Anderlecht bezweert crisis met overwinning op het veld van Zulte Waregem

    Anderlecht bezweert crisis met overwinning op het veld van Zulte Waregem

    zondag 7 oktober 2018 om 16:22

    RSC Anderlecht heeft zondagnamiddag met 1-2 gewonnen op het veld van Zulte Waregem. De rust kan terugkeren bij paars-wit, maar bij Essevee wordt de situatie steeds benarder.

    De meegereisde supporters van Anderlecht betraden de tribunes van het Regenboogstadion pas een kwartier na de aftrap. Een protestactie uit onvrede met de huidige situatie, maar veel hadden de gefrusteerde fans niet gemist. De eerste kansen vielen pas halfweg de eerste helft te noteren. Gerkens kwam na een knappe dribbel alleen voor Bossut, maar de keeper van Zulte Waregem pakte uit met een knappe beenveeg. Even later moest Baudry zijn doelman bijstaan en een inzet van Bakkali voor de doellijn wegwerken.

    De thuisploeg kwam gaandeweg steeds beter in de wedstrijd en nam de bovenhand. Harbaoui liet zelfs de netten trillen, maar de Tunesiër gebruikte zijn handen iets te opvallend en het doelpunt werd afgekeurd vanwege een duwfout. Twee andere kansen werden vakkundig de nek omgewrongen door De Pauw. Essevee claimde ook twee penalty’s, maar de wedstrijdleiding ging daar niet op in. Mogelijkheden genoeg voor voor de thuisploeg, maar scoren lukte niet. Met de rust in zich lukte dat wel aan de overzijde. Dimata zette Bakkali alleen voor Bossut en die zette de 0-1 op het scorebord met zijn eerste doelpunt voor paars-wit.

    Na de pauze viel er veel minder te beleven aan de Gaverbeek. Heel even was er een opflakkering bij de thuisploeg na enkele tactische wijzigingen van Dury. Bongonda pakte uit met een knappe actie gevolgd door een prima schot, maar Didillon redde met zijn vingertoppen. Het doelpunt viel echter opnieuw aan de overkant. Saelemaekers werd helemaal vrijgelaten op de rechterkant en bediende Gerkens, die het leer in één tijd voorbij Bossut plaatste. Daarna gingen de kopjes naar beneden bij Essevee en leek Anderlecht de wedstrijd makkelijk uit te spelen. Maar in de slotfase kon de thuisploeg alsnog de aansluitingstreffer maken. Buffel nam een hoekschop in één tijd op de slof en joeg de 1-2 tegen de netten.

    Het werd dan toch nog even warm voor Anderlecht. Baudry mocht in de slotminuut helemaal vrijstaand koppen, maar hij besloot in het zijnet. Paars-wit knoopt dus opnieuw aan met een overwinning en wipt over Antwerp naar de derde plaats in de Jupiler Pro League. Voor Zulte Waregem en Franky Dury wordt de situatie steeds benarder. De West-Vlamingen pakken amper vijf op dertig en blijven voorlaatste in het klassement.

    Plaats een reactie

    Bonanza +688
    zondag 7 oktober 2018 om 16:26
    Oef!
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 16:29
    Makkelijke overwinning toch ?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:32
    Andere match gezien, of vlug tevreden..
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 16:36
    K zeg niet dat het goe was he. Zulte was beter zeker?
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 7 oktober 2018 om 17:22
    rap tevreden tegenwoordig !
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 17:49
    Ik vond het een zwakke match met een verdiende overwinning.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 7 oktober 2018 om 20:50
    Na twijfelachtige afgekeurde doelpunt en strafschop en zulte verdiende ?
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 21:02
    Als Harbaoui zo scoorde voor Anderlecht vond heel brugge het een schande. Dus ja terecht afgekeurd. En die penalty kon gefloten worden. Maar de meeste arbiters zoude hem niet fluiten.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:28
    Goed geprobeerd ,lardot!
    Laatste minuut toch bornauw nog een gele kaart geven voor niks!
    En dan die 2 lullen ,Raes en de koninck!
    Raes ga aub op pensioen
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:30
    Typisch rsca supp, klagen over geel kaartje ipv triestig voetbal die ze spelen ..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:35
    Ik ben al 5 jaar aan het klagen over ons slecht voetbal!
    Maar jij komt hier alleen maar anti Anderlecht verkondigen!
    Toch leuk dat wij er zijn hè ,want elke ploeg mag het slecht doen maar alleen bij ons heb je er lol van hè!
    Heerlijk toch hoe gefrustreerd je bent omdat wij de grootste Belgische ploeg zijn whoehahahha
    Vind ik leuk
    Geert1980 +626
    zondag 7 oktober 2018 om 17:37
    Grootste Belgische ploeg? Een geluk dat ge Whoehahaha erachter zet want dacht al dat ge het meende .
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:29
    Zijn PO 2 al begonnen, dacht van wel... Zwak van de 2 ploegen...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:32
    Ja ,jij weet wat dat is hè zwak voetbal!
    Je hebt er 11 jaar naar moeten kijken!
    Dit is het zwakste Anderlecht in 30 jaar!
    Maar het zou zo maar eens kunnen dat we vandaag op 3 punten komen!
    Stel je voor...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:37
    Rekenen is uw sterkste punt niet hé,ze stonden op 8p en komen nu op 5p .Als Club verliest krijgen ze geen minpunten hé
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:42
    Ik was erop aan het wachten....
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    freeman +11548
    zondag 7 oktober 2018 om 16:37
    8 - 3 = .... Blijkbaar kunnen de mauves behalve voetballen ook al niet meer rekenen ?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:43
    Nog ene hahahaha
    Lol
    Vind ik leuk
    freeman +11548
    zondag 7 oktober 2018 om 16:44
    Ook de leukste thuis .... en niets te piepen ? ha ha !
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:45
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Geert1980 +626
    zondag 7 oktober 2018 om 17:41
    Wa simpele ziel zijde gij voor iets? Dus omdat je elf jaar geen kampioen speelt,speel je elf jaar slechts? Wauw veel voetbalkennis precies 👏👏, zijn nochtans minstens 5x tweede geweest maar ja van een roos mietje verwacht men dat wel . Als ge nog niet kunt rekenen WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA WHOEHAHAHA .
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:29
    ASK your wife....
    Loser
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:46
    enige verschil tss fcb- rsca supps, is da fcb'ers er altijd achter blijven staan, die paarse trutten huilen met de pet op, na 5 verlies matchkes!!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:52
    Whoehahahahaha......
    Ja jullie hebben de beste ploeg van Europa en ook de beste supporters en gij op kop!
    Lachen met ne snul
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:56
    en toch zijde ne LUL!!!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:36
    Leek meer op PO 3
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:43
    Ja jullie waren ook top donderdag!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4786
    zondag 7 oktober 2018 om 16:44
    Ik vond het niveau nochtans vergelijkbaar met dat van het super-Genk deze week :)
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 16:46
    Je mag de Genk fans gelukkig niet allemaal met de simpele hier vergelijken he.
    Vind ik leuk
    freejazz +1222
    zondag 7 oktober 2018 om 16:51
    Bedankt Toca, toch lijkt het er de laatste tijd meer en meer naar.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 17:00
    Toch blijft het een match tussen 2 ploegen op dool ,die Rsca verdiend heeft gewonnen,maar geen waardemeter is.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 17:09
    Je hebt gelijk toca . Daarom dat ik dat ook niet ga doen met de rsca supporters. Gelijk vuud Rormer dat is ook weer zo een groot licht op dit forum
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 17:11
    Het loopt hier vol met mensen die altijd.moeten schelden en mekaar kinderlijk belachelijk maken. Komt er gewoon op aan om daar niet op te reageren.
    Vind ik leuk
    Svh +172
    zondag 7 oktober 2018 om 17:59
    Idd toca maar als rsca supporter hebben we toch 3 punten en er zal altijd wel supporters zijn van zowel rsca Genk standard en fcb die rsca zullen blijven afbreken we hebben toch maar 3 punten oké hun spel was weer niet dat maar we hebben toch de punten hè 😉 en aan de fcb standard en Genk en nog zoveel laat soms jullie domme reactie achterwege
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 18:12
    Heel juist makker. Maar wat moeten ze nu de komende 2 weken schrijven. Over de VAR waarschijnlijk 😁😁
    Vind ik leuk
    Svh +172
    zondag 7 oktober 2018 om 18:41
    Idd zoiets en zo blijven we bezig hè 😁
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:58
    Toca, volledig mee ens, maar soms ist moeilijk, om ni te reageren, nadat ze u persoonlijk uitmaken hé... ;-)
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    zondag 7 oktober 2018 om 20:01
    Ik vind het ook niet altijd makkelijk. Maar ik denk altijd dat ze blij zijn als je reageert. En dat gun ik ze niet. 😉
    Vind ik leuk
    Geert1980 +626
    zondag 7 oktober 2018 om 17:45
    Eigenlijk wou hij Ruud Vormer als naam maar na rekenen is schrijven helaas ook pindakaas en das dan een Anderlecht supporter alle ja het is te zeggen ,,supporter''
    Vind ik leuk
    freejazz +1222
    zondag 7 oktober 2018 om 16:55
    Laat je aan hem niet vangen, er zijn nog andere Genkies.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11726
    zondag 7 oktober 2018 om 17:58
    Patrick, ge zetj een klet
    Vind ik leuk
    Kettos +2184
    zondag 7 oktober 2018 om 16:33
    Als het crisis was is deze niet bezweerd met deze prestatie hoor. Hakken over de sloot...
    Kums was wel goed. Mss pure toevalstreffer ntrlk... :p
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    freeman +11548
    zondag 7 oktober 2018 om 16:34
    Waar was de VAR ?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:44
    Waarom de VAR ?!
    Tenonrechte geel voor Sanneh ?! Speelde eerst de bal en raakte pas daarna De Fauw
    Tenonrechte ook nog geel voor Bornauw ?!
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 7 oktober 2018 om 17:23
    met een paardebril wel ja !
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:44
    Slaapmiddeltje gekregen van Marc
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15019
    zondag 7 oktober 2018 om 16:34
    Hopelijk niet de laatste match van Dury?
    Vind ik leuk
    freejazz +1222
    zondag 7 oktober 2018 om 16:53
    Ik hoop met je mee. Al zullen we deze avond beiden wel iets anders hopen (dat de beste moge winnen).
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15019
    zondag 7 oktober 2018 om 17:06
    Als we de lijn van vorige week doortrekken door af te sluiten met een leuke en evenwichtige pot voetbal zal ik al heel tevreden zijn vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:40
    Een wedstrijd op niveau van 3e provinciale. Maar eerlijkheid gebied: Anderlecht minst slecht en verdiend gewonnen. Ondanks al de als, als en als.
    Vind ik leuk
    Brunooken +17
    zondag 7 oktober 2018 om 17:37
    Allee de Rsca fans zijn weer happy 😎
    Ze hebben weer kunnen winnen...op welke manier dan ook doet er niet toe zegt de trainer...
    Plots zijn het terug goeie spelers en goeie trainer 😉 ipv tweede of derde rangspelers zoals ik hier kunnen lezen heb van velen...
    Successupporters? Of ben ik mis?
    😉
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:06
    Waar heb je dat gelezen?
    Vind ik leuk
    Brunooken +17
    maandag 8 oktober 2018 om 10:44
    Meen je dat nu?
    Kijk op vorige artikels na het verlies in Europa enz..
    En de daarbij horende reacties van Rsca fans...zowel hier als op Voetbalnieuws...ik herhaal alleen maar de woorden van deze zogezegde fans? Grtz
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:05
    Ik doelde op het stuk "plots zijn het terug goeie spelers en goeie trainer", dat heb ik in geen maanden ergens een anderlechtsup horen zeggen :-)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15052
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    Terechte overwinning he, sowieso.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws