BREAKING: ‘Iedereen die werd opgepakt is verdachte, geen getuige’

    BREAKING: ‘Iedereen die werd opgepakt is verdachte, geen getuige’

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 19:02wo 10-10-2018 om 19:02

    De bom ontplofte toen onder meer makelaar Mogi Bayat en Club Brugge-coach Ivan Leko werden meegenomen voor verhoor. Een grootschalig onderzoek moet illegale praktijken aan het licht brengen.

    Het was tot nu toe niet duidelijk of alle opgepakte personen verdacht waren of enkel getuige. ‘Alle personen die in de loop van de dag door de politie zijn opgepakt, zijn verdachten in het onderzoek, geen getuigen’, zo meldt Sporza. Ook op het journaal van één spreken ze van potentiële verdachten, en geen getuigen.

    Enkele scheidsrechters zoals Bart Vertenten en Sebastien Delferiere werden meegenomen voor verhoor. Ex-manager van Anderlecht Herman Van Holsbeeck en coach Ivan Leko zouden aldus ook verdachten in het onderzoek zijn.

    Ook het federaal parket bevestigt: "Alle personen die vandaag door de politie werden meegenomen, werden van hun vrijheid beroofd. Ze gingen niet vrijwillig mee als getuige."

    Plaats een reactie

    DDT +3438
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:06
    Ja matchfixing van den Herman, express slechte spelers gekocht 😂😂
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:08
    Op het nieuws zeggen ze net dat het 50/50 is tussen verdachten en getuigen..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:27
    VTM niet! die zeggen dat het allemaal verdachten zijn (25)
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:01
    Begin van het journaal was 50/50 gezegd, later update, rechtzetting dat het 100% was....hopelijk focussen ze op de hoofdschuldigen en worden de aan de zijkant betrokken figuren niet onterecht teveel door het slijk gehaald...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:09
    Klopt, ik keek niet op real-time. Vandaar mijn post. En zeker waar, maar de vraag is in hoeverre alles zal boven wzter komen natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Chroom +341
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:17
    Verdachte of getuige wil nog niks zeggen over schuld of onschuld, dus gewoon afwachten en laat het gerecht zijn werk maar doen en hopelijk sneller dan bij de bende van Nijvel.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:10
    Uiteraard, maar de namen die nu al naar buiten zijn gekomen hebben al een flinke klap gekregen natuurlijk. Schuldig of niet schuldig, zulke dingen blijven hangen. Want mensen onthouden alleen wat ze willen onthouden uiteindelijk..
    Vind ik leuk
    tom1981 +580
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:28
    Volledig juist. Heb ook al nachtje cel gehad. ..als verdachte. Als getuige mag je nr huis.. dag erna wel terrecht vrijgekomen . Maar naam wel door het slijk..
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:08
    Auwtch.. Leko begot. Dit geeft zijn carrière, schuldig of niet, sowieso een flinke knauw.
    Vind ik leuk
    Toca +39529
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:09
    Zou daar toch nog niet direct zeker van zijn hoor. Media spreken mekaar tegen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2934
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:52
    Het ideale moment om nog eens zwaaifeesten te organiseren in Brugge.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1921
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:55
    Of schijt je rijk, genoeg koeien in Brugge
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:14
    Allee tbegint hier nog intressant te worden 😝
    Vind ik leuk
    skippie +349
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:17
    Gebeurt het niet op het veld, dan maar naast :O
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    Peed +378
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:32
    Eindelijk opwinding in onze pintjesleague !
    Vind ik leuk
    maverick +217
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:35
    Oei leko verdachte, rest Brugge alleen hem te ontslaan, haha
    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:39
    Aiaiai
    Vind ik leuk
    Heppen1J +143
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:41
    zou maar heen voorzichtig zijn met je uitspraken .ddt
    Vind ik leuk
    Heppen1J +143
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:45
    vander Haegen word de nieuwe trainer van club dan worden ze met 2 straten los..kampioen
    Vind ik leuk
    Kingambo +1921
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:06
    Ik begin te begrijpen waarom Brugge geen punten haalt in de CL...Leko toch, foei, foei !! LOL
    Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten, ...
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1595
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:44
    Preudhomme zijn contract is ook meegenomen...Bayat is ook zijn makelaar...ik heb dus geen leedvermaak...deze hele actie is sowieso een "spelbederf"...., ik ga ervan uit dat hij zelf onschuldig is ...ik hoop dat dat ze snel de hoofd schuldigen aanpakken en de rest dan ook snel met rust laten
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    Kingambo +1921
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:53
    Tussen een contract meenemen en de persoon in kwestie is een groot verschil..duurt veel te lang en Velkovic is geweten dat die dingen kan fixen, laat die nu juist goed bevriend zijn met Leko..voor geld danst den beer en ja ook Leko..geen leedvermaak akkoord maar compassie heb ik er ook niet mee..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:28
    Nu voelt Bayat het eens om zelf getransfereerd te worden. In dit geval richting de gevangenis.
    Vind ik leuk
    Xynix +311
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:32
    Ik zou toch maar voorzichtig zijn met leedvermaak hoor mannen. Ik vermoed dat er in de meeste clubs nu wel enkele mensen nerveus beginnen te worden. Ook bij mijn favoriete club zijn vorig seizoen toch enkele zaken gebeurd die mijn wenkbrauwen deden fronsen. Remember de transfer van Lambrecht?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws