Anderlecht gaat af in Europa League, derde nederlaag op vier matchen tijd

    Anderlecht gaat af in Europa League, derde nederlaag op vier matchen tijd

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 22:48do 20-09-2018 om 22:48

    RSC Anderlecht is verschrikkelijk gestart aan de groepsfase van de Europa League. Bij Spartak Trnava liet de Belgische recordkampioen zich serieus verrassen en verloor het met 1-0. 

    Op papier moest Spartak Trnava een hapklare brok zijn voor RSC Anderlecht, maar daar was op het slechte veld niks van te merken. Anderlecht had in de eerste helft meer balbezit, maar deed daar veel te weinig mee. Paars-wit miste duidelijk creativiteit. De woorden van Devroe dat hij blij was dat Markovic niet kwam, leken zich als een boomerang te wreken. Ook Kums kon bij zijn eerste basisplaats onvoldoende brengen.

    In de tweede helft ging het van kwaad naar erger met Anderlecht. Spartak Trnava kreeg almaar meer vertrouwen en op tien minuten van het einde gebeurde het ondenkbare. Bij een corner ging het mis en kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Matej Oravec kopte na een corner raak.

    De eindsprint van Anderlecht kwam te laat op gang en met het schaamrood op de wangen mag paars-wit aan de terugreis naar België beginnen. Dit weekend krijgt het voor eigen publiek om zich te revancheren. Dan komt Standard over de vloer. De Rouches verloren donderdag ook in de Europa League. Tegen Sevilla ging het met 4-1 de boot in. Van zijn laatste vier matchen verloor Anderlecht er nu drie. Eerder waren ook Club Brugge en Genk te sterk. Tegen Antwerp kwam paars-wit niet verder dan een 1-1 gelijkspel. 

    Fenerbahce gaat ook af
    Ook in de andere groepsmatch viel er een verrassing te noteren. Fenerbahce ging af bij Dinamo Zagreb. De Turken kreeg een 4-1 nederlaag om de oren. Bij Fener blunderde men er op los

    Poll

    Gaat Anderlecht dit seizoen overwinteren?

    (928 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15820
    donderdag 20 september 2018 om 22:54
    Ontluisterend zwak!
    Vind ik leuk
    Toca +39731
    donderdag 20 september 2018 om 22:55
    Hein geef de spelers of u zelf een schop onder hun kloten. Deze match is onaanvaardbaar 😡😡😡
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    donderdag 20 september 2018 om 23:04
    Hein mag zichzelf ook eens een schop geven ja! Tactiek trekt op nul niets noppes! 1 season wonder bij Gent dat was hij
    Vind ik leuk
    Toca +39731
    donderdag 20 september 2018 om 23:10
    Gaat niet alleen over tactiek maar ook beleving. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen of zeveren. Maar ook de spelers moeten dringend in de spiegel kijken.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    donderdag 20 september 2018 om 23:13
    Uiteraard dat de spelers in de spiegel moeten kijken. Ben altijd positief geweest en altijd geduld geven aan rsca maar nu is het dieptepunt bereikt
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10519
    donderdag 20 september 2018 om 23:13
    Wat gaan we nog meemaken? Hou mijn hart vast!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3776
    donderdag 20 september 2018 om 22:56
    Tja, er zijn hier een paar anderlechtsupps die hun kak van dinsdag gaan moeten terug trekken... he libidotti....
    Vind ik leuk
    Svh +173
    donderdag 20 september 2018 om 22:56
    Benieuwd hoelang Heintje nog zal trainer worden Marja met welke spelers zielig om het aan te zien had beter iets anders gekeken
    Vind ik leuk
    jericho666 +2618
    donderdag 20 september 2018 om 22:56
    Wat gaat Keygnaert nu schrijven?? Gooit dien dikke buiten of we staan bij de winterstop 30 punten achter
    Vind ik leuk
    Dirk H +3114
    donderdag 20 september 2018 om 22:58
    Match Anderlecht onwaardig, maar wat wil je met Anderlecht onwaardige spelers. Zijn Devroe en Coucke nog altijd overtuigd van hun aankopen???
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10519
    donderdag 20 september 2018 om 22:58
    Ongezien! Ongehoord! Anderlechtonwaardig! Milic, Musona, Dimata, Santini, Saief...geen van jullie is het waard het shirt van Anderlecht te dragen!
    Vind ik leuk
    Ku Ma +398
    donderdag 20 september 2018 om 23:01
    En Cums niet vergeten!
    Vind ik leuk
    Brick +801
    donderdag 20 september 2018 om 23:02
    Saief ok. (Dimata geef ik voordeel van twijfel ), maar ik speel bij een ploeg in 2 de provinciaal en weet zeker da wij die slovaken van kastje naar de muur spelen, onze nummer 10 is 17 jaar en leert musona waarschijnlijk voetballen, milic moet zowat de zwakste verdediger zijn van de jpl en de tactiek van hein bestaat gwn niet. Meegereisde rsca fans geld teruggeven
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10519
    donderdag 20 september 2018 om 23:04
    Tja ik ben wel heel erg teleurgesteld! Is dit het antwoord dat we krijgen na die 1op9?
    Vind ik leuk
    Brick +801
    donderdag 20 september 2018 om 23:07
    Hein gaat wss zeggen dat trnava 3x rood verdiende plus niet gefloten penalty, hebben we veel aan he :) ( moet wel ook gwn toegeven dat ref hier minstens aan 1 iemand rood moet geven, die kunnen beter judo dan voetbal )
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10519
    donderdag 20 september 2018 om 23:08
    De scheids was bijna zo zwak dan de tweede helft van Anderlecht! Die man mag nooit meer zo een niveau fluiten!
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    donderdag 20 september 2018 om 23:06
    Saief is rsca waardig hoor nu overdrijft u toch
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10519
    donderdag 20 september 2018 om 23:15
    Omdat hij niet de zwakste van de bende is? Dat Saief een middenmoter in Anderlecht is, zegt meer over de rest!
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    donderdag 20 september 2018 om 23:17
    Het grootste probleem is Milic? Wat doet die in Anderlecht?! En dan moet ik nog beginnen over dat “koningskoppel”...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10519
    donderdag 20 september 2018 om 23:18
    Milic mocht in het Anderlecht van vroeger de lijnen nog niet kalken
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    donderdag 20 september 2018 om 23:22
    conclusie: Coucke en Devroe open your fucking eyes! Realitycheck aub. RSC ANDERLECHT niet KV OOSTENDE.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:35
    Klopt. En pas op. Als de bedragen kloppen dan zijn dat dure vogels dus.... Ik heb niet gekeken. En anders moest ik bij wijze van spreken in een coma liggen of,ik zou gekeken hebben. Het boeit me niet meer dit Anderlecht van de laatste jaren en dit steeds minder en minder. De lat moet hoger! We moeten geen 15 inkomende transfers hebben die maar zus en zo zijn (Saief, Milic, Musona,.... je noemde ze al op. Men koopt Morioka. Hebben jullie die al veel zien spelen? Waarom koopt men hem dan? We moeten minder transfers hebben, maar goede ploeg. Waar is het DNA van Anderlecht. Waar is die speler die de bal opeist en het spel regisseert? Ik mis een concept en dat is raar want Hein is nochtans een trainer waar je meestal zijn hand in de ploeg ziet. Nu niet. Men doet maar wat op.
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    vrijdag 21 september 2018 om 03:41
    Het is heel simpel , ze zetten zich gewoon niet meer 100% in voor Heintje. Kijk maar vorig seizoen, Gent , nieuwe trainer en Gent gaat als een trein. Genk idem , Stuivenberg buiten en ze gaan als een trein....nogthans de zelfde spelers in beide gevallen. Anderlecht heeft genoeg potentieel om een topploeg te zijn. De spelers zijn HVH moe.
    Vind ik leuk
    Genome +405
    donderdag 20 september 2018 om 22:59
    1/4 deze week... Een slechte start van onze Belgische ploegen in Europa. Hopelijk meer punten de volgende wedstrijden.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    donderdag 20 september 2018 om 23:02
    Met Hein aan het roer gaan we dit seizoen niks halen niente, rien
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1346
    vrijdag 21 september 2018 om 00:01
    Ik vermoed dat daar snel verandering in komt en de voorzichtige Hein bij het interview na de wedstrijd vreest ook al zoiets, denk ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:03
    Zoals ik vorige week al voorspeld had... Het koningskoppel is al afgetreden.

    En voor de rest van de transfers ..return to sender....

    Ontluisterend..
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:03
    Schandelijk, europees en JPL onwaardig. Zielig
    Vind ik leuk
    Peed +391
    donderdag 20 september 2018 om 23:13
    Ik ben geen supporter van Genk, maar eerlijk waar zij (en niet alleen zij) hadden die Slovaken door de gehaktmolen gedraaid.

    Echt een draak van een wedstrijd. Ik heb medelijden met de supporters die zijn meegereisd.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:14
    Zelfs Moeskroen of Eupen hadden daarvan gewonnen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5300
    donderdag 20 september 2018 om 23:05
    Dramatische match, dramatische wissels

    We moeten een simpeler systeem spelen en niet van(met alle respect) een waterdrager, aanjager als Trebel de draaischijf maken...
    Vind ik leuk
    Goaltje +1135
    vrijdag 21 september 2018 om 08:44
    Dat HVH inderdaad eerst een basis smeedt alvorens zijn spelers te overladen met tactische spitsvondigheid die ze toch niet kunnen uitvoeren.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    donderdag 20 september 2018 om 23:05
    Enige goede vanavond is dat er ook 2 Turkse ploegen verloren hebben. Turkije-België 1-1. Anderlecht veel slechter dan op Genk. Onbegrijpelijk. Kleur vd truitjes was symbolisch. Wanneer spelen die nog eens in paars-wit? Ze beginnen te overdrijven met al die rare kleuren. In’ t weekend is het nu van te moeten.
    Vind ik leuk
    Vlad +2613
    donderdag 20 september 2018 om 23:56
    Galatasaray gewonnen in CL, 2-1 dus, spijtig genoeg...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    donderdag 20 september 2018 om 23:06
    Het Belgisch voetbal heeft nog veel werk. Nog een geluk voor de coëfficiënt dat Fenerbache verloren heeft.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    donderdag 20 september 2018 om 23:23
    Turkse bekerwinnaar in poule Standard heeft ook verloren
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    vrijdag 21 september 2018 om 11:44
    De onderlinge duels winnen is een must tijdens deze campagne. Dat mag MPH stevig ingepeperd worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:08
    Dimata scoort niet op gemakkelijke kopbal en laat scoren op een kopbal !!
    Santini la veel op de grond
    Kums kreeg meer trappen dan ballen
    Drie punten weggegooid
    Amuzu enigste lichtpunt
    Trebel geeft 5 slechte hoekschoppen en 10 slechte voorzetten !
    Trnava verdiende 3 rode kaarten naar Belgische normen maar dit is Europa !
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:12
    Dit anderslecht heeft niks te zoeken in europa, mss zelfs niet in JPL.
    Het ziet er naar uit dat het weer van Genk zal moeten komen om de Belgische eer hoog te houden.
    We spelen mss niet ieder seizoen europees, maar op ons kan men wel altijd trots zijn.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    donderdag 20 september 2018 om 23:24
    1ste seizoen dat Genk weer eens goed voetbal toont en ze worden opeens als superieur bestempeld. Brugge en Anderlecht houden al jaren de belgische eer hoog. Show some respect voor de andere belgische clubs bij u is het zo te zien alleen maar Genk die in eerste zit.
    Vind ik leuk
    MrComment +1960
    vrijdag 21 september 2018 om 06:03
    Overdrijven is ook een kunst zeker?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:14
    Dit.is.gewoon het gevolg van een slechte manager te hebben die ze ook bij brugge hebben buitengegooid en een voorzitter die niets van voetbal kent. hoe kan.je in godsnaam nu spelers als milic, dimatta en.musona kopen. Dat is.niveau oostende of lokeren maar niet anderlecht. Die zijn enkel goed om schoon.te maken in dat hotel van coucke in.durbuy. maar ben er zeker van dat hein weer een goed anderlecht zag.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:17
    Tja, vorige keer was van Holsbeek de slechte manager, nu Devroe. Lijkt me sterk dat het telkens de manager is.
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    donderdag 20 september 2018 om 23:34
    Hebben er die van Genk ook niet gewisseld ?
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    vrijdag 21 september 2018 om 03:51
    Inderdaad , dat was ook nodig talent genoeg maar een trainer (Stuivenberg) waar ze niet meer 100% voor wilde spelen en Janssens die hem de hand boven het hoofd hield.....Der uit ermee , zie, met praktisch dezelfde kern gaat het plots wel. Anderlecht, ziek in hetzelfde bedje.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:18
    Het is misschien de ontgoocheling maar voor mijn part mag de helft van deze ploeg oprotten ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest verdomme. Dit is Anderlecht onwaardig, Ne dikke merci aan de heren Devroe en Coucke maar ja het zal waarschijnlijk toch de schuld zijn van Hein
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:19
    Na 60min gestopt met kijken, hebben ze echt geen betere dan milic? Wat een ramp
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    donderdag 20 september 2018 om 23:19
    Drie nederlagen op vier laatste matchen ! En ik vrees dat er nog gaan volgen als er structureel niks gaat veranderen...
    En Hein stond er bij en keek er naar !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 23:31]
    Vind ik leuk
    bolclbr +872
    donderdag 20 september 2018 om 23:20
    Anderlecht bakt er niks meer van. En dan nog een blunderende keeper Didillon die Anderlecht de 3 punten kost.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    donderdag 20 september 2018 om 23:25
    Aan hem ligt het toch niet hé
    Vind ik leuk
    bolclbr +872
    donderdag 20 september 2018 om 23:29
    Neen het ligt aan de ploeg, maar hij ging wel onder de bal door. Zegden ze ook bij het doelpunt en na de match op Sporza.

    Vind ik leuk
    wakka +106
    donderdag 20 september 2018 om 23:31
    Didillon blunder? Beste transfer tot nu toe. Dimata moet altijd dat duel winnen. U voetbalkennis lijkt me sterk..
    Vind ik leuk
    bolclbr +872
    donderdag 20 september 2018 om 23:37
    Dan hebben Peter Vandenbempt, Filip Joos, Carl Vannieuwkerke, Jan Mulder en Marc Degryse ook geen voetbalkennis. Zij zegden net hetzelfde. Aanvaller Dimata had daar niks te zoeken, moest op de middenlijn staan wachten op een bal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 01:12]
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1346
    vrijdag 21 september 2018 om 00:16
    Die hebben inderdaad geen van allen voetbalkennis, klopt.
    In het moderne voetbal komt een Lukaku bvb ook vaker in de verdediging opduiken om een bal weg te koppen en dat was precies waar Dimata faalde.
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    donderdag 20 september 2018 om 23:33
    Als er één geslaagde transfer te noteren valt is dat toch Didillon.
    Vind ik leuk
    polle1 +280
    donderdag 20 september 2018 om 23:32
    wat gaat coucke nu zeggen, bedankt voor ie stronttransfers ( milic,musona,santini, dimata ) allemaal veel te plat daar zit niets voetbal ineen trebel met zijn dik loon mag zich dringend herpakken
    Vind ik leuk
    Hitpower +15
    donderdag 20 september 2018 om 23:37
    Wanneer gaan ze bij RSCA eens veranderen van brandstof ? Ze blijven zich houden aan Diesel, wanneer Super 98. Alles zou misschien veel vlugger gaan. Je ziet het al in de verdediging, er moet een aanval opgezet worden, de centrale verdediger heeft de bal, hij tippelt als een balletdanseres tot aan de middellijn en weet niet waarheen met de bal. Het moet vlugger op alle lijnen van de ploeg.
    Weer een mercato van niets, een middenveld ??????, als je dat een middenveld kunt noemen en aanvallers, die zich wegstoppen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:52
    Beter Sporting verkocht aan die Russische miljardair. Die draaien de geldkraan WEL open en dan hadden er misschien aankopen geweest, die wel het niveau Anderlecht waardig zijn. Mijnheer Constant draait zich om in zijn graf! Coucke verkoop snel uw aandelen, neemt Devroe en Uw derderangs-spelers mee, maar laat ons aub gerust. Ipv heropbouw zorg je voor devaluatie van het product Anderlecht. Om het in uw termen te zeggen, je maakt van Adidas... Joma. Triestige Boel!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 23:58]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3320
    vrijdag 21 september 2018 om 11:14
    Het probleem met die Russen is dat ze net spelers zouden halen van boven het Anderlecht-niveau. Heel leuk op korte termijn, maar de dag dat ze het aftrappen kan je onder de naam Paars-Wit Brussel FC herbeginnen in 4de provinciale. Teams als Kortrijk en OHK zijn al in handen van buitenlandse topinvesteerders, maar het zijn Genk en Antwerp die vandaag schitterend werk leveren en zich succesvol met de traditionele Belgische top meten.
    Verder mijn welgemeende deelneming aan alle Sporting-fans met een juiste ingesteldheid en clubliefde. Binnen 2 weken is er een thuismatch en die pakken jullie gewoon! Succes...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 00:04
    En zeggen dat de meegereisde supporters van paarswit voor zoiets betaald hebben !!!
    Spelerskern zou moeten die mensen terugbetalen gotver.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3320
    vrijdag 21 september 2018 om 11:15
    Ik heb me bij Club ook al zo bekocht gevoeld hoor. Niet eens zo lang geleden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 00:19
    Normaal geef ik geen commentaar, maar na Dinsdagavond kom ik nu toch niet meer bij......
    Vind ik leuk
    le swa +182
    vrijdag 21 september 2018 om 00:34
    Devroe heeft geen kloote verstand van transfers anders koopt ge toch geen Santini en Vanhaezebrouck kan geen kloote van modern voetbal hij is niet meer in Lommel, kan geen ploeg opstellen
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    vrijdag 21 september 2018 om 03:57
    Ja, hoe zet je iemand aan de kant die vorig seizoen als de "Messias" werd binnengehaald zonder gezichtsverlies? Welke topploeg haalt nu een afdankertje binnen? Enkel bij Kortrijk wat bewezen en 1 schitterend seizoen bij Gent, daar NB op straat gegooid . Idem dito bij Genk .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws