Ik zie maar één ploeg die het plan van Club Brugge kan dwarsbomen

    "Ik zie maar één ploeg die het plan van Club Brugge kan dwarsbomen"

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 10:45ma 24-09-2018 om 10:45

    Club Brugge blijft alleen op kop na een simpele zege uit bij KAA Gent (0-4). Blauw-Zwart blijft zo doorgaan op het elan van vorig seizoen. Jacky Mathijssen ziet maar weinig clubs in de buurt komen.

    De ex-trainer van Club ziet hoe het team van Ivan Leko quasi foutloos de competitie doorstaat. "Club Brugge trekt de lijn door van vorig seizoen. Ze laten heel weinig liggen in de competitie", opent Mathijssen in Het Belang van Limburg.

    Mathijssen vreest dat de kloof met de tegenstand wel eens hoog kan oplopen. "Club zit opnieuw op schema om straks met een stevige voorsprong aan Play-Off I te beginnen. Ik zie maar één ploeg, die dat plan kan dwarsbomen."

    De Limburger kijkt daarbij naar zijn provinciegenoten. "Ik hoop dat Racing Genk zijn huidig niveau kan aanhouden en Club onder druk kan blijven zetten. Het zou onze competitie zeker aantrekkelijk maken", besluit hij.

    Poll

    Wie is de grootste uitdager voor Club Brugge?

    (815 stemmen)

    Plaats een reactie

    ROBSON +3155
    maandag 24 september 2018 om 10:52
    Genk is sowieso titelfavoriet. Anderlecht dat thuis met de hakken over de sloot wint van een uitermate zwak Standard.......dat is voorlopig te weinig. Het haalde trouwens al teveel punten met geluk..Met de terugkomst van nakamba gaat club nog verbeteren en zullen zij en Genk strijden voor de hoofdvogel.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    maandag 24 september 2018 om 11:01
    Genk is idd goed maar er kan nog zoveel gebeuren he.. speelt genk 3 matchen slecht dan is het opeens geen kanshebber meer.. plus onderschat de Europese wedstrijden en verplaatsingen niet.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    maandag 24 september 2018 om 11:14
    Zeker waar dit geldt ook voor club. Het kan zomaar keren. Natuurlijk gaat Anderlecht het geluk niet aan zijn kant blijven hebben en gaan zij nog dieper wegzakken. 6 punten hadden er 12 kunnen zijn en dan was hun droom na speeldagen al aan diggelen.
    Vind ik leuk
    Davyrsca +165
    maandag 24 september 2018 om 11:39
    en brugge heeft nog geen geluk had zeker 98 min penalty dus kon ook zomaar 2ptn minder hebben dus nog ni te rap conclusies trekken begin van de play offs dan kan je er iets over zeggen wie de titelfavorieten zijn
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    maandag 24 september 2018 om 11:59
    Die penalty had ook in de 100ste minuut gekunnen. Lokeren rekte tijd van minuut 1 af. Trouwens club had 5x moeten scoren.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:20
    En eerlijkheid gebied ons te zeggen dat Club ook 2 of 3 nul in het verlies had kunnen staan. Geluk hoort nu eenmaal bij het spelletje
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    maandag 24 september 2018 om 13:02
    Het verschil in reactie tussen 2 mede club supporters is treffend.

    De ene beweert dat enkel de tegenstand geluk treft. De andere weerlegt dat door te stellen dat hun ploegen evenzeer puntenverlies aan hun broek kan gehad hebben. Of hoe de perceptie soms totaal verschillend kan zijn afhankelijk van welke bril je op hebt :)
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:06
    Ik ben idd club supporter, maar dat mag niet verhinderen dat ik ook zag dat we tegen Lokeren een paar keer goed zijn weggekomen in de eerste helft. Als je dat al niet meer kan, ook als supporter, dan ga je je al snel bezondigen aan goedkope clichés. Maar zoals ik zei, geluk hoort nu eenmaal bij het spelletje. Soms zit het mee zoals tegen Lokeren , soms zit het tegen zoals tegen Dortmund.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    maandag 24 september 2018 om 18:40
    hulde voor iemand die zaken kan erkennen zoals ze zijn, in tegenstelling tot anderen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:43
    Lokeren verdiende niet om te verliezen, had meer moeten voorstaan bij de rust.En Brugge moest normaliter met 10 verder na aanslag op Lokeren speler.2e helft Brugge beter ja, ,tzou nogal mankeren ook.Maar een beetje eerlijk zijn,das idd het geluk van een kampioen
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    maandag 24 september 2018 om 14:25
    Het geluk niet aan onze kant blijven? Waar is ons geluk?
    Als we geluk hadden gehad dan hadden we in Trnava wel gewonnen..

    Gisteren was verdiend en heeft niets met geluk te maken.

    We hebben trouwens gescoord met het handelsmerk van Club.. Scoren in de extra tijd.. Dus als je dat als geluk rekent, heeft Club heel vaak geluk.. En dit zeg ik zonder rancune ofzo :)
    Ik volg gewoon jou redenering.

    Ik vond het trouwens uitermate fijn om in de toegevoegde tijd toch nog te mogen vieren!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:55
    Genk is titelfavoriet
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:16
    Club had op het einde van de reguliere competitie een straatlengte voor op zijn concurentie ,maar in PO1 was het nog bibberen geblazen.Dit jaar zullen ze zo een voorsprong niet hebben en in PO1 kan er van alles gebeuren.
    Vind ik leuk
    JanB +6167
    maandag 24 september 2018 om 10:58
    Het is m.i. véél te vroeg om nu al eindconclusies te trekken
    Het PO1 systeem zit zó in elkaar dat een ploeg die 10 - 15 punten achter staat in maart; in april plots titelkandidaat is
    Probeer dat maar eens te snappen
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:06
    Begin van de competitie en we krijgen dit al. Geef alle ploegen tot speeldag 20 de tijd en dan kan je al eens de ploegen vergelijken.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    maandag 24 september 2018 om 11:16
    Ik blijf erbij een ploeg die met 4 of 5 punten po1 kan aanvatten is kampioen. En ja de halvering maakt het spannend.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    maandag 24 september 2018 om 11:19
    Mannen, Standard Anderlecht Genk Gent Brugge zijn allen titelkandidaat.... Brugge en Genk hebben streepje voor op Anderlecht en twee streepjes op Gent en Standard. Ik verwacht dat bij Brugge de motor ook nog eens zal sputteren. Als andere teams natuurlijk geen beter voetbal brengen wordt het Brugge of Genk. In dat geval schat ik de kansen van Genk hoger in.
    Vind ik leuk
    freeman +11972
    maandag 24 september 2018 om 11:32
    Motor van Club sputteren ? Hun motor moet nog TEN VOLLE aanslaan !
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    maandag 24 september 2018 om 14:44
    Prachtig dat jij de toekomst kan voorspellen!
    Graag de cijfers van de Lotto dan?
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    maandag 24 september 2018 om 12:04
    Clubs motor gaat pas aanslaan indien de ploeg echt compleet is. Met fitte nakamba,mata en Mechele. Letica,schrijvers die beter worden om te zwijgen over Wesley.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    maandag 24 september 2018 om 14:45
    Want andere ploegen zijn steeds compleet natuurlijk! Goed denkwerk!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:05
    Tis eerder dat er maar 1 club Genk kan dwarsbomen voor de titel en dat is Brugge. Want zelfs Club gaat het zeer moeilijk krijgen tegen dit overmachtig Genk. Als we zelfs van Anderlecht winnen, zonder 1 van onze bepalende middenvelders, valt er weinig te beginnen. En dit Genk kan alleen maar beter worden.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:12
    Opletten,hoogmoed komt voor de val.Clubbrugge weet nu hoe kampioen te spelen,Genk heeft daar geen ervaring mee.Is een gegeven op zich dat als het er in PO1 opo aankomt om het af te maken voor de titel het nog raar kan lopen
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:16
    Daar ligt juist de sterkte van Genk, de PO. Wanneer we PO1 spelen, zijn we altijd sterk en worden toch de meesten matchen gewonnen. Brugge faalt meestal in PO1 omdat het teveel krachten verspeelt om die 1e plaats te behouden in comp. In deze vorm, kan Genk enkel van zichzelf verliezen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    maandag 24 september 2018 om 13:08
    Duidelijk dat gij wel vaker enige vorm van neutrale analyse ontbeert :D
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:14
    Noem eens een seizoen dat Genk slecht heeft gespeeld in PO1?
    En nee, een seizoen dat we er niet bij waren telt niet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    maandag 24 september 2018 om 14:59
    Rsca wint 53% van hun po duels en 58.8% van het max te behalen punten
    Standard wint 48% van hun po duels en 56.6% van het max te behalen punten
    Brugge wint 46% van hun po duels en 53.7% van het max te behalen punten
    Genk wint 41% van hun po duels en 48.8% van het max te behalen punten
    Gent wint 35% van hun duels en 44,7% van het max te behalen punten

    Conclusie: Genk altijd sterk in po ? de cijfers zeggen toch iets anders. Club faalt meestal? Blijkt ook niet te kloppen. Maar goed , dat je vaak uit je nek kletst zijn we ondertussen wel gewend van u.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:04
    Beroepsdopper dat ge tijd hebt om u met zon overzichten bezig te houden?
    En dat allemaal om mijn ongelijk te bewijzen.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    maandag 24 september 2018 om 15:06
    weet hoe lang dat duurt , 10 minuten :P Ik baseer me liever op feiten , dan eigen verzinsels
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:07
    Maak dan dat overzicht eens voor het seizoen 2010-2011, zien wat uw conclusie dan is
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    maandag 24 september 2018 om 15:16
    Of een overzicht van 2013-2014??

    Face it, Genk is niet de po ploeg bij uitstek wat gij er van wil maken.

    En een topjaar waar jij op alludeert, dat heeft elke G5 ploeg al gehad.
    Vind ik leuk
    blondel +2773
    maandag 24 september 2018 om 15:37
    Laat het zo Geof,hij begrijpt je niet.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    maandag 24 september 2018 om 12:17
    Ik zie pozuello nog een terugval te hebben en van malinovsky was ook geen spoor dit weekend dus dat wordt afwachten. Want genk is toch wel afhankelijk van hen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:20
    En toch zonder een Malinovksy in vorm, ruim afstand genomen van Cercle, dat toch een degelijk start heeft dit seizoen.
    Vind ik leuk
    freeman +11972
    maandag 24 september 2018 om 12:51
    Toch 2 goals tegen van Sirkeltje !
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:57
    Dat is het risico van altijd aanvallend te willen spelen. Maar zolang we meer goals maken als tegenstand, is er niks aan de hand. Onder Vergoossen (2001-2002 titel), slikten we ook veel goals, maar maakten er gemiddeld 3-4 per match. Net zoals deze ploeg. We kunnen zoals merendeel van Belgische clubs, laf en defensief spelen van zodra we op voorsprong staan, maar dat is niet onze mentaliteit. Zelfs niet wanneer het slecht gaat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    freeman +11972
    maandag 24 september 2018 om 14:22
    Zoals Club dus ?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:56
    Dit seizoen wel ja
    Vind ik leuk
    sdm +258
    maandag 24 september 2018 om 18:53
    Vuil Brugge, met hun laf verdedigend spel. Slechts 23 goals kunnen ze maken in hun eerste 8 wedstrijden.

    Konden ze maar zo fris en aanvallend spelen als Genk dat er al 22 kon maken...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 19:00
    Bespeur ik daar sarcasme?
    Vind ik leuk
    oesje +493
    maandag 24 september 2018 om 14:50
    elke ploeg krijgt de maken met een mindere beurt ook die boeren en Genk houdt dat ook niet vol een gans seizoen zeker weten en dan zullen we eens zien zijn nog maar 1 maand bezig en duurt nog 8 maanden en zijn nu al bezig die zielige analisten zwier die buiten en zullen minder piepen is schandalig dat ze met onzin hun geld moeten verdienen
    Vind ik leuk
    DDM +0
    maandag 24 september 2018 om 22:44
    Genk is intrinsiek veel beter en de facto dit seizoen de enige echte uitdager; maar de geschiedenis leert dat o.a. de arbitrage er toch wel voor zorgt dat Anderlecht sowieso mee voor de titel strijdt (en moest het kunnen, zonder al te veel op te vallen, ieder jaar kampioen wordt)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws