Club Brugge voelt zich bekocht: Onwaarschijnlijk dat dit kan

    Club Brugge voelt zich bekocht: "Onwaarschijnlijk dat dit kan"

    maandag 8 oktober 2018 om 11:00

    Club Brugge heeft op het veld van Standard de eerste seizoensnederlaag geleden. Blauw-Zwart verloor met 3-1, maar het had reden tot klagen. Zo vonden velen dat er aan de 1-0 van Mehdi Carcela een fout voorafging.

    Op Twitter waren de commentaren voor scheidsrechter Bart Vertenten niet mals. Heel wat voetbalfans vonden dat Wesley Moraes ter hoogte van de middenlijn foutief werd afgestopt. Enkele nadien hing de bal in de touwen.

    Poll

    Was het een overtreding op Wesley?

    (883 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15152
    maandag 8 oktober 2018 om 11:05
    Dat was geen fout, komaan zeg.. Doet dit trouwens terzake? Standard was oppermachtig, Club was helemaal nergens. Er stond slechts een ploeg op het veld.
    Vind ik leuk
    JM VSL +109
    maandag 8 oktober 2018 om 11:11
    Het is niet omdat Standard oppermachtig was en verdiend gewonnen heeft, dat het geen fout was op Wesley. Dat zijn twee verschillende zaken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15152
    maandag 8 oktober 2018 om 11:12
    Vandaar mijn eerste zin.. Ik vond dat een stevig duel, maar in zo'n wedstrijden gebeuren andere zaken die ook niet gefloten worden. Voor mij is dat geen fout.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:49
    Stopt met je zeveren Fout is Fout ok. De Ref.
    Vind ik leuk
    Hhti +1483
    maandag 8 oktober 2018 om 11:11
    Mocht en moest misschien wel gefloten worden deze fout,maar dat ging tegen het spelbeeld in zijn voor Standard, ze verdienden het gewoon op dat moment. Ik zie gisteren echt grove fout van de scheidsrechter en de VAR en dat was de Shwalbe van Mpoku dacht ik die overduidelijk was, maar men durfde niet ingrijpen! Dit getuigd gewoon van ZWAKTE van onze scheidsrechters in dergelijke fases!! Gewoon leuke match gezien met verdiende overwinnaar! Club was niet daar waar hadden moeten zijn, meerdere spelers onder niveau en dan zie je dat als je even 5 à 10% minder bent je ook kunt weggespeeld worden!!

    Moet wel zeggen dat JOOS er zo zijn deugd in had dat FCB verloor en overduidelijk supporter was van Standard gisteren, ALS COMMENTATOR ongeoorloofd en om van te braken!!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15152
    maandag 8 oktober 2018 om 11:12
    Zijn plezier? Nee, Joos was de eerste om te zeggen dat het wél een fout was, dus dat is echt wel vergezocht.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:19
    Gaat over algemene commentaar van Joos...

    Stoorde mij ook mateloos...

    En..Djenepo diende geel te krijgen voor overduidelijke fout op doorgebroken Mata

    En..Cavanda diende geel te krijgen voor overduidelijke schwalbe..

    Maar de scheids lopen met een ei in hun broek op Sclessin als het er op aankomt..
    Vind ik leuk
    Diego A M +3596
    maandag 8 oktober 2018 om 11:26
    Voor welke ploeg je ook supportert, joos irriteert bijna elke voetballiefhebber
    Vind ik leuk
    Buster +16
    maandag 8 oktober 2018 om 11:50
    Die van VTM kunnen er ook niks.ik mis de sadeleer hier.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:57
    Ja....wie niet?
    Vind ik leuk
    Bart Joos +654
    maandag 8 oktober 2018 om 13:52
    En ik mis Pol Jacqmain. Expert duivensport EN voetbal. Zo maken ze er geen meer
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:15
    Ook waar...
    Vind ik leuk
    Kingambo +1710
    maandag 8 oktober 2018 om 13:11
    Over de schwalbes van Vossen zullen we maar zwijgen zeker...
    Vind ik leuk
    agdh +1472
    maandag 8 oktober 2018 om 13:22
    Joos was de enige analist die zei dat het wel een fout was en die supportert dan voor Standard?
    Enige fout van de scheids en VAR is die schwalbe van Cavanda, die had inderdaad geel moeten krijgen.. verder een uitstekende leiding, jammer dat er mensen zijn die niet snappen dat in de geest van de wedstrijd het gewoon GEEN fout was op Wesley
    Vind ik leuk
    Hhti +1483
    maandag 8 oktober 2018 om 17:58
    Moest het andersom geweest zijn dan was kot te klein!! Maar blijf erbij respect voor het niveau dat Standard gisteren haalde. Dus gewoon verdiend gewonnen, al is het de 2de keer dat ik dit al zeg!! Alles lezen bij sommige is toch moeilijk voor sommigen!!
    Vind ik leuk
    KimmeSl +44
    maandag 8 oktober 2018 om 14:13
    Euhm, ik vond eerder dat hij zich veeleer steeds een Brugs kantje aannam tijdens zijn commentaar gisteren... :-)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:13
    Het probleem voor Wesley is dat het een grote boom is om te vellen..

    Alle middelen zijn dan ook goed om hem te bekampen en worden door de vingers gezien...die kan daar tegen is de conclusie

    Maar een fout is en blijft een fout...doe je dit met een pluimgewicht dan wordt er altijd gefloten.

    Maar dit neemt niet weg dat Standard verdiend gewonnen heeft.

    Hopelijk enkel een 'accident de parcours'

    Hadden we meer body gehad met NAKAMBA op het middenveld dan had Ik het wel nog eens willen zien..



    Vind ik leuk
    camargue +2550
    maandag 8 oktober 2018 om 11:18
    Alé we beginnen weeral te janken. Na de 1-0 hebben jullie nog bijna 2 dagen de tijd gehad om eventueel gelijk te maken of zelfs te winnen. Maar dat had er zondag zeker niet ingezeten denk ik dan.... Dus, zoek de fout van het verlies bij uzelf !
    Vind ik leuk
    strat2 +208
    maandag 8 oktober 2018 om 19:41
    Heel juist!!
    Als leko teveel begint te roteren, dan loopt er momenteel in de topmatchen toch nog iets mis.
    Vlietinck, die het tot nog toe goed gedaan heeft (ook tegen Atletico) werd op de bank gehouden ten voordele van Mata die zelfs de meest simpele passen niet juist wist te trappen, tot "grote ergernis" van enkele medespelers, oa Vormer. (die weinig of geen goede ballen kreeg van die kant): gevolg : concentratieverlies en irritatie.
    Ook de basisplaats van Dennis ten nadele van Schrijvers, die de vorige competitie match twee maal scoorde en die ook in Madrid goed speelde tot zijn vervanging ( het stond toen nog 1-1) was geen succes.
    Conclusie: Als de beste 11 niet spelen, dan lijkt Club Brugge toch problemen te hebben in de topmatchen.
    Voor mij is Vlietinck momenteel beter dan Mata, en verdient Schrijvers op basis van zijn laatste wedstrijden meer krediet.

    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:37
    Wesley stond op de bal, Maric maaide de bal vanonder Wesley logisch is er daarna wat contact maar om nu van een overtreding te spreken vind ik het wat ver gaan, maar ja de boeren verliezen een keer en het is direkt weeral de schuld van een ander, nooit een ander
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:41
    Tja als Anderlecht onverdiend wint dankzij de scheidsrechterlijk geluk. Spreek je plots anders. Misschien is toch eerst de reacties lezen voor je onzinnig reageert
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:51
    Zal de woorden van uw collega (Mindcraze) als reactie op een FCB supporter in een Anderlecht artikel gebruiken zodat je het beter verstaat:
    ''Begrijp niet waarom jij als Anderlecht sup hier steeds de idioot moet uithangen. Geen vriendjes meer op de rsca forums?''
    Vind ik leuk
    Mindcraze +38
    maandag 8 oktober 2018 om 13:34
    Hela,plagiaat? ; )
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 13:36
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:44
    Er is maar 1 schuldige aan deze goal,de doelman van fcb moet die bal altijd uit zijn doel houden,zo ene schuie hoek,hij kon fluiten ja,maar het was licht.
    Vind ik leuk
    Buster +16
    maandag 8 oktober 2018 om 11:53
    Het blijft een mooie goal ondanks de fout op wesley
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:54
    Ja, Ben FCB-supporter maar geef je dik gelijk.

    Letica is top in de lucht maar er is nog heel veel schaafwerk aan zijn grondoefeningen..

    Vond dat hij die bal van Griezmann AM ook op zijn buik mocht schrijven.

    Gelijkaardig..

    2 meter maar nog niet de souplesse van een even grote Courtois...
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:24
    Courtois zag er gisteren toch ook niet goed uit ,en aub vergelijk hem daar niet mee anders zat hij niet bij Club
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:26
    Nog niet.......
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:46
    Die var is verloren geld
    Vind ik leuk
    Dirk H +3109
    maandag 8 oktober 2018 om 11:50
    Ze waren, zijn en zullen altijd de calimero's blijven
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3132
    maandag 8 oktober 2018 om 11:50
    Absoluut geen fout. Wesley moet daar niet zo nonchalant en statisch zijn, punt.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1103
    maandag 8 oktober 2018 om 12:04
    Fout op Wesley ? Hahaha bekijk eens GOED de beelden...
    Vind ik leuk
    CL +76
    maandag 8 oktober 2018 om 12:09
    Brugge werd gewoon overklast door Standard. Volgende keer beter hoop ik.
    Vind ik leuk
    Zero123 +662
    maandag 8 oktober 2018 om 12:25
    *Club Brugge voelt zich bekocht*
    Om dan af te komen met wat twitterreacties in het heetst van de strijd...
    Sterk staaltje ‘journalisme’ van deze jongen die dit geschreven heeft. Hou er gewoon mee op jongen.
    Vind ik leuk
    DDT +3414
    maandag 8 oktober 2018 om 12:34
    En dan zijn we verrast dat er in Europa meer mag en wij die uit de Babyliga komen onder de voet gelopen worden in veel duels. Wesley was gewoon nonchalant in zijn bal behandeling en verliest hem daardoor.
    Vind ik leuk
    usaboy +763
    maandag 8 oktober 2018 om 12:38
    Als die grote boom zijn ellebogen niet mag gebruiken word het een klein boompje. Duels zoals deze gebeuren 10 tallen keer op een match.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1710
    maandag 8 oktober 2018 om 13:09
    Kalimero's ...voor de eerste keer sinds lang hebben ze het voordeel eens niet mee...zullen we een compilatie maken van alle ten onrechte gefloten penalty's en betwisbare fases die in het voordeel van Brugge werden bepleit ?? Heb ge een half-uurtje...waar zijn die met bezig ...Standard was gewoon stukken beter BASTA
    Vind ik leuk
    Vancamp +95
    maandag 8 oktober 2018 om 13:51
    Als het toch geen fout was,waarop wachtte Vlietink dan op om dat belachelijk manneke met zijn danspasjes onderuit te halen?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 15:39
    Wesley mocht trouwens ook niet klagen na zijn elleboog tegen Luyindama. Alleen ging die laatste niet neer. Checkte even of hij aan het bloeden was en speelde door. Nochtans keek Wesley eerst goed waar hij zijn elleboog ging plaatsen. Beetje bizar dat die fase door 'analysten' genegeerd werd.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:22
    Ge moogt er over zagen zoveel als je wilt dit ging geen verschil gemaakt hebben op het resultaat .Standard was gisteren vele malen sterker dan Club zeker in de eerste helft. Het was vooral de nonchalance van Wesley die het balverlies inluid. Was het fout ja maar licht en omdat het niet om een clear error ging is VAR niet opgetreden.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:36
    de var ...wat is de var...enkel .drie oneerlijke mensen..of mensen die niets af weten .van voetbal..u mag nog zelf kiezen...wat dan ook....elders gaat het toch beter...maar weer in belgie niet......
    Vind ik leuk
    TageMeister +5061
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:19
    der wordt eens een betwistbare fase tegen hen gefloten en ze zijn bekocht....pfffffff
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:10
    Zij zullen het nooit kunnen hier in België.
    Vind ik leuk
    mon +2
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:00
    over die handbal van vormer vorig seizoen wordt niet meer gesproken iedereen zal weleens voordeel halen uit en sitiatie die de meningen verdeeld
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws