Club Brugge door het slijk gehaald door Duitsers: Onverzorgd tweedeklassevoetbal

    Club Brugge door het slijk gehaald door Duitsers: "Onverzorgd tweedeklassevoetbal"

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 11:00do 20-09-2018 om 11:00

    Club Brugge verloor dinsdagavond na een goede prestatie nipt van Borussia Dortmund (0-1). De Duitse media waren over het algemeen positief verrast, maar zij zijn niet allemaal overtuigd van Blauw-Zwart.

    Het medium FAZ vond namelijk dat het niveau van Club Brugge na rust van een belabberd niveau was. "In de eerste helft toonde de thuisploeg veel inzet, maar na de rust werd het minder", openen de Duitsers nog enigszins positief.

    Na de pauze kwam Blauw-Zwart meer onder druk te staan. "Dan veranderde die inzet meer en meer in onverzorgd spel. Zo leek het spel wel eerder op tweedeklassevoetbal dan Champions League-voetbal", klinkt het wel bijzonder streng.

    Lucky goal
    De Borussen boeken zo hun eerste zege in de huidige Champions League-campagne. "Dortmund had niet veel kansen, maar werd wel beter na de inbreng van Pulisic en Kagawa. Die eerste zorgde zelfs nog voor de overwinning, zij het met veel geluk, maar daar zullen ze in Dortmund niet van wakker liggen."

    Plaats een reactie

    Boerken +7085
    donderdag 20 september 2018 om 11:03
    En welk niveau waren de Borussen dan!
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    donderdag 20 september 2018 om 11:06
    Het niveau van dat medium is ook niet bijster hoog zo te zien..
    Vind ik leuk
    Boerken +7085
    donderdag 20 september 2018 om 11:07
    Chauvinistisch zeker
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10841
    donderdag 20 september 2018 om 11:21
    Die waren even slordig dan!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:22]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16247
    donderdag 20 september 2018 om 11:05
    Wat een zwakke reactie.. Club Brugge deed echt wel goed mee.
    Vind ik leuk
    JanB +6199
    donderdag 20 september 2018 om 11:07
    Een superioriteitsgevoel is de Duitsers blijkbaar niet vreemd !
    Vind ik leuk
    vawabe +109
    donderdag 20 september 2018 om 11:09
    MOFFEN. Ze zijn altijd de besten . Van hun prestaties op nationaal niveau zwijgen ze nu wel . Borussia Dortmund heeft wel een arsenaal aan topspelers zoals onze Witsel . Budgetten van de clubs kun je niet vergelijken. Ongepaste reactie van de hooghartige Duitsers.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10841
    donderdag 20 september 2018 om 11:21
    Gelukkig dat het woord moffen niet ongepast is..
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1614
    donderdag 20 september 2018 om 14:03
    De meeste Duitse media waren positief....VP haalt hier mening aan van dat ene medium wat negatief is.... daarom is er géén reden om alle Duitsers over dezelfde kam te scheren...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    donderdag 20 september 2018 om 11:10
    Ik deel hun mening volledig maar heb het iets voorzichtiger verwoord om niet te veel mensen op stang te jagen. Club heeft de tweede helft op die ene kans na echt niets meer laten zien. Het blijft jammer van die ongelooflijke kut tegengoal maar het zat er al een tijd aan te komen.
    Vind ik leuk
    JanB +6199
    donderdag 20 september 2018 om 11:24
    Wat heeft Dortmund de eerste helft laten zien ?
    Je lijkt mij een nogal sterk vooringenomen standpunt in te nemen
    Ik hoop vanavond op 3 x (klinkende) winst voor onze Belgische ploegen
    Is het nu nóg niet duidelijk dat we op Europees niveau toch wat meer chauvinisme aan de dag mogen leggen ?
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 20 september 2018 om 12:04
    Als Anderlecht vanavond een uur de betere ploeg is en in de 89ste minuut een klutsgoal tegenkrijgt ga je dan ook enkel over het laatste halfuur spreken ? Ik ken het antwoord.
    Ik zou zeggen : ga op een ander forum daar zijn 90 percent van de reacties trollen.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3886
    donderdag 20 september 2018 om 12:27
    Hier se de supporter van ZULTE maakt zich boos.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 20 september 2018 om 15:49
    Ik maak me niet boos. Ik vind alleen dat als je het over de tweede helft hebt je ook de eerste helft moet meenemen.

