Van antiheld naar held, Anderlecht verslaat Standard in blessuretijd

Van antiheld naar held, Anderlecht verslaat Standard in blessuretijd

Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 19:54zo 23-09-2018 om 19:54

RSC Anderlecht heeft eindelijk nog eens gewonnen. Zondag versloeg paars-wit Standard met 2-1. Pas in de blessuretijd kon Sanneh de thuisploeg aan een verdiende overwinning helpen. 

Beide clubs gingen deze week af in de Europa League. Vanhaezebrouck maakte onder meer Dimata het kind van de rekening. Morioka kreeg zijn eerste basisplaats dit seizoen. Aan de andere kant liet Preud'homme Lestienne aan de match beginnen. Anderlecht speelde voor de rust iets beter dan de Rouches, maar voor doel lukte het maar niet. Gerkens miste de beste kans. Vlak voor de pauze werd het Constant Vanden Stockstadion plots stil. Djenepo troefde Sanneh af en zorgde voor de 0-1. De verdediger kreeg er van langs

Standard vergeet te voetballen
In de tweede helft vergat Standard te voetballen. Anderlecht nam het heft in handen. Vanhaezebrouck bracht Saief en Bakkali tussen de lijnen. De kansen volgden. Morioka, Sanneh en Makarenko dreigden. Die laatste pakte uit met een knap afstandsschot, maar de redding van Ochoa mocht er ook zijn. Op goed een kwartier van het einde, kraakte Standard dan toch. Na een corner pakte Santini uit met een heerlijke knal. In de tribune veerde Coucke bij de 1-1 recht.

Na de gelijkmaker voelde Anderlecht dat er nog meer inzat. Uiteindelijk moest het wachten tot de blessuretijd om de zege te pakken. Na een corner zette Sanneh zijn fout van de eerste helft recht en kopte paars-wit naar de drie punten. Door de zege staat Anderlecht nu derde met zestien punten. Dat zijn er zes minder dan leider Club Brugge, dat eerder op de dag KAA Gent versloeg met 0-4. Standard staat achtste. In hun eerste acht matchen pakten de Rouches amper twaalf punten.  

Plaats een reactie

zondag 23 september 2018 om 19:57
hoerechance
Vind ik leuk
Xytox +2380
zondag 23 september 2018 om 19:59
Bleiter
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:06
dat waren jullie aan het doen bij de 0-1
Vind ik leuk
Dirk H +3396
zondag 23 september 2018 om 20:13
De grootste bleiter zat al in de kleedkamer voor het eindsignaal ... arm zielig Michelleke hahaha
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:14
ja daar heeft hij een abbonement op
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:25
Serieus Dirk ? Nog meer trainer van mijn voeten dan ik dacht.
Vind ik leuk
Dirk H +3396
zondag 23 september 2018 om 20:27
Toen de 2-1 viel is hij het afgestapt
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:30
Topcoach zeggen ze. 😉😉
Vind ik leuk
tom1981 +647
zondag 23 september 2018 om 21:23
Ie liep echt boos nr binnen in gekende stijl. Met zin boekske in zin handen...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 23:37
ach je moe kakke , moe je kakke hé
Vind ik leuk
Diego A M +4238
zondag 23 september 2018 om 20:52
@ Vanassche. Kent gij wel iets van voetbal?! Misschien tafelvoetbal, aan uw onnozele cafépraat te lezen.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:54
meer dan u als ik me aangevallen voel reageer ik ook op kleine kinderen zoals er blijkbaar veel rondlopen bij RSCA
Vind ik leuk
Diego A M +4238
zondag 23 september 2018 om 20:57
Dus ge zijt een klein kind. Ik had het moeten weten.. 😁😁😁 Als kinderen pas beginnen schrijven gebruiken ze nog geen leestekens
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:59]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:00
je kan blijkbaar niet begrijpend lezen ik heb gezegd dat ik op iedereen reageer die me aanvalt, ik heb alleen gezegd dat ze hoerechance gehad hebben moeten ze mij dan namen noemen . als ze daar al niet tegen kunnen amai dat zegt genoeg over het niveau hier, i,k verdedig me maar
Vind ik leuk
Diego A M +4238
zondag 23 september 2018 om 21:03
Inderdaad, van dit gebrabbel begrijp ik niks.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14105
zondag 23 september 2018 om 21:26
Laat die kleuter...
Vind ik leuk
Dirk H +3396
zondag 23 september 2018 om 20:00
Dat is waar Standard komt ene keer aan de goal
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 23 september 2018 om 20:02
Gij lijkt mij in elk geval iemand die alles van hoeren afweet...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:07
te veel op Anderlecht rond gelopen , daar mee
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:14
Grappig ventje, ga je zakdoekje zoeken puber.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:17
ik ga zeker niet blijten snotaap dat hebben jullie tot in blessuretijd genoeg gedaan
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:18
Gaap...verzin wat origineels marginale garnaal.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:20
de marginalen zitten juist in Brussel , dus origineel ben je blijkbaar ook niet, ga maar zere naar huis moeder heeft viskes gebakken
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 20:22
Dacht dat je sportiever waart...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:24
ben ik ook maar laat me geen marginaal puber of bleiter noemen alleen gezegd dat ze hoerechance gehad hebben omdat ze in de laatste minuut gewonnen hebben.
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 20:27
Dat heeft Brugge vorig jaar ook meegemaakt, standaard is echt vergeten te voetballen 2de helft dus eigen fout lijkt me?
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:31
Gaat me echt niet over de match zelf maar over tijdstip en apropo spijtig voor Belgie dat Anderlecht donderdag verloren heeft
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 21:41
Doet er niet toe, maar was jammer idd, hetzelfde met Brugge! Maar ik begrijp je teleurstelling, je had liever een gel8jkspel gezien!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:49
Was voor Club inderdaad beter, maar in dit stadium van de competitie speelt dit nog geen grote rol. RSCA-supporters gaven vorige week zware kritiek op Club en daarom heb ik vandaag gereageerd. Maar zo een reactie van rsca had ik niet verwacht op het woordje hoerechance.Normaal dat ik me dan verdedig .
