Het houdt niet op: 'Makelaar van Rode Duivels liet fortuin verdwijnen'

    Het houdt niet op: 'Makelaar van Rode Duivels liet fortuin verdwijnen'

    woensdag 10 oktober 2018 om 16:45

    Het schandaal rond het Belgische voetbal blijft zich uitbreiden. Volgens De Tijd loopt er namelijk ook een onderzoek naar Christophe Henrotay. Die Belgische topmakelaar werkte mee aan transfers van onder meer Youri Tielemans, Leander Dendoncker, Thibaut Courtois en Romelu Lukaku.

    Henrotay zou miljoenen euro's hebben achtergehouden bij die transfers. Het parket van Tongeren is daarom een onderzoek gestart naar hem. Peter Smeets, de begeleider van enkele Rode Duivels, stelt zich burgerlijke partij. Hij zag naar verluidt geld verdwijnen via commissies en constructies met vennootschappen in het buitenland.

    Het verhaal doet wel denken aan dat van Mogi Bayat en Dejan Veljkovic, maar zou kennelijk niets te maken hebben met dat onderzoek. De zaak rond Henrotay zou los staan van 'Operatie Schone Handen'. Toch is het opvallend dat beide zaken op dezelfde dag aan het licht komen. 

    Plaats een reactie

    Prpldynmt +5214
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:56
    'Operatie propere of schone handen'? Wie verzint zoiets? Lijkt wel een uit de hand gelopen reclame voor Dettol. Alle makelaars en clubs hebben 'vuile handen' in dit wereldje van legale mensenhandel.
    Vind ik leuk
    BS90 +4567
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:05
    Smeets wilde zijn deel van de koek waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:36
    Wie werkt er nu voor niets
    Vind ik leuk
    SD +8736
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:05
    Wat dacht men ? De grootste schurk kan met de zegen van de KBVB makelaar worden, en alle clubs in de wereld spelen het spelletje mee want de werkelijk betaalde transfersommen worden als staatsgeheimen bewaard.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:05]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14157
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:17
    En papa Henrotay zit binnen bij ons Gantoise..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:28
    Er is veel te veel veld in dat wereldje.... miljoenen voor makelaars. Terwijl iedereen de eindjes aan elkaar moet knopen om gewoon te kunnen leven, circuleert er veel te veel geld in het voetbalwereldje. Lonen van duizenden euro's per dag/week voor voetballers en dan die makelaars die ook hun graantje - of zeg maar graan - willen meepikken. Hopelijk normaliseert de toestand ooit.
    Vind ik leuk
    blondel +2448
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:40
    Heb me eigenlijk altijd al afgevraagd waarom er makelaars nodig waren.Maar nu weet ik het.
    Vind ik leuk
    Gheintje +225
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:14
    Dat is een beetje zoals een bankier; die kennen het toch beter dus laat hen maar doen. Die kleine letters in het contract/ de algemene voorwaarden zullen toch niet zo belangrijk zijn...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Het houdt niet op: 'Makelaar van Rode Duivels liet fortuin verdwijnen'