'Real Madrid wil Hazard al in januari halen met oog op de Champions League'

    'Real Madrid wil Hazard al in januari halen met oog op de Champions League'

    Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 15:30di 09-10-2018 om 15:30

    Real Madrid-voorzitter Florentino Perez beseft dat hij afgelopen zomer niet adequaat heeft ingespeeld op het vertrek van Cristiano Ronaldo. De Koninklijke speurt daarom de markt af naar winterse versterkingen, meldt El Confidencial.

    Volgens de Spaanse krant wil Real Madrid in januari doelpunten toevoegen aan de selectie en zijn met name drie spelers in beeld: Timo Werner, Eden Hazard en Harry Kane. Eerstgenoemde lijkt de goedkoopste optie. De 22-jarige Duitse spits staat al enkele jaren op de radar van de Champions League-houder. Bij RB Leipzig lijken ze zich bovendien verzoend te hebben met een transfer.

    Real zet in eerste instantie echter hoger in. Hazard en Kane gelden als 'Galácticos', maar zijn tegelijkertijd beduidend duurder. De Rode Duivel van Chelsea gaf wel al aan dat Real zijn droomclub is en hij heeft nog maar een contract tot medio 2020 op Stamford Bridge. Kane ligt tot medio 2024 vast en heeft een prijskaartje van tweehonderd miljoen euro. Dat vindt de Spaanse topclub erg gortig.

    Overigens is het nog maar de vraag of Julen Lopetegui nog kan profiteren van een eventuele aankoop. De trainer staat door de teleurstellende prestaties al onder druk, schrijft El Confidencial. Binnen de club zouden meer en meer twijfels zijn.

    Update 15.30: Real Madrid zou in januari al een concrete poging willen wagen om Hazard binnen te halen. The Sun schrijft dat de Madrilenen bereid zijn om tot 100 miljoen pond (114 miljoen euro) te gaan. De Engelse krant meldt dat Real met Hazard de kans op het winnen van een vierde achtereenvolgde Champions League wil vergroten. Hazard is eventueel speelgerichtigd voor het miljoenenbal, omdat hij dit seizoen met Chelsea uitkomt in de Europa League.

    Plaats een reactie

    GT8 +542
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:00
    Hazard halen, 230 miljoen neerleggen en gedaan met de zever. Real heeft hem broodnodig
    Vind ik leuk
    agdh +1598
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:08
    Hazard heeft al aangegeven dat hij niet midden in een seizoen wil vertrekken dus ik denk dat ze gaan moeten wachten tot de zomer en dan zal de prijs wel zakken omdat Hazard dan zijn laatste contractjaar in gaat
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:25
    Hopelijk zal het zo makkelijk gaan.. Abramovich gaat hem niet voor een appel en een ei laten gaan, Hazard zal nog enorm onder druk gezet worden voor die contractverlenging. Geen idee of zowel Real, als Hazard nog tot de zomer kunnen wachten met deze transfer en alles wat er bij komt kijken.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2415
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:39
    Ze zullen hem alleszins niet op de bank gaan zetten omdat hij niet wil bijtekenen
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:36
    Verdorie, dat lijkt me wel makkelijk gezegd hoor,... " 230 miljoen neerleggen" Heb jij de jaarrekening en de balans van Real Madrid al gezien? Los van het feit dat de meeste van die transferbedragen helemaal van de post gerukt zijn, is dit bedrag wel exorbitant hoog. Hazard heeft ook maar 2 benen hoor....
    Vind ik leuk
    herwig +23
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:07
    Met de shirt verkoop en merchandising zal dat bedrag snel terug verdiend zijn !!!
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:18
    Herwig, vraag voor jouw kerst maar een rekenmachine...
    Vind ik leuk
    ElieBo +54
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:49
    met de verkoop van 'enkele' shirts gaan ze die 230 miljoen niet opbrengen hoor! (of ze zouden zo maar even 4 miljoen truitjes moeten verkopen...)
    Vind ik leuk
    Amongoth +213
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:00
    Bij Juventus zijn er de eerste week, 1miljoen bestellingen gedaan voor de nieuwe truitjes van Ronaldo, op 1 week, begin maar te rekenen, en we hebben het alleen maar over truitjes. Nog te zwijgen over al de andere merchandise en portret rechten.
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:16
    4 000 000 x €90 = 360 000 000. Da's al meer dan terugverdiend.. Ze kunnen met hun fanbasis en Hazard's fanbasis heus wel 1 000 000 truitjes verkopen, dan heb je al 37% van zijn transferprijs terugverdiend.
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:42
    Er zitten tal van fouten in het terugverdienmodel waarmee jullie Real Madrid rijk rekenen. Ten eerste moet je het hebben over de marginale meerinkomsten dankzij Hazard ten opzichte van de marginale meeruitgaven ten gevolgen van de transfer van Hazard (en diens salaris). Ten tweede moet je met realistische bedragen spreken. Bijvoorbeeld 90 euro licentierechten per truitje??? Ten derde denkt er niemand aan eventuele risico's (kleine kans, maar af en toe breekt een speler een been, of knalt zo een duurbetaalde jongen met een dure sportwagen tegen een boom, of worden ze beschuldigd van sexueel misbruik, of....) ... En mocht het dan toch allemaal rozegeur en maneschijn zijn, hoe komt het dan dat Real Madrid zo een lamentabele jaarrekening en balans heeft???? Jongens, jullie zijn hopelijk niet verantwoordelijk voor de financiën in het bedrijf waar jullie werken?
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:50
    mapolean, ik was bijna klaar mijn met 114 pagina's lang financieel plan voor Real Madrid. Doe chill, als ik echt een terugverdienmodel wil opzetten voor Hazard, doe ik dat niet op dit forum. Heb ik trouwens ook geen tijd voor
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    Doe het waar en wanneer je wil, maar als je daarbij truitjes gaat verkopen waarop 90 euro licentiekosten worden aangerekend (bovenop de productie, distributie, handelsmarge, belastingen en onverkochte voorraad), dan gaat je plaatje er héél rooskleurig uit zien...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:18
    Ik wilde maar komaf maken met de vraag- en aanbodspelletjes die Chelsea en Real gaan spelen. Uiteindelijk zal het toch over een bedrag gaan tussen de 150 en 230 miljoen. Dat wil niet zeggen dat ik akkoord ben met deze hoge prijzen, dat is een volledig ander verhaal. De markt is nu wel eenmaal zo, Hazard is momenteel top 3 in de wereld. Dan zal de prijs zo hoog liggen helaas.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2975
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:15
    Geduld loond
    Vamos a Madrid Eden
    Vind ik leuk
    Bart Joos +962
    dinsdag 9 oktober 2018 om 17:49
    Zelfs Spaans! :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:01
    Het zijn allemaal geruchten ,in de zomer kwam het er ook niet van. Ik zal wel zien met de wintermercato wat er gebeurd, zal me er nu niet druk over maken.
    Vind ik leuk
    baconske +74
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:41
    Is te hopen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws