Verhaeghe en Club Brugge vrezen niet: Club Brugge is zuiver

    Verhaeghe en Club Brugge vrezen niet: "Club Brugge is zuiver"

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 12:07wo 10-10-2018 om 12:07

    Bij Club Brugge (en andere clubs in België) zijn er momenteel verschillende huiszoekingen aan de gang. Het gaat om fraude en witwassen bij transfers in het voetbalmilieu. Bij Club Brugge vrezen ze niet.

    "Het gerecht stond hier vanochtend in Brugge voor de deur", geeft voorzitter Bart Verhaeghe aan tegenover De Tijd. "Met de vraag om mee te werken naar een onderzoek naar twee makelaars, Mogi Bayat en Dejan Veljkovic."

    "Natuurlijk werken wij mee. Positief en constructief. De speurders wilden inzage in contracten en facturatie, en die hebben we gegeven. Daaruit zal blijken dat alles zuiver en in orde is", stelt hij de supporters van Club Brugge gerust.

    Bayat had als makelaar een hand in de transfers van Anthony Limbombe en Kaveh Rezaei. Veljkovic was betrokken bij de transfers van Karlo Letica, Mats Rits en Ivan Tomecak.

    "Maar met die transfers was alles tot in de puntjes in orde. Netjes en marktconform. Ik stel ook vast dat onze trainer Ivan Leko is meegenomen voor verhoor. Wij nemen hem in bescherming, want we zijn zeker dat hem als trainer van Club Brugge niks te verwijten valt", besluit Verhaeghe.

    Plaats een reactie

    TageMeister +5300
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:17
    Ben eens benieuwd...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12266
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Dat is toch echt een klet hé... zulke uitspraken komen als een boemerang terug in het gezicht... of weet hij meer? Die uitspraak van vorig seizoen?
    Vind ik leuk
    boogie +113
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    welke uitspraak?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:35
    Welke uitspraken? Dat hij zoch compmeet distantieerd?dus als ze bij jouw een huiszoeking komen doen en je weet van niks. Dan ga jij dat niet ontkennen tegen je familie, terwijl je er niets over weet?
    Vind ik leuk
    Fre Stef +189
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Je weet alles zo goed! Er is hier geen veroordeling hè paars wit supporterke
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5794
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Ze zouden beter een huiszoeking doen bij Verhaeghe zelf, want het zou daar nog al eens kunnen stinken omtrent louche zaakjes waaronder Uplace (dat gelukkig nu helemaal de grond is ingeboord).
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
    Eurostadion is meer louche dan Uplace. Dat het niet louche is zeg ik niet want weet er niet genoeg van ook.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5794
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:27
    Je hoeft geen schrik te hebben, het Eurostadion zal er nooit komen en Anderlecht wou er toch nooit spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:31
    Net omdat het zo louche was en dat is iets waar ik wel zeker van ben ;-) en ik hoef geen schrik te hebben want ik heb niets verkeerd gedaan ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:57
    Ze kunnen beter is bij Coucke langs gaan want vorig seizoen in de PO was er toch iets aan de hand bij de match Anderlecht - Club en Genk - Anderlecht
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:46
    Manneke toch.Anderlecht heeft niks met fixing te maken;Het gaat over 2 andere wedstrijden.Zeveren kan iedereen en iedereen zwartmaken,want ze weten het hier allemaal beter.Wij weten er gewoon niks over,gewoon afwachten zal het beste zijn ,en degenen die in de fout gaan ,bestraffen.
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:19
    Misschien moeten ze bij jou ook een huiszoeking doen? Allee komaan zeg. Ga bij de anti-fraude cel werken hé. Kan je je volledig uitleven. Hou nu toch je insinuaties voor jezelf een toon respect voor de betrokkenen. Zo kan je iedereen gaan beschuldigen van al eender wat. Slaat gewoon nergens op. Als er iemand schuldig wordt bevonden na een grondig onzerzoek dan mag je voor mijn part die persoon aan de schandpaal nagelen maar tot het zover is...beter stillekes afwachten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Hopelijk is het meer tam tam maar de tijd zal het uitwijzen.
    Vind ik leuk
    Zero123 +715
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:27
    Joden die een ander gaan verwijten van omkoping...😂😂😂
    Gekker moet het niet worden.
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +54
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:30
    2017-2018 was een frauduleus kampioenschap. Sebiet is FCB zijn titel kwijt en zakken ze naar vierde provinciale!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:47
    Stopt met zeveren Kwekker ok De Ref groetjes.
    Vind ik leuk
    Cavalier1 +54
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:54
    Is het nu zeveren of kwekken? Als fervent FCB supporter ben ik nu eenmaal onder de indruk van hetgeen er gebeurt, en kijk ik jaloers naar grote broer KAA Gent.
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:40
    Ik geloof graag dat het bestuur van Club zuiver is, maar men weet nooit welke speler zich heeft laten beïnvloeden...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:51
    Stopt ook maar met zeveren ok.
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:29
    Dàt is geen zever... Weet jij wat die spelers in het verleden (vóór ze bij Club waren) hebben uitgespookt...?
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:50
    Man ,nog ne keer .Het gaat niet over Brugge of Anderlecht die matchfixing.Het gaat over 2 andere matchen.Lees de artikels aandachtig zodat je weet waarover het gaat ipv altijd te insinueren
    Vind ik leuk
    mapolean +935