'FC Barcelona gaat afwijken van traditie en kiest voor 'Kroatië-motief''

    'FC Barcelona gaat afwijken van traditie en kiest voor 'Kroatië-motief''

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 12:01do 20-09-2018 om 12:01

    Hoewel het seizoen 2018/2019 nog maar net begonnen is, lijkt FC Barcelona al bezig te zijn met de nieuwe voetbaljaargang. Het Spaanse medium Diario Sport claimt dat het de beschikking heeft over het ontwerp van het toekomstige Barcelona-shirt.

    Naar verluidt gaat de Catalaanse grootmacht in het seizoen 2019/2020 met een geblokt shirt spelen, net zoals het nationale team van Kroatië dat al jarenlang doet. Shirtsponsor Nike lijkt wel van plan om de clubkleuren van de Blaugranas in ere te houden, maar de traditionele verticale strepen gaan mogelijk, in elk geval voor één seizoen, verdwijnen.

    Het is niet de eerste keer dat FC Barcelona van het vaste motief af zou wijken. Tijdens het seizoen 2008/2009 was één helft van het shirt blauw en de andere rood. Tijdens de jaargang 2012/2013 koos de club voor een driebanig tricot: één rode baan in het midden, omringd door twee blauwe. In 2015/2016 speelde Barcelona met horizontale strepen in plaats van verticale.

    Plaats een reactie

    Patfey +5516
    donderdag 20 september 2018 om 12:14
    Doet pijn aan mijn ogen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15585
    donderdag 20 september 2018 om 12:21
    Meteen het contract verbreken met Nike zou een mooi statement zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:22
    Het shirt van 2008-2009 vond ik het mooiste van het afgelopen decennium maar deze combinatie vloekt gewoon...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4849
    donderdag 20 september 2018 om 13:18
    Ik heb een mail gestuurd en ik wacht op antwoord. Nu van deze bron vind ik het moeilijk om iets te geloven.
    En experimenteren vind ik beetje gevaarlijk met het thuis truitje. Het uit truitje vind ik al een hele tijd niet mooi. Dit als thuis truitje zou ik een spijtige zaak vinden.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:20
    Daarom maakt nike goede loopschoenen : iedereen gaat lopen van hun voetbaltruien.
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    donderdag 20 september 2018 om 15:01
    Super👏👏👏😀
    Vind ik leuk
    Smuuw +863
    donderdag 20 september 2018 om 19:03
    Schoontjeuh! Past perfect bij de picknick 😂
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    donderdag 20 september 2018 om 19:04
    Vind ze niet mooi als Barcelona fan maarja verkopen zal het wel dusja...
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    vrijdag 21 september 2018 om 11:03
    Mijn zoontje kan op zijn kop staan als hij er zo eentje wil😃.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    vrijdag 21 september 2018 om 22:24
    Gij zult een deftig tshirt aanbidden godverdomme trug uwe hoek in vort! :p
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    zaterdag 22 september 2018 om 19:39
    Geen zorg hoor, hij vindt het ook waardeloos en het grapje van stefaanblauwzwart schitterend.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws