Club Brugge straft Gent genadeloos af, glansrol voor Wesley

    Club Brugge straft Gent genadeloos af, glansrol voor Wesley

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 16:22zo 23-09-2018 om 16:22

    Zondagmiddag stond de Slag om West-Vlaanderen op het programma. Club Brugge pakte de drie punten en won met 0-3 in de Ghelamco Arena.

    Na een kwartier spelen was er een parade nog van doelman Letica. Jonathan David glipte door de buitenspelval, maar kraakte zijn schot. Het spel ging op en neer en ook Danjuma testte met een afstandsschot de handschoenen van sluitpost Kalinic. Even later was het weer Danjuma die een schot voorlangs afvuurde.

    Na een halfuur spelen was het Danjuma die de scoren kon openen. De flankaanvaller vertrok op eigen helft en schoot de bal kurkdroog in het dak van het doel. Nog voor rust probeerde de thuisploeg op zoek te gaan naar de gelijkmaker, maar uiteindelijk bleef de ruststand bij 0-1 voor Club. Een schuiver van Chakvetadze was het gevaarlijkst voor de thuisploeg.

    Vlak na rust kwam Club meteen op 0-2. Na een voorzet van Danjuma werkte Wesley de bal tegen de netten. Vervolgens was Vanaken dicht bij de 0-3, maar Kalinic redde knap. In de 65e minuut moest Letica ook nog eens in actie komen na een kopbalkans van de Buffalo’s. Gent kwam meer en meer opzetten maar de uitploeg hield goed stand.

    Een kwartier voor de tijd werd de wedstrijd definitief beslist wanneer Wesley zijn tweede van de avond voorbij Kalinic kon schuiven. Vormer zorgde voor de knappe assist. Tien minuten voor tijd was het feest compleet voor Wesley want de Braziliaan knalde zijn derde van de avond in doel.

    Plaats een reactie

    Vlaming +1536
    zondag 23 september 2018 om 16:29
    Bij mijn weten is het 0-4 en Hans Van Aken moet beginnen vrezen voor de gouden schoen als Wesley zo fantastisch blijft spelen.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zondag 23 september 2018 om 16:35
    Hans wint hem nu volgend jaar wesley.😁
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:44
    En bij mijn weten speelt Gent ook niet in West-Vlaanderen ;-)
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    zondag 23 september 2018 om 16:47
    Die fout snap ik wel... loop eens door gent en je hoort nogal veel west Vlaams 😁
    Vind ik leuk
    tom1981 +608
    zondag 23 september 2018 om 17:04
    Zijn meer West Vlaamse Brugge supporters in Gent . Dan Gentenaren voor Gent daar. ..
    Vind ik leuk
    Basil +702
    zondag 23 september 2018 om 17:11
    Gent is wél de hoofdstad van West-Vlaanderen, het West-Vlaams is er trouwens de meest gesproken taal, voor het Turks en dan komt het "Gents " 😉😎
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:29
    niet alleen de ref aan de zijlijn heeft een bril nodig maar blijkbaar ook degene die hier het artikel schrijft want bij mijne weet was het 0-4 :) maar goed.. koude douche voor gent!
    Vind ik leuk
    Intel +1324
    zondag 23 september 2018 om 16:30
    Oververdiend gewonnen ook , ze gaan gewoon verder zoals vorig seizoen met vaak echt mooi voetbal als ge kijkt hoe ze vroeger speelden en nu de laatste jaren chapeau wel , Leko doet het ook wel heel goed.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:37
    inderdaad ze spelen beter onder Leko dan onder Michel en voor Yves zal het er nu wel op zittenbij Gent
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 16:33
    Een mooie overwinning van Club. Gent is tegen een zeer efficiënt Club Brugge gestoten. De vroege goal in de tweede helft heeft hun de adem afgesneden.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:38
    het was gewoon veel te weinig wat Gent liet zien er zat geen lijn in
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 16:40
    Veel kwaliteitsverschil heb ik niet gezien vandaag. Gewoon een zeer efficiënt Club Brugge.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 16:41]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:43
    hoeveel kansen heeft Gent gehad en hoeveel Brugge,efficientie telt ook mee, neen als topper was het te weinig van Gent zeker thuis
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 16:56
    De belangrijkste statistieken op een rijtje

    Goals: 0-4
    Balbezit: 58-42
    Doelpogingen: 19-11
    Doelkansen: 7-8
    Corners: 9-3

    Ik zeg toch niet dat efficiëntie onbelangrijk is, want dat heeft Club vandaag heel goed gedaan. Op basis van voetballende kwaliteiten zag ik dan weinig verschil tussen beide ploegen. Het had vandaag evengoed een gelijkspel kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:07
    Brugge moest niet Gent wel
    Op Gent ,Gent de bal geven
    Doelpogingen tellen niet uitgespeelde kansen wel
    Doelkansen ok hier speelt efficientie zijn rol
    Corners als je uit de organisatie en omschakeling speelt is ok
    Midweekwedstrijd van Club nog in rekening nemen en Yves zijn plan lukte niet. Als je met 4-0 verliest altijd verdiend verloren
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 17:17
    Waarom zou Brugge niet moeten? Deze match is even belangrijk als een andere.

    Inderdaad uitgespeelde kansen tellen en dat is nagenoeg gelijk.

    Nogmaals proficiat met de geleverde prestatie in de eerste helft tegen Dortmund.

    Iedereen speelt op zijn manier, geen enkel probleem mee.

    Laat die excuses achterwegen wat europese matchen betreft Gent heeft er dit seizoen al 4 gespeeld, dus 3 meer dan Brugge. En dan? Wat maakt dat nu uit. Jullie kern is toch breder en sterker geworden in vergelijking met vorig seizoen? 4 dagen recup lijkt me dan ook voldoende.

    Yves zijn plan werkte inderdaad niet om het stugge Brugge uit verband te spelen.

    *0-4. Proficiat maar het had evengoed een gelijkspel kunnen zijn en probeer eens verder te kijken dan alleen naar de score, als je wil spreken over verdiend of onverdiend.

    Conclusie: Brugge wint vandaag met 0-4 en pakt zo de 3 punten mee naar West-Vlaanderen. Ik zou zeggen geniet ervan!
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 17:20]
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    zondag 23 september 2018 om 20:43
    Sorry jongen,als je 4x op een hoopje wordt gespeeld bij de doelpunten van Brugge ,dan weet ik niet waar AA Gent een draw zou kunnen versierd hebben.Heb geen enkele grote kans gezien van Gent.
    Vind ik leuk
    Genome +439
    maandag 24 september 2018 om 02:45
    Inderdaad vier mooie doelpunten. Waar ook tot viermaal toe heel zwak wordt verdedigd. Jullie lieten de bal aan Gent om dan op de gepaste momenten uit te breken op de counter.

    Maar Gent heeft wel degelijk zijn kansen gehad hoor, volgens mij heb je niet goed zitten opletten. Of dat nu een grote is of een kleine ze kunnen er allemaal in.

    Brugge was gewoon enorm efficiënt (50%) en pakte zijn momenten. Terwijl Gent 0.0 efficiënt was. Een 0-4 is dan weer een vertekend beeld van de uiteindelijke weergave.

    Na de 2-0 vroeg in de tweede helft gingen de kopjes iets te snel naar beneden en toonde Gent geen mentale weerbaarheid.

    Maar kijk dat is voetbal. Ik zou zeggen geniet gewoon van u overwinning, want zoiets gebeurt niet elk jaar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 03:11]
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zondag 23 september 2018 om 17:55
    Yup maar evengoed was het 0-5,0-6 .Club liet het wat belopen en als het even moeilijker werd namen ze het over.
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 17:58
    Dat er meer doelpunten konden vallen dat was zeker. Maar dan wel langs beide richtingen kijken!

    Niet alle kansen zijn doelpunten anders was het 8-9!
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zondag 23 september 2018 om 16:38
    Dit na een zware wedstrijd die ze onverdiend verloren kunnen brengen is mooi. Duwde club ff door waren ze gewoon een pak beter. Ze hadden er 5/6 mss wel 7 kunnen maken indien ze wouden. Wedstrijd gewonnen op cruise.
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 16:44
    Maar dat deden ze niet. Ze waren ook vrij zwak, maar in tegenstelling tot Gent maakten zij hun kansen wel één voor één af. Een mooi resultaat voor Club vandaag.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    zondag 23 september 2018 om 16:46
    Vrij zwak? Zoals ik zei.....zware midweek wedstrijd en toch dit brengen. 3x doorduwen was voldoende.
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 17:00
    Matig zal misschien beter verwoord zijn. Ze hadden allebei kansen om te scoren, maar ik vond het algemeen een niet al te beste wedstrijd. Iets te veel slordigheden en ook liep het vaak te traag.

    Brugge speelde dan weer in een egelstelling als Gent aan de bal was en counterde zeer goede mogelijkheden bij elkaar. Neen, het was niet hoogstaand wat Gent en Brugge lieten zien.
    Vind ik leuk
    apes_moel +200
    zondag 23 september 2018 om 16:58
    Sorry maar ik vind uw reactie vrij zwak
    Vind ik leuk
    Genome +439
    zondag 23 september 2018 om 17:01
    Ja en waarom dan wel?
    Vind ik leuk
    Brick +855
    zondag 23 september 2018 om 16:48
    Eerste helft deed me nochtans denken aan club vs dortmund maar dan club in de rol van dortmund
    Vind ik leuk
    vampire81 +1204
    zondag 23 september 2018 om 17:05
    helemaal zoals verwacht: een gemakkelijke overwinning tegen een zwakke en waardeloze ploeg

    brugge heeft gespeeld tegen meer dan 11 gent-spelers en dan spreek ik zeker niet over wisselspelers

    de arbitrage waren veruit de beste gent-spelers maar aangezien gent zo'n verschrikkelijke slecht ploeg heeft of is, heeft dat totaal niks uitgedaan en hebben ze er uiteindelijk niet genoeg kunnen bij baten terwijl de arbitrage er toch alles aan gedaan heeft brugge proberen te nekken, gelukkig vruchteloos
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    zondag 23 september 2018 om 17:37
    De eerste helft heb je redelijk onder controle. Niet met veel uitgespeelde grote kansen, maar je hebt toch het betere van spel op dat moment, al moet die kans aan het einde van de eerste helft er eigenlijk zeker in. Bewijst de verdediging bij die eerste goal opnieuw van zijn incompetentie. Souqet wordt er gewoon afgelopen en Plastun laat zich alweer veel te makkelijk in de zak zetten. Met Gigot was dit doelpunt nooit gevallen, dat is een feit dat zeker is.

    De tweede helft alweer dezelfde twee die zich veel te makkelijk laten kloppen. Souqet eraf gelopen en Plastun laat Wesley die 0 - 2 makkelijk binnen tikken. Vanaf dan was de wedstrijd gespeeld, want het zootje ongeregeld van tegen STVV was daar terug.

    Yaremchuk, Andrijasevic en David die praktisch naast elkaar stonden, in plaats van gebruik te maken van de ruimte die er is. Het beste voorbeeld hiervan is dat Vadis aanwijst waar Chuk moet lopen en dan het tegenovergestelde doet. Waardoor Vadis moet doorlopen en het tempo helemaal uit de aanval wordt weggehaald. Nog een geluk dat Vanaken daar dan een fout op Vadis maakt in die fase.

    Vadis was de enige die 90 minuten op niveau was bij ons. Verstraete en Asare waren OK en David wil ik niet met de vinger wijzen, want het is niet hij die de ploeg op sleeptouw dient te nemen. De rest was matig tot abominabel zwak. Met die verdediging komen we nergens die jaar.

    Het bestuur mag stevige conclusies trekken uit hun beleid, Yves heeft duidelijk geen grip op deze groep en mag beschikken en de spelers mogen eens een stevige schop onder hun gat krijgen en er een paar de tribune insturen voor een tijdje.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    JLo +641
    zondag 23 september 2018 om 18:49
    Yaremchuk blijft vertrouwen krijgen terwijl hij er absoluut niets van bakt... en een echte teamspeler en bijter als Brecht komt dan niet van de bank.
    Yves blijft de rare beslissingen aan elkaar rijgen.

    Maar zoals je aangeeft, is werken met deze groep niet simpel.
    Als dit niet snel betert, lig je zaterdag uit de beker en haal je de volgende 3 wedstrijden 0 op 9 tegen andere PO1 kanshebbers.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    zondag 23 september 2018 om 21:00
    Het wordt een triestig seizoen als er niks drastisch veranderd.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:15
    Lord ik zeg al sinds zn Kvo tijd dat YVDH een tactisch zwakke trainer is en weer komt het uit. Ok als motivator maar dat duurt geen maanden.
    Oja, diene Canadees vooraan.
    Maak daar eens een prijsje voor. Talentje.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:10
    Simply the be(a)st.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws