dat Brugge opeens verrassend voor de onervaren Leko koos, ze wouden de competitie nóg meer manipuleren... en 't is gelukt..
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3298
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:44
    Het leuke aan het luisteren naar een grote bek is het kijken wanneer die tegen het canvas slaat. De laatste berichtgeving over zgn matchfixing tss Club en Anderlecht al gehoord? Als ik het goed begrepen heb, iets waar jij blijkbaar aan twijfelt, zijn er geen spelers van Club in opspraak gekomen maar wel van de tegenpartij...
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
    Ik denk dat jij het niet goed gelezen hebt.... die match is verkocht in het voordeel van Brugge. En moest je zelf de link nog niet hebben gelegd: zonder die zege was Brugge geen kampioen geworden!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:49
    Dju mani00, je hebt ons door. Heel slimme gast ben jij.
    Eric vanlooy stop maar met u kwiske , de slimsten is diene kwiet hier.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:50]
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    Helaas is dit geen quiz maar de pijnlijke realiteit... Maar maak je niet ongerist: Verhaeghe is weer in actie geschoten dus Leko zal straks wel volledig onschuldig blijken (of dat zullen ze ons doen geloven....)
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:50
    Vooralle clubhaters zoals jij komt dit zeer gelegen.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:07
    En deze case gaat trouwens over het verleden...niet over de prestaties dit seizoen...dus snap ook niet goed dat bijv. die Mani00 er voordeel denkt uit te halen
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:27
    Voordeel? Integendeel, dit is net een schande voor onze competitie. Brugge of Anderlecht maakt mij niet uit, ik wil een eerlijke competitie. Liever 5de op een eerlijke manier dan kampioen omdat Leko en Verhaeghe het manimuleren.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1921
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:12
    En ze hadden al zo’n slechte reputatie in Europa...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5287
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:14
    Dubbel gevoel....
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:33
    Wat de waarheid ook is, die naam is nu al gemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:35
    Den ivan op water en brood het is eens iets anders.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3719
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:43
    Dat is eigenlijk ongelooflijk, bayat is de spilfiguur in de hele zaak maar het is wel leko zijn hoofd die overal opduikt, zoals ik al eerder vermeld had... (en kritiek op kreeg want "het was niet waar")...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:32
    Welk land staat weer voor schuppen zot , juist ons apenland , hier verveel je je toch nooit hé !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:02
    Neen maar is wel niet het nieuws dat je hoopt te horen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2940
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:03
    Idd, na het afspringen van het Eurostadion gaan we nog eens af als een gieter. Het Eurostadion vonden de meeste nog leuk nu ligt het percies een beetje anders :).
    Vind ik leuk
    Vancamp +127
    donderdag 11 oktober 2018 om 03:35
    In t buitenland dezelfde sensatiepers,overal papier versmossers.
    Maar ik maak me geen illusies ,waar met miljoenen wordt gegoocheld alsof het briefjes van 100 frank zijn moogt ze zeker zijn van corruptie in alle vormen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 03:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:54
    Pfff de gazet zei mn oude moeder zaliger : vandaag sta je vooraan en morgen liggen er pattatteschellen en afgesneden viskoppen en ingewanden in.
    Mensen vergeten zo snel... en imagoschade in een tijdperk waar imago gekocht en verkocht kan worden? Storm in een glas water.
    Politiek en justitie die over eerlijkheid en openheid spreken?
    Simpele warenhuisovervallen kunnen/willen (kies zelf) ze niet oplossen
    maar nu zijn ze er als de kippen bij terwijl achter ieder clubbestuur of erin handenvol politici zitten. De oneerlijkheid moet eruit zonder twijfel,om het even welke ploeg.Maar er zijn keiharde feiten nodig en geen van horen zeggens.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws