Slowaken tonen veel ontzag: ''Anderlecht een Mercedes, wij een Ford Focus''

    Slowaken tonen veel ontzag: ''Anderlecht een Mercedes, wij een Ford Focus''

    donderdag 20 september 2018 om 12:48

    Anderlecht start de groepsfase van de Europa League donderdagavond met een uitmatch bij het Slowaakse Spartak Trnava. De thuisploeg kruipt duidelijk in de rol van grote underdog.

    Volgens Pavel Hoftych, sportief directeur van Trnava, is Anderlecht een club van een heel andere kaliber. "Wij hebben een jaarbudget van 3 miljoen euro. Anderlecht koopt een speler voor bijna het drievoudige. Zij zijn een Mercedes met een dikke motor, wij zijn een Ford Focus. In de stad maakt dat geen verschil, maar op een autosnelweg kunnen wij niet concurreren'', klinkt het in La Dernière Heure.

    Hoftych zegt echter wel in een stunt te geloven. ''We geloven erin. Met een goed wedstrijdplan is alles mogelijk. We moeten Anderlecht en zijn geschiedenis wel respecteren. Ik ben Tsjechisch en bevriend met Jan Koller. Ik weet hoe legendarisch Anderlecht is."

    Poll

    Gaat Anderlecht makkelijk winnen?

    (133 stemmen)

    Plaats een reactie

    jacoeder +130
    donderdag 20 september 2018 om 12:59
    was...
    Vind ik leuk
    K1908 +583
    donderdag 20 september 2018 om 13:53
    Is...
    Pele moet je ook niet meer op een veld zette, blijft wel legendarisch. En Pele is op vlak van voetbalcapaciteiten veel meer af gezakt dan Anderlecht... :-)
    Vind ik leuk
    jacoeder +130
    donderdag 20 september 2018 om 14:21
    was..... dan zijn volgens u ploegen als Nottingham forest ook nog steeds legendarisch?

    Anderlecht heeft in het verleden een geweldige reputatie opgebouwd maar dat is nu niet meer van belang. Als je je als club (ook supporters trouwens) blijft verstoppen achter palmaressen die spelers die ondertussen al jaren gestopt zijn behaald hebben, dan kan je als club ook niet vooruitgaan maar alleen achteruit.
    Vind ik leuk
    K1908 +583
    donderdag 20 september 2018 om 16:23
    Maar sukkelaar toch,
    Wanneer was onze laatste titel, niet zo lang geleden hoor..

    En ja, die ploegen zijn nog steeds legendarisch, Hercules is ook nog steeds legendarisch. Wat begrijp je nu precies niet?
    Vind ik leuk
    jacoeder +130
    donderdag 20 september 2018 om 16:42
    Allereerst zou ik al niet gaan beginnen met schelden.... is voor niets nodig.

    Mijn punt is gewoon dat de naam Anderlecht in Europa nog wel legendarisch kan zijn door het verleden van de club maar de huidige ploeg is de laatste jaren allesbehalve "legendarisch" te noemen.

    Dat ze nog niet zo lang geleden de titel gewonnen hebben, is volgens mij geen reden om euforisch te zijn. Dan zijn Genk, Club Brugge, Standard en Gent ook legendarisch (hebben ook niet zo lang geleden een titel gewonnen).
    Vind ik leuk
    K1908 +583
    donderdag 20 september 2018 om 17:28
    Je moet zo niet op je lange teentjes getrapt zijn mijnheer (heb je dat liever?).

    Een sukkelaar kan ook een woord uit mededogen zijn door een gebrek aan kennis terzake.. ;-)

    Je moet meer doen dan eens een titel winnen om legendarisch te zijn, een Europese beker in de kast en 34 landstitels helpen daarbij. Begin maar al te sparen...

    We hebben er 'nog niet zo lang geleden' wel een stuk meer gehaald hoor. Of hoe de tegenstrever al een aantal jaar denkt Anderlecht te hebben bijgehaald omdat we minder goed spelen. Versta me niet verkeerd, ik ben niet blij met ons huidige niveau of het niveau van de laatste jaren, maar jij hebt nu eens echt niets te zeggen xD
    Vind ik leuk
    Toca +33260
    donderdag 20 september 2018 om 13:21
    Anderlecht is legendarisch. Wij weten dat. 👏👏
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:38
    ge gelooft da toch zelf niet?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9275
    donderdag 20 september 2018 om 13:47
    Euh ja!
    Vind ik leuk
    Toca +33260
    donderdag 20 september 2018 om 13:58
    Als Anderlecht niet legendarisch is hier bij ons wie dan wel. Genk kennen ze zelfs niet in het buitenland. Ze denken dat we dan gent verkeerd geschreven hebben. (Echt meegemaakt trouwens). En brudges dat bestaat zelfs niet.
    Vind ik leuk
    K1908 +583
    donderdag 20 september 2018 om 13:59
    Tuurlijk Patje, je merkt dat nog wel later dit seizoen...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:45
    Een legende is een volksverhaal met toegevoegde fictieve elementen.
    Ajaaaaa... :-)
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9275
    donderdag 20 september 2018 om 13:48
    Enkele toegevoegde fictieve...dus een waargebeurd verhaal met een beetje zin voor overdrijving en romantiek 😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2526
    donderdag 20 september 2018 om 16:31
    Moet er altijd weer sex bij? Ah wacht ... romantiek, zei je ... Sorry 😎
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2574
    donderdag 20 september 2018 om 16:55
    Mensen die konstant leven met het verleden
    Zijn bang voor de toekomst
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1080
    donderdag 20 september 2018 om 19:57
    Ik wil nu geen muggenzifter zijn eh maar constant is met een c. Toch een mooie metafoor voor de rest.
    Helaas heb je wel gelijk, maar niet iedereen denkt gelukkig zo. Ik geef eerlijk toe, ons niveau nu: gene vette. Fier zijn op het verleden mag toch nog. Weinig ploegen hebben dit. Niet als excuus gebruiken, maar wel fier op zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Slowaken tonen veel ontzag: ''Anderlecht een Mercedes, wij een Ford Focus''