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 21:54
Huh, het ging mij vooral op de reacties daarna, denk dat ik op die reacties gereageerd heb. Tegen hoerechange heb ik niks tegen!
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:59]
Vind ik leuk
Jasper55 +393
zondag 23 september 2018 om 22:45
Spijtig voor alle ploegen behalve Genk, ze moeten allemaal winnen wil België hun automatische CL groepsfase plaats behouden
Vind ik leuk
Brubru +4738
zondag 23 september 2018 om 20:25
Laat die mens gerust. Heeft wel 100 pct gelijk. Kijk even naar wat de grootste Anderlechtsupporters op voetbalkrant minuut per minuut over hun eigen ploeg schrijven. Als je de laatste seconden wint heb je geluk, dat is zo. Vorige week Club, vandaag Anderlecht.
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 20:26
Geeuw!
Vind ik leuk
hoekschop +3681
zondag 23 september 2018 om 21:07
Ik heb niet den indruk dat die mens met rust gelaten wil worden. Ik tel nu al een 15 tal posts van Dany op een topic over een ploeg die duidelijk niet de zijne is. Toch een beetje belachelijk, niet?
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 23 september 2018 om 22:03
Ik zie niet in waarom winnen in de laatste minuut meer geluk zou zijn dan pakweg in de eerste. Lucky goals ok, maar dat was het niet, of bij overdreven blessuretijd of een onterechte penalty ofzo maar dit was gewoon een goeie goal in de laatste minuten, niks met geluk te maken...
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:04]
Vind ik leuk
Rune1891 +5527
maandag 24 september 2018 om 02:13
Je doelt natuurlijk op de penalty in de 98e minuut van Club... die was wel al in de 94e minuut gegeven, dezelfde minuut waarin jullie gescoord hebben, dat het dan nog 4 minuten duurt is enkel aan de onkunde van de ref te wijten
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
zondag 23 september 2018 om 20:21
Gij zijt vroeger toch echt gepest geweest door Anderlecht supporters he 😂😂
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:04
Tot spijt van wie het benijd ...😈
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 20:21
Flauwe reactie, toch?
Vind ik leuk
Mckenzie +4539
zondag 23 september 2018 om 20:51
Boerenchance, bedoel je? Akkoord, blessuretijd, maar dan zonder penalty op presenteerblaadje.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:56
Heb ik niks op aan te merken
Vind ik leuk
Freddyploiks +14105
zondag 23 september 2018 om 21:24
Is een bal binnen koppen hoerenchance? Verdiend gewonnen van dit zwakke Standard.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:26
het gaat mij over het feit dat ze winnen in de laatste minuut van de blessuretijd en niet over of ze al dan niet beter waren dan Standard
Vind ik leuk
Freddyploiks +14105
zondag 23 september 2018 om 21:37
Is scoren in de eerste minuut ook hoerenchance?
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:39
neen komt meestal doordat de focus niet aanwezig is, maar wat heeft dat met deze match te maken.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14105
zondag 23 september 2018 om 21:46
Denk daar maar eens goed over na!
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 23 september 2018 om 22:06
Ik denk dat denken niet het sterkste punt is van den Dany...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:17
ketje ben niet van plan nog te reageren op onnozele praat van rsca-supporters, ik heb al genoeg van die reacties gehad om me er nog druk over te maken.En dat denken gaat het meeste deel van jullie niet goed af dus laat het maar.
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 23 september 2018 om 22:33
Ik heb toch niet op u gereageerd, ik had het over Dany Fabri....
Vind ik leuk
agdh +2008
zondag 23 september 2018 om 22:17
Ja zoals de 2-1 in de 98ste min tegen Lokeren eh ;)
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:00
COME ON YOU MAUVES godverdomme!!!!! De kreupele was beter als de manke.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:15
Zoiets ja! Je vergeet de blinde te noemen. :-)
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:16
Idd strontmatch maar wat win ik graag zo van Standard 😂😂
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:17]
Vind ik leuk
Mckenzie +4539
zondag 23 september 2018 om 20:53
En van MPH!
Vind ik leuk
Patfey +6178
zondag 23 september 2018 om 20:00
👍Sanneh. Misschien een foutje bij die goal, maar de juiste mentaliteit, er blijven voor gaan en scoren als nodig.
Vind ik leuk
blondel +3282
zondag 23 september 2018 om 21:03
Was volgens Vandenbempt een heel slechte match aan het spelen.
Vind ik leuk
Patfey +6178
zondag 23 september 2018 om 23:07
Tuurlijk, de man van 8 miljoen moet afgebroken worden.😃
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:08]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
zondag 23 september 2018 om 20:01
Met de hakken over de sloot, anders kan je het niet noemen.
Vind ik leuk
Garland +5369
zondag 23 september 2018 om 20:05
Jawel, een verdiende zege
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
zondag 23 september 2018 om 20:08
Goh, veel strijd was er wel, maar het voetbal was zeer matig. En als je in de slotminuten scoort, heb je altijd wat geluk.
Vind ik leuk
Dirk H +3396
zondag 23 september 2018 om 20:05
Ik heb in het verleden al dikwijls gehoord van velen dat je zo kampioen wordt :)
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:08
zal dit jaar toch niet zijn
Vind ik leuk
Xytox +2380
zondag 23 september 2018 om 20:10
Kies eens een ploeg om voor te supporteren in plaats van gewoon op andere ploegen te kakken...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:13
dat hoef ik niet te doen dat hebben jullie zelf al genoeg gedaan bij jullie eigen ploeg
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
zondag 23 september 2018 om 20:23
Hij is waarschijnlijk voor de ploeg die vanboven eindigt behalve als het Anderlecht is... hij is namelijk zwaar gepest geweest als kind door Anderlecht supporters.
Vind ik leuk
Brubru +4738
zondag 23 september 2018 om 20:27
Nog eens. Ga naar Voetbalkrant en lees de commentaren van jullie eigen supporters.....
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 20:30
Maak zelf een mening, hoef je niet alle fora te lezen...kunt moeilijk zeggen dat standaard meer verdiende...
Vind ik leuk
Brubru +4738
zondag 23 september 2018 om 20:41
Ik heb de match zelfs maar een tiental minuten gezien. Als je scoort in minuut 94 heb je geluk, punt.
Ik heb het over de zogezegde supporters die 93 minuten hun eigen ploeg en spelers afbreken maar in minuut 94 plots hun kar keren. Over Anderlecht heb ik persoonlijk al 50 jaar mijn mening en due wil je echt niet weten.
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:44
Je komt het elke dag zeggen dus we kennen uw mening. Mss mag je volgend seizoen in 1b gaan kijken met uw ploegske.
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 20:46
Eindelijk het masker valt af, zwsupporterke? Ben blij dat je nu na zoveel berichten toegeeft...zielig! Ik heb het nog meer voor bruggesupporters die ons elke week uitlmaken voor nekken dan voor uw soort...
Vind ik leuk
tom1981 +647
zondag 23 september 2018 om 21:28
we kunnen toch overeenkomen e. En ja zw supporters... zou het toch niet graag zijn.. ook al woon ik zelf in Waregem haha
[Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 06:15]
Vind ik leuk
Brubru +4738
zondag 23 september 2018 om 21:44
Welk masker ? Ik heb het al eens gezegd dat ik redenen heb. Ik ben zelfs zeker dat mocht je meegemaakt hebben wat ik meegemaakt heb met personen van jullie topclub je beschaamd zou zijn voor deze mensen te supporteren.
Dit was mijn laatste reactie op VP. Tot nooit meer.
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 21:51
Onverwerkte trauma’s zijn niet voor een forum!
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 23 september 2018 om 22:08
Hoera!
Vind ik leuk
Boerken +8002
maandag 24 september 2018 om 08:38
Kom een keer allemaal overeen he hier, voor dat beetje dawe hier op de aardbol lopen, al da ruzie maken geef elkaar de 🤝en een 😗
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
maandag 24 september 2018 om 15:33
Je hebt gelijk, maar de hypocrisie van onze vriend komt me de oren uit!

