UPDATE: 'Gent heeft nieuwe coach, voorstelling volgt snel'

UPDATE: 'Gent heeft nieuwe coach, voorstelling volgt snel'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 11:40wo 10-10-2018 om 11:40

Officieel is het nog niet, maar het ziet er naar uit dat KAA Gent haar nieuwe coach bijna te pakken heeft. Jess Thorup is dé topkandidaat, hij kwam dinsdagavond toe in ons land. Een akkoord lijkt in de maak.

Het Laatste Nieuws geeft mee dat er voor de Deense coach een contract klaarligt tot 2020. De onderhandelingen startten dinsdagavond laat, maar tegen ten laatste donderdag verwacht het Gentse bestuur een doorbraak in het dossier.

De Buffalo's bereikten al een akkoord met FC Midtjylland, de club waar Thorup momenteel nog een de slag is. Nu moeten Ivan de Witte en co er nog met de trainer zelf uitgeraken. Beide partijen ontmoetten mekaar in het Sheratonhotel in Zaventem.

Naast de duur van het contract werden ook enkele inhoudelijke zaken besproken. De uitbouw van de ploeg, de manier van voetballen, … Het kwam allemaal aan bod. Gent liet weten rustig de tijd te nemen, zodat het zeker is van haar stuk.

Update 11.40 uur: Volgens Het Nieuwsblad heeft Gent een akkoord bereikt met Thorup. De Deense coach wordt woensdagmiddag nog voorgesteld bij de Buffalo's.

Plaats een reactie

Reagens +2819
woensdag 10 oktober 2018 om 08:49
Een trainer met een systeem. Dat zal allicht een verademing worden.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 10:42
Naar het schijnt is het een harde ,zijn spelers gaan van de eerste keer wakker geschud worden
Vind ik leuk
Reagens +2819
woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
Het is nodig.
Der zijn der een paar die naar de B-kern mogen wat mij betreft
Vind ik leuk
Lord Wenger +16974
woensdag 10 oktober 2018 om 11:42
Voor Dompé is het al over en out in ieder geval. Schoon opkuising.
Vind ik leuk
Reagens +2819
woensdag 10 oktober 2018 om 12:04
spijtig wel. Ik was niet enthousiast, maar wou hem wel een kans geven. Maar heb uiteindelijk toch gelijk gekregen.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16974
woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
Geen compassie mee in ieder geval.
Vind ik leuk
Frefke +1269
woensdag 10 oktober 2018 om 13:44
Wij hebben ook zo'n trainer die een systeem heeft... maar 't werkt niet, mede door de gebrekkige kwaliteit van zijn kern ! Ik heb identieke geruchten ook gehoord over de gentse spelerskern... Zien wat het gaat geven...
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 11:41
met kemels, kunde geen paarden race winnen!!!
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
woensdag 10 oktober 2018 om 12:52
Naar het schijnt is hij een bekende bij het parket 😎
Vind ik leuk
Cavalier1 +118
woensdag 10 oktober 2018 om 16:20
Leko in den bak, Clement terug naar Brugge, Yves neemt zijn plaats in bij Winterslag, Hein blijft bij Anderlecht en Thorup laat de Gantoise herrijzen. Alles komt in orde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws