Van Damme is duidelijk: Bij Antwerp is het publiek echter dan bij Standard

    Van Damme is duidelijk: "Bij Antwerp is het publiek echter dan bij Standard"

    Gepubliceerd: maandag 1 oktober 2018 om 23:31ma 01-10-2018 om 23:31

    Zowel Royal Antwerp FC als Standard Luik staan bekend om hun passievolle achterban. Maar welke van beide supportersgroepen is nu écht de beste? Wie is er beter geplaatst om het antwoord te geven dan Jelle Van Damme.

    De verdediger speelde in zijn carrière voor heel wat mooie clubs, waaronder Ajax, RSC Anderlecht, Standard, Wolverhampton Wanderers, Werder Bremen en nu dus Antwerp. Voor de routinier is de impact van het publiek nog altijd cruciaal. "Ja, tuurlijk", vertelt hij daarover bij Extra Time.

    "Bij Standard was het ook straf, maar het Antwerp-publiek is toch echter, ruwer. Ze zijn dan wel met minder, maar ze maken veel meer lawaai. Dat word je niet beu. Je wordt het ook niet gewoon", kiest Van Damme voor The Great Old

    Poll

    Welke fans vind jij de beste?

    (504 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 1 oktober 2018 om 23:43
    Die van FCB zijn de beste
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:47
    Ja, zelfs Hein zei het. 😋
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2084
    dinsdag 2 oktober 2018 om 00:28
    Goed en vooral groot legion idd maar bij beide hier genoemde rood-witte ploegen zijn ze toch vuriger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 00:29
    nog niet op Club geweest zekers
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    dinsdag 2 oktober 2018 om 02:02
    Zucht, ik ga al zowat 24 jaar naar Club, we hebben trouwe supporters, we kunnen heel luid gaan als we willen, maar het gebeurd zo weinig... qua sfeer is het een mager beestje bij ons de laatste tijd
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:26
    FCB supporters zingen alleen wanneer ze aan het winnen zijn, dus eigenlijk zijn het successupporters.
    Vind ik leuk
    franzke +116
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:04
    Humor is mooi, boeren zijn succes supporters... nu is er beetje support maar als ze 2 matchen verliezen start het gebleit weer!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:47
    Voor de beste ploeg van stad nummer 1 rafc
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:48
    Is de ploeg van t stad niet Beerschot ? 😂
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:49
    Nee ze ratte buite
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    dinsdag 2 oktober 2018 om 00:53
    Ratten komen altijd terug
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    dinsdag 2 oktober 2018 om 17:36
    Nope, die bestaan niet meer. Volledig ten grave gedragen. Zelfs een rat kan niet reïncarneren! Of zegt jullie stamnummer, benaming en logo misschien iets anders?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:50
    Ja , die spelen echt in Antwerpen
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:58
    Euhm RAFC speelt ook niet in Antwerpen, maar in 2100 Deurne. 😋
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 00:10
    Juist , Beerschot Wilrijk (we blijven correct) speelt in Antwerpen 2020 en Antwerp in de fusiegemeente Deurne
    (een vies woord fusie hé)
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 00:18
    De thuishaven van KFCO Beerschot Wilrijk is het Olympisch Stadion oftewel het Kiel (Antwerpen). Het gebouw is gelegen aan de Atletenstraat te Antwerpen. Ook een fusiegemeente dacht ik dus. Eigenlijk, als puntje bij paaltje komt, heeft t stad (en dan bedoel ik echt 2000 Antwerpen) GEEN ploeg. Eerlijk gezegd, ben ik noch een rat, noch een supporter van Antwerpen, maar ik mis toch die grimmige duels tussen den Beerschot en een Antwaarp. 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 10:19
    Het Kiel is altijd bij Antwerpen geweest , Deurne is een onafhankelijke gemeente geweest . Ik weet niet van waar je bent maar dat moest je weten voor je reageert .
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:26
    Leer uw geschiedenis. Betreft Antwerp en Beerschot.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    dinsdag 2 oktober 2018 om 17:44
    En het Kiel is dus eigendom van de Stad Antwerpen en niet van KFCO. Dus eigenlijk zijn jullie een beetje zoals Kris Peeters die iets in de Stad huurt om dan te zeggen dat hij een rasechte Antwerpenaar is.
    Vind ik leuk
    Chris1880 +173
    dinsdag 2 oktober 2018 om 01:00
    Wij werden geannexeerd in de jaren 80.. klein verschil hè..
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 10:20
    Wij ook door FC Wilrijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:38
    DiaboloRising,

    Het is Wilrijk want Beerschot besta nie meer. Hoe kunt ge trots fan zijn van een ploeg dat voor parasiet speelt bij andere ploegen? Wilrijk ploeg vant stad? Laat me nie lachen geit of manneke, ratten zeg ik nie want ratten bestaan nie meer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:53
    Zeg dat tegen die 7 à 8000 mensen die om de 14 dagen naar het nieuwe Beerschot komen zien in het echte Antwerpen
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    dinsdag 2 oktober 2018 om 17:47
    Moeilijk om in te gaan tegen iemand die de schrapping van nummer 13 niet erkent. Het Nieuwe Beerschot is misschien een goede naam voor jullie volgende fusie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:56
    Dat zal Beerschot -Overschot van Antwerp worden als plastiek-smoel zijn speeltje beu is en zijn geld terug wil
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 11:51
    Als hij zijn speeltje terug wil . Wat moet er dan gebeuren slimmerik? Wanneer men in een bedrijf investeert vanuit een 2de bedrijf dat ook nog van jezelf is. Denk je nu echt dat hij dat bedrijf welke schulden heeft aan zijn eigen gaat kapit maken. Hij kan het verkopen en de kopende partij zal de bijbehorende prijs moeten betalen. Deze gaan dat op hun beurt niet kopen om zomaar geld weg te gooien. Royal Antwerp Football Club met dan een nieuw stadion waarin 23000 abonnees zitten zal heus wel wat waarde hebben. En dit beste vriend word niet soor een eerste de beste gekocht zoals bvb STVV of Moeskroen enz hun kopers. Dit zal een partij zijn om U tgn te zeggen. Paul G doet hiermee een reuze zaak dan. Hij zet een stadion pakt hierop de winst en verkoopt dan ook nog eens zijn Stadion. Maar nogmaals dit is" als" hij verkoopt. Ik weet dat hij de ambitie heeft om kampioen te spelen. Dus dat zal eerst gebeuren voor hij verkoopt. Zo een Club is dan uiteraard nog meer waard. Maar diegene die dan koopt zal er dan geen tennisvelden van maken. Integendeel. Antwerpen zal tot iedereen die het benijdt eindelijk de Club hebben dat altijd in een stad als Antwerpen had moeten spelen. De nr 1 . Maar niet alleen van stamnr. Anderlechts heerschappij door omkoping en manipulatie via de bond en de inmiddels overleden Pa Vandenstock . Waarbij de man die Anderlecht groot maakte Jef Mermans en Antwerpenaar voorgoed verleden tijd is. Het was een meesterzet on Antwerp de Bosuil te geven maar wel ze voor de kosten te doen opdraaien. Nooit 1 euro verkregen hiervoor. Brugge als PG zijn been stijf houdt. Dan zal je merken welk geschenk het Jan Breydel is. Zeker als de Stad Brugge voor renovatie niets zou geven. We kennen er alles van en hoeveel onderhoud van een groot stadion kost. Anderlecht uitbreiding is precies nogal moeilijk. RAFC heeft de mogelijkheden - straks een mooie kuip dat indien nodig steeds uitgebreid kan worden. De toekomst is eindelijk aan de grootste Stad van Vlaanderen. Het besef zal langzaam groeien bij de anderen. Wees maar gerust. Na al die ellende hebben de RAFC supporters dit verdiend. Hun loyaliteit zal beloond worden. Club Brugge is een Club wwarvan ik voel dat ze alles kunnen overleven. Net zoals RAFC.
    Anderlecht gezien hun mooie publiek en dan bijvb 13 jr in 2de ..stel je voor. Das een heel ander verhaal. Dan hoop ik dat eindelijk UNION terug komt. Die loyale supporters verdienen dat dan nog het meest van ons allemaal.
    Vind ik leuk
    Chris1880 +173
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:58
    Dit is nu de typische arrogantie van een rat..als ik van jullie zou zijn dankte ik god op mijn blote knieën dat KFCO Wilrijk jullie een reddingsboei hebben toegeworpen, wetende hoe het met Germinal Ekeren daarvoor is verlopen.
    Shame on you parasiet..bah
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:11
    En volgend seizoen zijn we terug stamnr 13 en BEERSCHOT
    Vind ik leuk
    Chris1880 +173
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:07
    Wel beste (ver)ward eigenlijk interesseert me dat geen b..
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    dinsdag 2 oktober 2018 om 17:42
    Ward toch, het huidig stamnummer van KFCO Wilrijk Beerschot werd opgericht in Wilrijk en niet op het Kiel. Het is niet omdat alle supporters niet willen erkennen dat Beerschot niet meer bestaat, dat het ook zo is. Enige wat jullie hebben behouden is het stadion (wat dan nog niet eens jullie eigendom is).
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:59
    Hopelijk volgend seizoen eerste wedstrijd in het vernieuwde Gheyssenstadion Antwerp - Wilrijk 0-3 dan is het feest in Ekeren ,Wilrijk en het Kiel
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:13
    Voor de vele Germinal Ekeren supporters die hun ploeg teniet hebben zien gaan aan het fusiegedrocht zal ik dan juichen!
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 00:11
    Ik veronderstel dat jij Antwerp-supporter bent , dat jij verstandig bent en niet tot die kleine minderheid van hooligans behoord en ooit even content zult zijn voor ons als ik voor Antwerp was met de promotie en dat wij terug een derby op niveau kunnen spelen en daarna samen een pint kunnen drinken zodat je we kunnen zien dat lachen en zwanzen af en toe moet kunnen want tenslotte is het "maar voetbal"
    [Reactie gewijzigd op woensdag 3 oktober 2018 om 00:12]
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    woensdag 3 oktober 2018 om 12:58
    Met de KFCO supporters die vroeger voor Germinal Ekeren waren, zal ik dat zeker doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 03:43
    In Ekeren zal er dan niet veel feest meer zijn... Die zijn 'hun' ploeg al lang kwijt!
    En helemaal aan de kant geschoven indertijd door Vannoppen.
    Velen hebben enkele jaren doelloos rondgedwaald op zoek naar een deftige Antwerpse club.
    En velen zijn de voorbije jaren dan uiteindelijk toch op den Bosuil terecht gekomen, wat eigenlijk al,eind jaren '90 had moeten gebeuren ...
    Maar ik hoop ten zeerste dat er zo snel mogelijk terug een nieuwe échte derby op het hoogste niveau zal plaatsvinden! 👍
    Maar eerst mag KV Mechelen promoveren... 😜😉
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:38
    Ja ik begrijp U maar stel dat Germinal bij Antwerp was gekomen dat hadden ze jullie weer uitgescholden voor fusiegedrochten en jullie hebben nog steeds fier het nummer 1 en dat mag nooit verdwijnen . Als het ooit zover komt moet men KV Mechelen achterna en een inzameling doen om dat terug te kopen en de kans zit er dan in dat ik weliswaar anoniem een steentje bijdraag . Veel voetbalplezier , PO 1 en Europees voetbal volgend seizoen in een prachtig stadion.
    Vind ik leuk
    Dan4red +758
    maandag 1 oktober 2018 om 23:50
    Jelle toch, betuigt alweer van weinig verstand... ik denk dan wel dat je van't weekend voor FC Antwerp speelt, maar je weet wel beter dan dit...een kolkend Sclessin moet voor niets en niemand onderdoen in Belgie... zeker weten, en dat weet hij ook !!! Dat wist HVH ook door er naar te verwijzen.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    dinsdag 2 oktober 2018 om 17:49
    Wat heeft verstand daarmee te maken? Hij spreekt over zijn gevoel wat toch subjectief mag zijn.
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    dinsdag 2 oktober 2018 om 00:07
    Als hij zegt die van rscl, moet hij morgen niet meer gaan trainen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws