OPSTELLING: Eerste basisplaats voor Kums, ook nieuwe linkerflank

    OPSTELLING: Eerste basisplaats voor Kums, ook nieuwe linkerflank

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 19:42do 20-09-2018 om 19:42

    RSC Anderlecht begint om 21 uur aan de Europa League. Ondertussen zijn de elf namen van Hein Vanhaezebrouck bekend.

    Voor de eerste keer dit seizoen verschijnt Kums aan de aftrap. Langs hem speelt Adrien Trebel. Makarenko is het kind van de rekening en vliegt naar de bank. Verder keert Amuzu terug uit blessure. In een 3-5-2-systeem start de jongeling op links. Najar mag de andere flank voor zijn rekening nemen. Musona is de vijfde middenvelder. 

    Achterin start Vranjes - die in de Jupiler Pro League geschorst was - ten koste van Appiah. Voorin behouden Dimata en Santini het vertrouwen van Vanhaezebrouck. Saelemaekers kijkt geschorst toe.

    Plaats een reactie

    Toca +39572
    donderdag 20 september 2018 om 19:48
    COYM 👏👏👏
    Vind ik leuk
    Smuuw +830
    donderdag 20 september 2018 om 19:51
    Tzalwel zijn COYM
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    donderdag 20 september 2018 om 19:54
    Succes aan de Ketjes!
    Vind ik leuk
    Brick +801
    donderdag 20 september 2018 om 20:04
    Echt kut voor gentfans, deze donderdag, of vergis ik mij?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    donderdag 20 september 2018 om 20:28
    Het lastigste eraan is dat we eruit gegaan zijn voor een ploeg die op dit moment eigenlijk niet beter is dan ons, maargoed. Die extra centjes die opgespaard zijn hierdoor was een leuk extraatje op reis.
    Vind ik leuk
    Brick +801
    donderdag 20 september 2018 om 23:07
    U leven is op dit moment rooskleurig ivm het mijne
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    donderdag 20 september 2018 om 23:14
    Was 't zo erg? Zondag is't onzen toer, vrees ik.
    Vind ik leuk
    Brick +801
    donderdag 20 september 2018 om 23:38
    3 rode kaarten nie gefloten , penalty niet gehad , en dan kan ik niets anders zeggen dan dat wij 10 keer zo slecht Waren als de ref
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    vrijdag 21 september 2018 om 11:48
    Gelukkig zijn er nog 5 matchen om dat recht te trekken!
    Vind ik leuk
    Brick +801
    donderdag 20 september 2018 om 23:39
    Ben benieuwd naar eerste topper van gent :)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    vrijdag 21 september 2018 om 11:49
    Ik ook, maar het zal veeeeel beter moeten dan wat er de afgelopen weken te zien was. Ik hou mijn hart al vast voor de comments hier zondag. Ze zitten al allemaal klaar achter hun toetsenbord ;)
    Vind ik leuk
    freeman +11887
    donderdag 20 september 2018 om 19:54
    Kums & Trebel : DAT moet vuurwerk geven !
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 19:56
    Is wel een aanvallende opstelling. OK. Go for it. Europees=YNWA!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 19:59
    Bakkali?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 20:17
    Ik ga niet kijken. Tot mijn grote spijt eigenlijk, maar het boeit me niet. Vroeger keek ik,altijd naar Anderlecht. Ze hadden altijd wel een speler met een geniale actie, een dribbel, enfin iemand die het verschil kon maken. Nu zie ik voorin staan, Dimata, ik zie Musona,... Eerlijk waar, ik ben precies naar een ploeg zoals (met alle respect) Oostende aan het kijken. Het boeit me niet. De bank... Gerkens, Appiah, Kayembe, Sambi Lokonga.... Het is gewoon Anderlecht niet meer. En het is niet dat Anderlecht niet kan winnen vandaag, want die mogelijkheid bestaat. Maar zet Anderlecht eens tegen een middenmoter uit Nederland of Duitsland of Italië of Spanje en ze halen met deze opstelling niets. Zolang Anderlecht spelers blijft halen zoals Musona, Dimata. Gerkens, Appiah,.... dan is het normaal dat ze regelmatig verliezen.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4752
    donderdag 20 september 2018 om 20:51
    recht op je eigen mening, maar ik vind het eerlijk nogal een hoog zever gehalte hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 23:28
    En waarom dat? Ik denk dat iedere echte voetbalkenner het met me eens is. Spelers die ik hierboven genoemd heb zijn geen spelers,voor Anderlecht. Ik volg Anderlecht al pakweg 30 jaar, ken de ploegen en de geschiedenis dus heel goed. Van de jaren 80 tot nu zie ik toch veel verval. Anderlecht is zijn ziel kwijt. Ploegen moeten met schrik naar Anderlecht komen en zich afvragen met hoeveel doelpunten verschil ze gaan verliezen. Vandaag de dag kan iedereen op Anderlecht komen winnen of gelijkspelen. Vroeger was dat eerder uitzonderlijk. 15 jaar geleden stond er wat anders in het team hoor: Kompany, Tihinen, van denborre, Bassegio, Wilhelmsson, Zetterberg, Legear, Dindane, Jestrovic, Mpenza, enzovoort.... Zie de kern 15 jaar later... daar zijn toch transfers gebeurd van mannen die nooit voor Anderlecht zouden mogen spelen. En door slecht beleid en ouwbollig bestuur zijn er veel verkeerde beslissingen genomen en zeker qua transfers.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4752
    donderdag 20 september 2018 om 23:51
    dat je de geschiedenis goed kent, is goed voor jou , ik ken die evenzeer, volg de club evenlang. Mocht je het ter degen volgen dat zou je moeten weten dat de middelen er momenteel niet zijn om een topploeg bij elkaar te halen.

    Wordt gewoon eens tijd dat er binnen rsca aanhang ingezien wordt wat voor financieel kerkhof het vorig bestuur rsca heeft achtergelaten. Wordt nu van alle kanten op Coucke en Devroe geschoten, terwijl ze in eerste instantie fameus puin mogen ruimen.

    Los daarvan toont heel uw betoog aan dat je met je hoofd nog ferm bij het verleden blijft plakken. Newsflash, het voetballandschap is wat hertekend ondertussen. Rsca was top omdat het vroeger veel simpeler was om je sterke ploeg bij elkaar te houden. En je geeft het zelf aan. Ja idd 8 titels enzovoort, maar met slecht beleid, het spelpeil gaat jaar na jaar omlaag. Worden toplonen betaald aan spelers die rsca zich niet kan permiteren, CL inkomsten werden in het werkingsbudget gebudgetteerd. Eens ge Cl inkomsten miste, waren uitgaande transfers geen zaak om de clubkas te spijzen, maar eerder om een financiële put te vullen, makelaarslonen en spelerslonen te betalen. Ik zal meer zeggen, de totale loonlast bedroeg meer dan het totale werkingsbudget van de club. Met een exploitatieverlies van om en bij de 50 miljoen euro.

    Conclusie : Aan alle herman lovers , de behaalde titels zijn behaald op een manier waarbij de club boven zijn stand heeft gehandeld, en de opvolging zit met de gebakken peren. waarom denk je dat VDS en Co van hun aandelen afwilden?? Het is zelf in die mate erg, je je kan vragen stellen hoe rsca uberhaupt wel met zijn licentie in orde geraakt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 00:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:46
    Ik heb het in de verste verte niet over Coucke en Devroe, buiten het feit dat er met bv Musona weer transfers gebeurd zijn, die niet mochten gebeuren.

    Het is het vorige bestuur dat de club de dieperik heeft ingeduwd. En newsflash ik leef niet in het verleden. Als een club als Anderlecht een 10-15 jaar geleden nog veel topspelers in de rangen had lopen en nu niet meer...dan is daar maar 1 reden voor.... verkeerde beslissingen en een slecht beleid. Het is aan Coucke om dat nu recht te trekken. De kern is al beter dan verleden jaar, dat is al een begin.
    Vind ik leuk
    Svh +172
    donderdag 20 september 2018 om 20:22
    Weet er iemand want er aan de hand is met bakkali of waarom hij niet in de selectie zit ?
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    donderdag 20 september 2018 om 20:29
    Last van zijn heup zei Hein. Teveel geshaked in de Slovaakse disco's zeker...:p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    donderdag 20 september 2018 om 20:36
    Hopelijk krijgt Sambi ook een deftig aantal minuten...
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    donderdag 20 september 2018 om 21:26
    Daar hoop ik al een heel seizoen op... vrees ervoor... op de 6 en 8 gaan Kums , Trebel en Makarenko de voorkeur krijgen en op de 10 zit hij met Gerkens en Musona...
    Ze hadden hem misschien beter een seizoen uitgeleend.. na vorig seizoen had Heintje de speelkansen van hem moeten inschatten en dan had een uitleenbeurt misschien de betere keuze geweest.
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    donderdag 20 september 2018 om 20:40
    Leuk dat supporters van andere clubs Anderlecht succes toe wensen in Europa, dit zou als Belg normaal moeten zijn maar toch...
    Collega’s, u heeft mijn respect!
    En oh ja, Come On You Mauves!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 21:02
    Nog geen minuut bezig en Joos begint al over de al dan niet vermeende
    penalty tegen Club enz.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    donderdag 20 september 2018 om 21:28
    Ik weet niet wat ge met uw opmerking wilt bereiken ..? Ik hoop dat ge wilt aangeven dat Joos geen goeie verslaggever is?? Ge wilt er toch niet mee zeggen dat Joos een Anderlecht - man is want dan word ik zot 🤔
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws