Duo krijgt volle laag bij Anderlecht: Wat zij lieten zien was om te huilen

    Duo krijgt volle laag bij Anderlecht: "Wat zij lieten zien was om te huilen"

    zondag 23 september 2018 om 23:15

    Anderlecht heeft een mooie zege geboekt tegen Standard, maar ondanks die 2-1 speelde het lang geen perfecte partij. Ludo Vandewalle, chef sport van Het Nieuwsblad, zag achterin een schrijnend gebrek aan voetballend vermogen.

    De verdedigers stelden opbouwend zwaar teleur. "Wat Sanneh en vooral Milic soms opbouwend lieten zien, was om te huilen. In tegenstelling tot Milic zet Sanneh die tekortkoming recht met sterk verdedigend spel en een goed kopspel, ook in aanvallend opzicht", geeft hij wel aan.

    Op het middenveld kwam ook Ryota Morioka minder uit de verf. "Morioka zorgde dan weer wel voor wat meer voetballende kwaliteiten bij Anderlecht maar de snelheid van uitvoering schiet tekort. Dat kan te maken hebben met zijn weinige speelminuten dit seizoen. Maar eigenlijk stelden we dat ook vorig seizoen al vast."

    Plaats een reactie

    Rsca-fan99 +898
    zondag 23 september 2018 om 23:43
    Milic heeft nog niet overtuigd. Mag van mij plaatsruimen voor Bornauw als die op de linkerzijde kan spelen van een driemansverdediging. Heeft in ieder geval meer voetballend vermogen.
    Klinkt misschien een raar gedachte. Maar Vranjes komt terug... zouden ze dan Najar niet eens op de positie van Gerkens kunnen proberen. Loopvermogen, techniek, voorzet, creatief ... mist alleen kopspel.
    Vind ik leuk
    Hierulf +909
    maandag 24 september 2018 om 06:28
    Bornauw weet ik niet maar voor Vranjes zeker
    Vind ik leuk
    Xynix +25
    zondag 23 september 2018 om 23:58
    Akkoord dat er nog veel voor verbetering vatbaar is, maar gun Sanneh (2de match) en Morioka (pas terug uit blessure) nog wat tijd. Zou de redactie het stiekem een beetje jammer gevonden hebben dat de 2-1 nog viel? Standard staat immers op 1 in hun seizoenspronostiek, maar blijkt toch ook nog wat tijd nodig te hebben. En als Brugge het huidig vormpeil aanhoudt gaat Het Nieuwsblad ongelijk krijgen denk ik.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +779
    maandag 24 september 2018 om 06:10
    Het Nieuwsblad , die hebben meestal geen gelijk , niks nieuw 😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:01
    Sanneh heeft een goed kopspel, dat was al op de korte filmpjes van hem te zien voor hij bij Anderlecht arriveerde. Hier trekt hij de lijn gewoon door. En eindelijk mag ik wel zeggen, heeft Anderlecht opnieuw een centrale verdediger die kan scoren op stilstaande fases. Al zijn het maar 3 tot 5 doelpunten op jaarbasis, ze helpen uw wel de broodnodige punten binnenhalen. Dat hij 8 miljoen euro moest kosten dat laat ik in het midden, maar eindelijk heeft Anderlecht een profiel bij die ze al lang niet in hun team hadden. Het zijn stilstaande fases waar Anderlecht de laatste jaren veel te weinig doelpunten heeft uit gescoord. Met Sanneh hebben ze nu wel een wapen. Nu moeten ze nog op zoek naar een profiel die het ook kan met vrije trappen aan de 16.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4623
    maandag 24 september 2018 om 06:21
    Als je de spelers opsomt die minder waren mag je ook amusu derbij zette en najar. Weliswaar door de opeenvolging van matchen
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    maandag 24 september 2018 om 07:14
    Vond ge Amuzu minder ?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4623
    maandag 24 september 2018 om 09:47
    JA ! Erg da ik da durf zeggen é .

    Ik vond hem Europees een lichtpunt, maar ook daar zag je mankementen(oa voorzetten) en nu ook niet top, maar is dit vreemd ? is dit abnormaal ? Totaal niet, die jongen komt pas kijken, we moeten daar voorzichtig mee omspringen, hem tijd gunnen zelfs af en toe rust geven . En vooral we moeten hem even kritisch durven bekijken als de rest en hem behoeden van te zweven .
    Vind ik leuk
    hoekschop +2156
    maandag 24 september 2018 om 10:15
    Amuzu was minder. Saief is dan weer wel goed ingevallen.
    Vind ik leuk
    Minunten +218
    maandag 24 september 2018 om 09:49
    Minder uit de verf... ik vond Morioka een verademing. Mocht inderdaad soms iets sneller, maar hij heeft toch geniale voeten. Als die zich wat in de ploeg kan inspelen is dat voor mij de man.

    In tegenstelling tot Milic. :-o
    Vind ik leuk
    Frefke +433
    maandag 24 september 2018 om 11:54
    Het is makkelijk natuurlijk Sanneh af te maken, maar voor wat hij gekost heeft is zijn geleverde spel onvoldoende. We moeten hem tijd geven. Maar verlies een ding niet uit het oog... indien hij super zou zijn zat hij nu al ergens in de PL en niet bij ons ! We hebben waarschijnlijk een goeie verdediger gekocht maar er teveel voor betaald !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Duo krijgt volle laag bij Anderlecht: "Wat zij lieten zien was om te huilen"