Maar tegen de meeste ben ik heel lief hoor, zeker ook tegen jou!
Vind ik leuk
Boerken +8002
dinsdag 25 september 2018 om 22:39
🍭👨‍❤️‍👨
Vind ik leuk
Geofpurple +6197
zondag 23 september 2018 om 20:54
Als je tegenstander een hele helft niet wil voetballen (heb ze amper over de helft zien komen in de 2de helft) dan is de overwinning van rsca gewoon verdient te noemen, met of zonder goal in blessure tijd. En wat andere schrijven op andere fora, da maakt mijn zaak, en die van de rsca supporters hier hun rekening niet.
Vind ik leuk
blondel +3282
zondag 23 september 2018 om 21:07
Brubru,in de eerste minuut of in de 98è minuut.Winnen is winnen.Of je nu slecht of goed speelt,zolang men er blijft in geloven en aan te vallen,vind ik het altijd verdiend.Als je speculeert zoals standard verdien je geen overwinning.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1380
zondag 23 september 2018 om 21:47
Wat heeft mijn reactie te maken met de commentaren op voetbalkrant?
Ik steun mijn ploeg 90 minuten maar ik geef ook negatieve commentaar op spelers en op het spel. Wat niet wilt zeggen dat ik ga fluiten en uitjouwen. Maar we moeten toch kunnen en mogen zeggen dat we niet meer het Anderlecht van vroeger zijn. We hebben een deel spelers rondlopen die geen Rsca-kwaliteit zijn (Appiah, Milic, Santini, Gerkens, Musona,...). Sommigen zijn misschien nog bruikbaar als wisselspeler maar zij staan zelfs vaak in de basis.
Vind ik leuk
Xytox +2380
zondag 23 september 2018 om 23:07
Omdat er 20 idioten op Voetbalkrant iets posten is dat de mening van alle supporters? Misschien waren het wel jij en Vanassche en nog wat idiote maten die dat gepost hebben...
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 00:02
ge zijt zo rond als een ei en de grootste idioot dat hier rond loopt,als je zo reageert op een post van hoerechance wat ga je dan doen als ze rsca afbreken.
Vind ik leuk
Rune1891 +5527
maandag 24 september 2018 om 02:20
Tja, voetbalkrant... daar zeg je ook wat.
Ik heb de hele match gezien, geen goeie match van beide ploegen maar Standard kreeg wat het verdiende, in de 2e helft was er maar 1 ploeg die wilde voetballen...
Vind ik leuk
Xytox +2380
zondag 23 september 2018 om 20:09
Als ze de helft van de kansen afmaken is het 4-1, dus zit hem gewoon in de details. Kon evengoed een gelijkspel zijn, maar het belangrijkste is dat ze verdiend gewonnen hebben.
Vind ik leuk
Rebel +1818
zondag 23 september 2018 om 20:10
Beste ploeg heeft gewonnen,Standard was duidelijk niet gekomen om te voetballen
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 23 september 2018 om 20:15
Buiten de 2 keepers kan je hier toch van geen enkele speler zeggen, amaai die was goed...man, man, nog veel werk voor de boeg voor beide ploegen...
Vind ik leuk
Dirk H +3396
zondag 23 september 2018 om 20:21
Musona heeft toch niks fout gedaan vandaag :)
Vind ik leuk
THOR4ever +2813
zondag 23 september 2018 om 20:19
Ik lees geen kritiek meer op Santini?
Vind ik leuk
Brubru +4738
zondag 23 september 2018 om 20:29
Dat zal duren tot hij nog eens een match niet kan scoren.
Successupporters weet je wel...
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 21:46
succes is voor jou idd lang geleden! Tja je kan je nog trouwe supporter noemen, proficiat!
Vind ik leuk
Dirk H +3396
zondag 23 september 2018 om 20:34
Ik lees ook niks positief hoor
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:29
Altijd winnen die met hoerechance
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:33
Ken een ploeg die vorige week met een penaltyke won in minuut 98 😉
Vind ik leuk
Marcus_A +1943
zondag 23 september 2018 om 20:57
En om in herhaling te vallen....vorig seizoen Play-off 1 ....gewonnen dankzij een Vormerke (uitgelokte penalty die je met Europese toprefs nooit zult krijgen) in de toegevoegde tijd van Genk...sindsdien heeft mijn sympathie voor deze een deuk gekregen
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 21:02
Heb dat gevoel al jaren. Kan gee lange posts schrijven. Ben hier al te lang 😂
Vind ik leuk
Marcus_A +1943
zondag 23 september 2018 om 21:04
Geniet van de overwinning!!
Vind ik leuk
Manambre +163
zondag 23 september 2018 om 20:32
Verdiende overwinning
Standard heeft gewoon niet gespeeld
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:32
De "michel" moest naar het toilet
Maw michel kon de klanken van allez michel chante avec nous niet nog een keer horen
Vind ik leuk
ROBSON +3832
zondag 23 september 2018 om 20:32
Verdiende overwinning punt. Standard heeft veel werk. En hoe je tijdens de rust wordt uitgemaakt voor rotte vis door eigen aanhang en toch nog de held word. Dom van Goreux om de bal te verliezen en op die manier de corner weg te geven. Nu ja zo blijft het nog spannend want 9 punten had dramatisch geweest.
Vind ik leuk
Toca +47542
zondag 23 september 2018 om 20:34
Eerlijke reactie. Geef u zelfs is ne like. 😊
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 21:49
Chapeau! Goreux opstellen, dan wil je niet voetballen...
Vind ik leuk
Brubru +4738
zondag 23 september 2018 om 20:35
Coucke bezig zien in de Anderlechttribune blijft toch iets raars. Ben ik de enige die zijn gedrag misselijkmakend blijf vinden ?
Vind ik leuk
Knightofh +751
zondag 23 september 2018 om 21:11
Jup
Vind ik leuk
hoekschop +3681
zondag 23 september 2018 om 21:12
Ik word niet snel misselijk. Dat is iets voor vrouwen, voor het minste misselijk worden. Herpak u een beetje.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14105
zondag 23 september 2018 om 21:32
Gij zijt vooral een zaag
Vind ik leuk
Knightofh +751
zondag 23 september 2018 om 21:08
Mooi altijd leuk winnen van Standard
Vind ik leuk
Lodecol13 +3114
zondag 23 september 2018 om 21:11
Ze staan nu al op hun plaats andl de 3e , zal hun strijdplaats voor europees voetbal worden met antw gent stand als concurenten
Vind ik leuk
Freddyploiks +14105
zondag 23 september 2018 om 21:33
De degradatie wenkt eerder
Vind ik leuk
Zetterberg +12264
zondag 23 september 2018 om 22:02
Kijk al uit naar duels met union en kvm volgend jaar!
Vind ik leuk
Lord Wenger +16983
zondag 23 september 2018 om 22:35
Moeskroen kampioen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws