Druk neemt toe bij Anderlecht: Ze kunnen maar beter winnen om de rust te bewaren

    Druk neemt toe bij Anderlecht: "Ze kunnen maar beter winnen om de rust te bewaren"

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 16:15do 20-09-2018 om 16:15

    RSC Anderlecht speelt donderdagavond zijn eerste wedstrijd in de groepsfase van de Europa League tegen Spartak Trnava. Paars-wit moet proberen om de één op negen in de competitie door te spoelen tegen de Slowaakse topclub.

    Volgens Frank Raes kan Anderlecht maar beter winnen in de Europa League, anders loert een crisis in het Constant Vanden Stockstadion. "Dat is in principe de zwakste ploeg uit de groep. Daar mag je toch niet gaan verliezen. Anderlecht moet zeker twee kunnen worden in zijn poule", verklaarde Raes op de website van Sporza.

    "Na die 1 op 9 in de competitie is het straks toch wel een belangrijke match voor Anderlecht. Als ze in Trnava ook een tik krijgen, zal dat wel hard aankomen. Er is toch wat lichte druk en om de rust te bewaren, kan Anderlecht maar beter winnen", besloot Raes.

    Lees ook: Raes schat Genk hoog in: ''Sterker dan Anderlecht''

    Plaats een reactie

    Fcb for ever +3007
    donderdag 20 september 2018 om 16:23
    De druk op de ketel verhoogd inderdaad bij de nekken
    Bij een eventuele nederlaag wordt die ketel allicht een snelkookpan.
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    donderdag 20 september 2018 om 16:40
    Inderdaad Boer, de druk verhoogt inderdaad bij ons “nekken”.
    Dat komt omdat winnen in ons DNA zit, en daarom blijven wij de grootste ploeg van het land.
    Toegegeven, de boeren hebben de afgelopen jaren zowel op als naast het veld sterk gepresteerd, zelfs beter dan ons. Maar nooit zullen wij meer dan 10 jaar zonder titel moeten leven. #weareanderlecht
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    donderdag 20 september 2018 om 16:44
    Toffe reactie meneer Marley.
    No tittel no cry.
    Fcb forever
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    donderdag 20 september 2018 om 17:31
    New bij ons is het “No title we cry” 😉
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    donderdag 20 september 2018 om 17:42
    Je man this is funny
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 17:43]
    Vind ik leuk
    ekakia +362
    donderdag 20 september 2018 om 16:32
    En als ze vanavond winnen was Trnava zwak en was het voetbal niet goed.
    Zo. U hoeft morgen de sportkrant niet meer te lezen.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1501
    donderdag 20 september 2018 om 16:34
    Weet u toevallig de uitslag van de belgische matchen nu toch blijkt dat u zeer correct de toekomst kan voorspellen ;)
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4867
    donderdag 20 september 2018 om 16:35
    ipv van die 1 op 9 of 4 op 12 steeds te benadrukken, wil men er ook eens bij stilstaan , dat het op Charleroi was, op brugge, en thuis tegen Antwerp?? Mocht je nu een 1 op 9 halen tegen , Cercle, eupen, waasland. Dan kan je van een crisis spreken
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6571
    donderdag 20 september 2018 om 16:41
    het was op Genk ipv Charleroi (daar wonnen we van) ;-)
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4867
    donderdag 20 september 2018 om 16:45
    vandaar dat ik schreef 4 op 12. Gewoon Genk vergeten vermelden.

    Punt is, in alle sensatie zoekerij vergeten de meeste maar voor het gemak wie een moeilijk programma heeft en wie niet. Na de match tegen standard, volgen week na week op papier haalbare kaarten. Wil maar zeggen, vergelijk eens tegen wie Genk en Gent voorlopig hebben gespeeld en leg er dan Rsca naast. De lastige matchen waren dan nog meestal op verplaatsing. In een ploeg die nog zoekende en groeiende is, komt het erop aan, tegen de 'kleinere' ploegen geen steken te laten vallen, en dat doen ze voorlopig niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 16:52
    Frank Raes...tja ...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 19:16
    Verliezen in Trnava en niet winnen tegen Standard en het zal crisis zijn !
    Vind ik leuk
    La joya +259
    donderdag 20 september 2018 om 19:25
    Volgens mij wil rsca nog altyd boakye overnemen van rode ster Belgrado, scouts opgemerkt tijdens match tegen napoli...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws