Vanhaezebrouck geprikkeld na late zege: Ach, mijn plaat is grijsgedraaid

    Vanhaezebrouck geprikkeld na late zege: "Ach, mijn plaat is grijsgedraaid"

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 20:57zo 23-09-2018 om 20:57

    Een vreugde-uitbarsting van formaat bij Hein Vanhaezebrouck, in minuut 93 tegen Standard Luik. Begrijpelijk ook, want Bubacarr Sanneh had RSC Anderlecht net op de definitieve 2-1-voorsprong gekopt. Toch reageerde de trainer na afloop geprikkeld.

    Op de persconferentie was Vanhaezebrouck bijzonder cynisch. "We hebben de crisis vermeden", vertelde hij aan Het Nieuwsblad met opvallende ondertoon. "Ach, mijn plaat is grijsgedraaid. Nu winnen we wel, maar als we verloren of gelijkspeelden, dan had ik ook gezegd dat we niet verdienden te verliezen. Vandaag waren we weer niet efficiënt. Standard wel, want het kreeg maar één kans en die ging erin."

    'Een crisis is bezworen', dat is de conclusie van de meeste waarnemers. Niet zo bij Vanhaezebrouck. "Ik ben niet in crisis. De spelers zijn niet in crisis", benadrukt hij. "Als er andere mensen in de club zijn die in crisis zijn, dan is dat hun zaak. Maar deze spelers hebben bewezen dat ze niet in crisis zijn." Volgende opdracht voor Anderlecht: het bekerduel met stadsgenoot Union Saint-Gilloise.

    Poll

    Moet Vanhaezebrouck meer in de spiegel kijken?

    (241 stemmen)

    Plaats een reactie

    tom1981 +589
    zondag 23 september 2018 om 21:12
    Ja Hein. Het slaat mee. Al dan niet terrecht. Maar de crisis is altijd daar dicht bij..
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16089
    zondag 23 september 2018 om 21:13
    Hein heeft last van zure oprispingen denk ik.. Zuurpruim
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12402
    zondag 23 september 2018 om 21:16
    En Preud’Homme dan, die is naar binnen gaan wenen in een hoekje. Zalig! Hoogtepunt van de wedstrijd!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16089
    zondag 23 september 2018 om 21:18
    Ja dat was wel lachen!
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    zondag 23 september 2018 om 21:18
    Hij doet nu al in zijn broek zeg union SG wat een tegenstander van formaat zeg
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:24
    Los van al de alsen, verdiende zege voor Anderlecht. Het laatste half uur wouden zij echt die zege. En als je dan zo kinderlijk als Standard in de laatste minuut het balletje wil rond tikken, met een corner als gevolg, krijg je het deksel op je neus. Was ook een aangename wedstrijd om volgen. Niet altijd hoogstaand, maar wel veel intensiteit en goed op en neer gaand met kans(j)en(s) langs beide zijden.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:28
    Zet die plaat af.
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    zondag 23 september 2018 om 23:54
    Ja, eens informeren bij Bart De Wever hoe hij dit moet doen !
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    maandag 24 september 2018 om 08:42
    Ook ne bart he die zijn ploeg deed ook het licht uit bij zijn tegenstanders
    Vind ik leuk
    freeman +11978