    Voor de rest maakt het me niet uit of Club nu al dan niet punten pakt in de CL. Als Anderlecht, Genk of Standard vanavond dezelfde match speelt met eenzelfde onverdiend resultaat zou ik dat ook zeggen.

    Ach Ja, ik supporter voor ZULTE WAREGEM. Zulte speelt in eerste provinciale Oost-Vlaanderen. :-)
    Vind ik leuk
    freeman +12063
    donderdag 20 september 2018 om 16:47
    Jij bent dan ook een ECHTE voetbalsupporter ! Zouden er meer van jouw soort moeten zijn !
    Vind ik leuk
    TageMeister +5507
    donderdag 20 september 2018 om 12:42
    Duurt een helft een uur?

    Als je amper 35% balbezit had dan lijkt het mij sterk da je een uur de beste ploeg bent, want hiervoor heb je wel den bal nodig.... en deze hadden ze max 30min... dus 60 min geen balbezit. Dit zijn feiten en geen gevoel.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 20 september 2018 om 15:54
    Ik geef een voorbeeld hé. Ik zet een uur in de voorwaardelijke wijze voor vanavond. Als ik redeneer als Bob dan telt dat eerste uur niet mee. Dat is mijn punt.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4863
    donderdag 20 september 2018 om 11:13
    Ik vond Brugge best wel sterk. Zeker eerste helft moest ik soms 2 keer zien dat ik naar Belgische ploeg aan het kijken was. Die eerste helft voetbalden ze niet gewoon naadloos mee, ze waren vond ik zelfs de betere ploeg.
    Ik heb paar keer gedacht " als ze zo heel het jaar in België spelen dan is er niks aan te doen"
    En nu stop ik weer even met positief over Brugge te praten. :-)
    Tot Atletico toch
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    donderdag 20 september 2018 om 11:14
    Dortmund was dan toch ook 2e klasse niveau denk ik dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:22
    Is altijd makkelijk praten als je met een kut goal wint
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    donderdag 20 september 2018 om 11:24
    Inderdaad. En zonder die lucky goal hadden ze toch niet kunnen winnen van die ploeg met 2e klasse niveau.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:23
    Over de 2de helft hebben ze wel een punt vind ik en dan valt die strontgoal 5min voor tijd.Maar wat dat 2de klasse voetbal betreft is sterk overdreven.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:40
    Deze Duitse zou beter zwijgen met hun Café praat ok De Ref.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15607
    donderdag 20 september 2018 om 11:41
    De Duitsers kunnen het natuurlijk wel weten, met hun nationaal elftal die tweede klasse voetbal bracht op het WK.
    Vind ik leuk
    Panpeter +85
    donderdag 20 september 2018 om 11:42
    Brugge verdiende niet te verliezen.Een RSCA supporter.
    Vind ik leuk
    FCB4EVER +15
    donderdag 20 september 2018 om 12:16
    Als je dan toch de kranten artikels er wilt bijhalen, vergeet dan die ene slechte evaluatie aub.
    De rest van de commentaren in de Duitse kranten waren heel goed.
    Typisch...t
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:32
    Klopt niet,kranten schrijven dat 1speler waaronder spits er niet kon of kan afwerken medewerking niet verleende,ploeg club waardevolle ploeg 🔵⚫️,stop met dat gezeverd,REPECT
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    oesje +493
    donderdag 20 september 2018 om 12:57
    hoe is het mogelijk dat die duitse pers dat ziet ze spelen altijd tweede klas voetbal het enige verschil is dat ze hier de scheidsrechters mee hebben daar hun baas voorzitter is van de bond en dat ze dat in de champions leaugue niet hebben maar de pers en zeker hln zal wenen want die zijn brugge gezind
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:31
    Als wij de scheidsen mee hebben, dan heb jij de leestekens tegen .
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    donderdag 20 september 2018 om 14:14
    Een anderlechtsupporter die klaagt dat we de ref mee hebben? Pot, ketel, zwart?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:29
    Een medium ? Spiritisme met een ouija bord?
    Vind ik leuk
    pitroken +131
    donderdag 20 september 2018 om 13:46
    dat doelpunt valt na slecht verdedigen
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3031
    donderdag 20 september 2018 om 15:02
    Het is nog maar eens bewezen ,
    Een match duurt 90 min +,
    En op het einde winnen de Duitser altijd
    En al de rest Is schwijnerij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk