Geschillencommissie velt verdict, Anderlecht komt er goedkoop van af

    Geschillencommissie velt verdict, Anderlecht komt er goedkoop van af

    woensdag 10 oktober 2018 om 18:00

    Anderlecht moet een boete betalen naar aanleiding van de bekermatch tegen Union. Stewards van de club konden toen niet verhinderen dat een man het veld opliep.

    De Geschillencommissie geeft Anderlecht een boete van 2.000 euro, waarvan de helft voorwaardelijk. Het bondsparket vroeg 3.000 euro effectief, maar dat advies werd niet opgevolgd.

    De supporter in kwestie werd niet tijdig gevangen door de stewards, waardoor de partij even moest worden stilgelegd. "Anderlecht betwist de feiten niet. De club heeft niet het nodige gedaan om de veiligheid van de spelers te verzekeren", zo staat volgens Het Nieuwsblad in het vonnis van de Geschillencommissie. De fan werd overigens pas gevangen nadat hij recht in het doel van bezoekende doelman Adrien Saussez sprong.

    Plaats een reactie

    Goegebuer +1135
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:20
    Ja lap, das 1 Oostende-speler minder dat RSCA kan kopen...
    Vind ik leuk
    SD +8635
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:21
    Het kost beslist veel meer geld om deze commissie bijeen te roepen dan wat die boete opbrengt. Het is gewoon belachelijk en ze zouden beter ermee stoppen.
    Vind ik leuk
    freejazz +627
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:59
    Vooral dat diner na elke zitting.
    Vind ik leuk
    BS90 +4553
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:22
    Een boete van 1000 euro voor een club met een begroting van 50 miljoen. Amai, gelukkig was het niet die 3.000 euro!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:23
    Gewoon enkele jaren stadionverbod en de boete verhalen bij diene maf 🤮
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:35
    Alsof een club echt kan verhinderen dat zo'n idioot het veld oploopt, voetzoekers kunnen worden binnen gesmokkeld en zo'n dingen.
    Vind ik leuk
    Xynix +25
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:50
    Blijkbaar zijn de loonvoorwaarden bij Voetbalprimeur top ;-) Ik vind 2000€ nog altijd behoorlijk veel geld. Geef die man die een fout beging door het veld op te lopen een tijdelijk stadionverbod.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geschillencommissie velt verdict, Anderlecht komt er goedkoop van af